Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 14956 ggr
wille_wille
2

Bilder på era akvarium #4

[Jens]
19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag slänger in den senaste bilden från förra tråden. Bilden är tagen på Roxies akvarium.

-Cissi-
0

OH! följer den nya tråden!

Bör försöka få upp bilder på mina akvarium igen 🤔

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Udoon]
2

Lägger in två, för och efter😃

[Udoon]
3

och efter min makeover häromdan😃 vet inte varför den blev i sidled. Lampan är mycket starkare irl, men jag har ju potatiskamera😎

Urhasten
6

Köpte precis ett 375L och så här ser det ut just nu (med förra ägarens inredning, tillbehör och invånare).

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Sarah E
6

#3 Kul med före/efter-bilder! 

Såhär såg mitt Walstad ut dag 6 efter uppstart…

Sarah E
5

Och nu tre månader senare..

Draken
5

#5 Vi måste ju få se bild när du har fixat akvariumet och inredningen som du vill ha det :D

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Roxie
11

Här är en bild på mitt 54L, under uppväxt :)

// Sofia

-Cissi-
4

200l

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
4

35l

Urhasten
0

#8 Ja, men absolut hörrni! Jag kommer visa upp det när jag och sambon känner oss mer eller mindre klara. Prioriteringslistan är i liknelse med: 1) Växter, 2) Övrig inredning och 3) Låta förra ägarens fiskar leva sina liv tills vi kan köpa de fiskarter vi egentligen vill ha. Vi är mer intresserad av Fjärilsciklider än Svärdbärare, Praktbotia än Guppys, osv.

hejkomochhjälpmig
1

Roxie!!! Vilka otroligt vackra akvarium du har! 😮 ❤️

Jag blir helt grön av avund!

Roxie
2

Oj, men tack så mycket :) kul att höra!

// Sofia

MalinMalvina
2

Mitt 240L efter byte av grus, växter och mina rescue missions fiskar fått flytta in, överbefolkat för tillfället men ändring är på gång!

MalinMalvina
7

Våra nya bebisar, sorgmanteltetror! 54l förövrigt :)

MalinMalvina
5

Guppy karet på 54l :)

MalinMalvina
4

Och till sist hexagon karet, eller som jag säger, min hall lampa :) ca 35l och just nu är det 2 Kampfisk honor som bor där då vi hittade hanen fastklämd under roten igår :(

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
0

Snygga kar :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Urhasten
11

För att följa upp #5 så ser karet ut så här nu! 🙂

Lillyrod
1

#21 Sååå snyggt!

Draken
1

Tjusigt 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Urhasten
0

Det är fortfarande lite oordning då vi ska köpa sand som botten och så har vi fortfarande fiskar i karet som behöver nya hem :)

[Jens]
0

#21 Mkt trevlig miljö du har skapat för fiskarna! Snyggt!!

Urhasten
0

#25 Tack så jättemycket! Vi kämpar vidare. Vi startade upp det för ca. 2-3 veckor sedan, så vi har fortfarande något obalanserade värden. Växterna är de som visar på det då de får en brunaktig nyans och ledsnar till lite granna.

[Seaside]
0

#16 & #17 Var himla snygg färg du hade på gruset i dessa kar! Är de samma sort/märke i båda dessa akvarium? Vet du möjligtvis vad gruset heter och dess kornstorlek?Glad

[Jens]
1

#26 Är det så pass nytt så har ni mycket att jobba med :) ett tips är ändå JBLs gödselkulor. Mycket bra att ha under växterna.

Urhasten
0

#28 Precis haha! 🙂 Vet du vad de kostar på ett ungefär? Just nu kör vi på växtnäring (flytande) och det verkar gå bra, men som sagt är några brunaktiga och ser ledsna ut.

[Jens]
1

Storpack kostar ca 80kr en kula räcker ett år och det finns 20 kulor.

Urhasten
0

#30 Verkar väldigt bra! Jag kanske ska sikta på det snart. Det påverkar inte akvariet på andra sätt än positivt heller?

[Jens]
0

Jag har äpplen i karet och de är otroligt känsliga men dessa bryr de inte om ett dugg.

[Tinitusan]
1

ah det har jag funderat på, ska inhandla ett packet jag med =)

[Jens]
0

Jag har ca 15 kulor under gruset i mitt 375 L kar.

MalinMalvina
0

#27 seaside, har svarat på ditt pm :) är faktiskt samma sort och färg i alla våra 4 kar :) köpte 80kg åå cyberzoo.se, med frakten landade det på 1200 kr :)

Draken
0

Jättesnyggt 😃

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Seaside]
1

#35 Tack - har läst ditt PM. Garderade mig genom att både skriva i tråden och PM:a, ursäkta "terrorn"Skrattar

Draken
3

720 litern

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
2

300 litern (Lite osäkert med storleken. Mäter man innermåtten så är det 240 liter, mäter man yttermåtten är det 300 liter ;) )

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
1

#38 #39 Fina kar ! Undrar bara vad det är för något brunt som ligger på gruset till höger och vänster i det stora karet?

MalinMalvina
0

Här har du bild på det Seaside :)

MalinMalvina
0

.

Draken
0

#40 Det beror på vilket brunt du menar ;) Det ligger dels en hel del rötter både till höger och vänster i det stora karet, och till höger så ligger det även "kvarlämningar" som jag inte fick upp efter mina älskade bajsmaskiner ( Vuxen Pleco och vuxen Panaque ;) )

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
4

Då tror jag det är bajsmaskinerna som har varit i farten.. Fart 😁

mimåne
2

#44 Inte visste jag att du hade sån humor! ;)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
0

#44 😂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Ibland så ;) ..

[Seaside]
0

#41 / #42 Tack Malin688Glad

MonsterTrollet
2

Himla fina akvarium alla har, och kul att se lite andra än de egna, nu kan man fixa lite och få inspiration.  🙂

VIsar väl mitt ena på 60 liter ca, det är lilla guppykaret, som jag känner att jag petar konstant med, får inte riktigt grepp om det.
Växterna bråkar med mig i det, men jag petar omkring och hivar i nya och gödning så vi får väl se…

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

MonsterTrollet
0

Mitt 100 liter som jag funderar mycket på, vill byta ut gruset mot sand, men inte ha så ljus sand i det.
Växterna växer så det knakar i alla fall de markkrypande, fluff växer inte sååå bra tyvärr.
Kör flytande gödning i det också nu och håller tummarna.

Sen har jag en lite udda bakgrund på mina kar, jag sätter tillknölade bolagskassar på baksidan! 😃
Nu har jag slagit på blixt in i karet, men annars ser det helt ok ut, lite mönster i bakgrunden utan att lysa påse liksom.

Men som sagt, det här ska jag peta ner sand i av nåt slag.

MonsterTrollet
2

Höll på att glömma nya karet, det är på 54 l och där går tetror som senare får flytta då de blir större än vad som är lämpligt, men nu härjar de här tills jag hittat nåt mer skoj att stoppa ner.
Funderar och funderar på en kampfiskhane…
🤔

Draken
0

Jättefina kar trollet :D Och de är ännu snyggare i verkligheten :D

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[VSK]
3

Mitt 200L

Relativt nystartat med för mig en ny art, Gurami.

Tyvärr så blev jag inte så mkt informerad gällandes växter mm, så imorgon så blir det mer växter i karet. Antal fiskar får nu räcka då Guramin oftast blir 12-15cm.

[Jens]
0

Jättefin VSK ! Som du redan har förstått så gillar Gurami mycket växter och inte alltför starkt ljus men det fixar du till snart men väldigt fint har du det!

[VSK]
1

Tack..

Jodå jag har läst på lite om fiskarna så jag vet vad jag skall köpa imorgon 😃

YellowKiwi
2

Här har vi mitt första akvarium på 54 L som har varit igång sen 29/5 ca. det bor 6 stycken Platy i det och ett litet Platyyngel bor i en egen liten låda i akvariet. Ska införskaffa mer växter efter midsommar, känns lite tomt just nu :) Fina akvarium ni har!

[Jens]
0

VSK. Kanoners. Fkytväxter är en popularitet hos dem också men köp inte för mycket bara för ljus är bra för växterna. Det jag kan tipsa om är Vallisneria Americana Gigantea. En bunt med sådana och sedan även en djungel med Vallisneria Spiralis. De älskar där det är höga växter de kan simma bland. Bara ett tips =)

[VSK]
1

Tack för tips 👍

Jag donerade lite vattenpest från mitt lilla kar i datarummet efter tips av en medlem här. Det blev förvisso bara tre växter som jag satte fast i tunnorna, men de är bättre än ingenting tills imorgon 🙂

[Jens]
0

Jag gillar ditt grus. Vad är det för grus du använder? vilken storlek är det på gruset?

[VSK]
1

Rådasand 1.2-3 mm har jag för mig det va på storleken.

Draken
0

Snyggt VSK :D

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Ok VSK… det tål att tänka på .. lite för tjocka korn för mig kanske … men snyggt var det! =)

[VSK]
0

Tack Rovfisk och Jens…

Jag ville ha lite större sandkorn än de jag har i lilla karet i datarummet. Där har jag blästersand runt 1mm och det är hopplöst, så därför så ville jag ha lite större därav Rådasanden.

[Jens]
0

Varför är det hopplöst? Jag har t ex corydoras och vill gärna att de inte skadas. Det var därför jag blev lite tveksam =)

[VSK]
0

jag tänkte på rengöring samt hur lätt växterna frodas…

[Jens]
0

Hehe. rengöring så har jag slamhävert så det är inga problem men att det frodas så är det ju bara lycka. Varför har du en sån tur! ;)

[VSK]
0

Jag har hävert jag med men jag fick bara med en massa småsand från det lilla karet.

[Jens]
0

Kanske du har för 'kort' hävert?

[VSK]
1

🤔

😃

Jozzi
4

Mitt 200 liters 😃 saknas lite mer fiskar än dock 🤔

Emel
1

Amazonasimspirerat ~100 liters kar med 2 ottosar (tillfälligt flyttade), en enorm mal som gärna flyttar för ja, det säger sig själv, den behöver ett jävla stort kar snart…. och 6 stora fina Kardinaltetror, ska införskaffa 4 tetror, kanske någon dv.ciklid, 5-6 pansarmalar av spännande art (panda gillar jag men inte spännande hehe). Men om min bästa akvarieafffär har öppet imorgon blir det några ottos och kardinaler. Mao. Jättemalen ska väck :'( och de 100ggr mer passande ottosar tar över. (Ja om inte någon extremt snäll och kunnig med stort kar tar elli the monstermal snart kommer det i hemlighet (lol) köpas ett iaf 700l dedikerat åt denna vackra fisk. Och vilka möjligheter med ett kar i den volymen! Men omöjlighet i princip om inte killen min får psykos och/eller snygg stabil plats för det att stå på hehe.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Emel
3

2 st 30 l med en kamphane i det ena och några få Brasilien-endmers i andra.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[Jens]
0

Härligt Emel ! 😍

Vovisch nr2
0

#72 Sååå sjukt snyggt! Hehe, får man härma dig lite? ;)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[VSK]
2

otroligt fina kar i den här tråden. man får inspiration 🙂

Spoofus
4

Mitt första akvarium! Invånarna är Körsbärsräkor, galaxyrasboror och ett gäng sandsnäckor 😃

Spoofus
3

Nr 2, här bor bara några posthorn för tillfället

[Jens]
0

Ooooh Spoofys ! Så snyggt !!

Draken
0

Mycket snygga kar :D

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

#77 Vad är det för märke på karet och hur många liter?

Spoofus
0

Det är det större Fluval Edge på 46 liter, extremt pillrigt att plantera mm men står man på en stol och har tålamod så går det tillslut :)

[Jens]
0

46 L !! Waaow! Det var ju verkligen häftigt. Kanske skulle man köpa två st sådana. Vad ligger cirkapriset på en sådan?

Spoofus
1

Beställde mitt från Zoo.se för 1500, fanns även i svart =) På djurmagazinet har jag sett att de kostar runt en tusenlapp mer.

[Jens]
0

Det är ett helt okej pris.

Draken
3

Nu är vattenbyten gjorda i bägge de större akvariumen.

720 litern

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
2

375 litern

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Fina kar Rovfisk! Väldigt spännande 375 L kar. Har du byggt den själv? Hur hög är den ? 70 cm ??

[Tinitusan]
2

Min hörna =)

[Jens]
0

Alla har så fina kar! Fin hörna Tinitusan!

[Tinitusan]
4

Mina kar i hallen

[Tinitusan]
2

Mitt 30l

[Jens]
0

#91 Häftigt med roten ovanför vattenytan. Vad har du i dessa kar?

[Tinitusan]
1

tackar=)

till vänster har jag filopaludina martensi, 2 amano, 2 galaxy(ska bli 2 till så fort jag hittar) en albino Ancistrus yngel,  röda sakura o några små röda körsbär.

till höger har jag elefantsnäckor, 3 galaxy(ska oxå få en kompis till) ett albino Ancistrus yngel plus 4 mini yngel o svarta sakura.

Draken
2

Jättefina kar Tinitusan :)

#88 Tack :) 375'an är ett specialbeställt, just med tanke på att ha Scalarer :)

Du var nära med gissningen på höjden ;) Måtten är:

100 X50 X75 Helglas silikonat med svart akvariesilikon. Scalarena blir väldigt höga och fina i det :D

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Tinitusan]
0

tack så mkt o det samma så klart, speciellt scalarkaret blev jag kär i!

jag sparar mitt 375 tills jag gjort om det ;)

Emel
0

never mind.. för nu

Myrrami
0

Vilken inspiration man får. Får ta en tur till affären i helgen. Här skall inhandlas sten och växter

[Tinitusan]
4

O mitt nygjorda 375 =)

Berzerk90
1

Hajade till när jag såg denna pansarmalen i mitt akvarium….. :D 

-Cissi-
0

#100 sitter den fast? :O

Berzerk90
0

Han satt fast men vi räddade han givetvis.

-Cissi-
0

Urch då :S

usvead
4

Har klippt ihop min 3 kar…..

[Udoon]
3

Har beslagtagit mina föräldrars 95L, innan var det ful sand, nästan inga växter, det mesta visset, alger och skit överallt, dåligt lysrör och så fisksoppa på det. Har ingen före-bild men så här ser det ut nu. Går bara lite rosa posthorn och skräpsnäckor i just nu, ska i blue pearl och eventuellt gröna babaulti lite senare. dålig bild och lite grumsigt i vattnet pga av satte i växter idag men det får gå.

[Jens]
0

#106 Va trevligt de kommer att ha i karet! 👍 Vad har du som bottensubstrat?

[Udoon]
0

#107 svart grus, inte helt hundra på vad för sten men håller tummarna för att det blir bra, stod bara akvariegrus på påsen. det gruset jag har i mitt andra kar ville dom ha 79kr/2kg påse nu, och kunde absolut inte hämta hem större säck som jag köpt innan :/

[Jens]
0

#108 Aha okej.

GuUuLd
7

Gjorde om i ett av mina nanokar förra veckan, ser ut såhär idag :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Seaside]
0

#110 Tokläckert!

[Tinitusan]
0

väldigt fint GuUuLd!

GuUuLd
0

#111, 112 Tack så mycket! :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Aristarcos
0

Titusan i inlägg 92, vad är det för växt som är högst upp i bilden som har som våningar ?

[Tinitusan]
0

lilla karet? där är polysperma bakom till vänster, java o flame mossa på roten o samma som ngn här på forumet säljer just nu till höger,vänta ska jag kolla namnet =)

[Tinitusan]
0

limnophila Sessiflora

Aristarcos
0

Tack tack Tinitusan tycker de är fina då jag funderar på att köpa in ett akvarium!

[Jens]
5

Här kommer det en bild på mina två nano-akvarium .

[Tinitusan]
0

fint det har blivit jens!

[Jens]
0

Tack så mycket Tinitusan! Jag är väldigt nöjd =)

Draken
0

Åhhh gud vad snyggt :D

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

#121 Om du menade mina så är jag glad över att du tycker om det. Jag själv är väldigt nöjd med dem också!

Draken
0

Jo, jag menade nanokaren som du har lagt upp dubbelbild på, blicken fastnade på dem. Risken finns att dottern kommer att stjäla lite inredningside av dig när hon skall göra om i sitt Nano ;)

#110 ta inte illa upp nu, men försök få lite mer ljus och skärpa i bilden på ditt Nano, det ser snyggt ut, men jag skulle vilja se "riktigt" hur det ser ut 😊

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

GuUuLd
1

#123 Jag vet att det inte är någon perfekt bild, men jag är ute efter växter/stenars verkliga färger. I mitten av bilden där det är mörkare så ligger det mörkare växter (lomariopsis lineata). Men kan ta en ny bild efter jobbet om jag hinner.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Jens]
0

#123 Det är bara att sno idéer ifrån mitt kar. Har absolut inget emot det =)

GuUuLd
3

Det går tyvärr inte att få till en vettig bild på det här karet, har testat med olika objektiv och kamerainställningar men bättre än såhär blir det inte.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Jens]
0

Det  blev ju jättebra GuUuLd ! Jättefin Nano !!

Lilolizeit
2

Här är mitt 222-liters med Ancistrus, kilfläcksrasboror, äpplen och siamesiska algätare

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
2

54 liter med Otocinclus, äpplen och fjärilsciklid

Lilolizeit
5

350 liter. 2 Axolotl och rainbowräkor

Lilolizeit
4

390 liter. 3 Axolotl och körsbärsräkor

[VSK]
0

Snygga kar 👍

Draken
0

#125 Hon har redan hämtat lite inspiration från mittensektionen i dina ;) Fast hon har bara rötter, inga stenar ;)

#126 Snyggt :D Nu fick jag skärpan och ljuset som jag saknade i förra bilden. Det där var snyggt det :D

#129 #130 #131 Jag har konstaterat att jag skall sluta titta på dina akvariebilder Lilo, jag dregglar bara ner tangentbordet ….Hur F*N lyckas du få till det så j*****la snyggt 😍

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lilolizeit
1

#133 Haha tack Rovfisk. Det värmer. 😊

molam
0

Ska göra om mitt Stora Malawi Kar nu snart Samt att jag ska hämta ett 60 liters på måndag och i det kommer jag troligtvis Ha funnysar! Så då ska jag se om jag kan kasta in bild på mina kar.. eller Kanske 3 iaf, det fjärde är bara Malwaibäbis kar och Tråkigt, dom ska förövrigt få flytta när stor Karet är Fixat nu när dom har börja fått lite storlek! ^^ Kanske kastar in en Bild på Nanot Redan ikv då det ser bra ut som det är, ett kar jag är galet nöjd med ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Tinitusan]
3

Min underbara hörna

mimåne
6

Och här är mitt 300L akvarium. Planer för karet framöver är en ny dunder belysning  och därmed en hel del nya växtarter också. Även någon lite större ciklid än de nuvarande som går där(ap.borellii+anomalochromis thomasi) är på tapeten.

[Jens]
0

Tinitusan! Jag älskar dina kar !! Önskar att du var hos mig och möblerade om. Fantastiska 'gömställen', 'lekplatser' m.m. att vara i. UNDERBART !

[Jens]
1

Mimåne! Satan vad dina växter växer! Härligt med så fina växter… =)

GuUuLd
0

#127 Tack! :D #133 Tackar, haha vad bra :) i mitt tycke är skärpan skit ;)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Tinitusan]
0

tusen tack jens!

mimåne
0

Haha, ja det kan man säga jens!

Det strider mot allt jag lärt mig då det växer så otroligt bra i de faktiskt urdåliga förhållandena. Jag förstår mig inte på hur det kan komma sig men jag gör så gott jag kan och inga alger kommer då iallafall :P Jag var även nyligt med en hel drös växter och dumpade av hos min mamma och moster som också har akvarium, jag vill inte riktigt sälja av då de växt i dessa förhållanden, även om de är fina..

Lilolizeit
2

Mina gröna babaulti har flyttat till det här karet nu :)

[Tinitusan]
0

åh men titta så bra det blev!

Lilolizeit
0

Dubbel tack Tinitusan! 😉

[Tinitusan]
0

Varsågod, jätteroligt att det blev så bra!

Lilolizeit
0

Jag är super nöjd. Gillar hur stark den röda färgen blev under vattnet. Nu ska de andra karen också få fina stenar :)

[Tinitusan]
0

ja det gillar jag med, rören får ju samma effekt, även om jag märkt att de gör sig bäst på mörkt substrat!

[Jens]
0

Det blev ju riktigt bra ju, Lilo :)

Lilolizeit
0

Tack Jens :) Nu la jag sand i botten för rötternas skull. Mina växter hatar det här gruset, så det ligger bara på för att det är snyggt. Hoppas att det ska funka bra. :)

540litarn
3

Gjorde ett account också för jag vill så gärna dela med mig av mitt 540 liters kar. Vad tycker ni?

[Tinitusan]
0

väldigt fint!

Lilolizeit
0

#151 riktigt snyggt! :)

Draken
0

Snyggt :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

mimåne
0

Välkommen hit 540Litarn!
Det var ett mycket intressant akvarium du har. Jag kan sitta och titta på det länge för det finns mycket spännande skrymslen och vrår. Vad är det för grenar du har i det?

marta01
0

får man lägga upp bilder på en skilda fiskar i denna tråden eller måste det vara på hela akvarium?

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

[Tinitusan]
0

den här tråden är nog mer för hela kar =)

[Tinitusan]
0

den här tråden är nog mer för hela kar =)

marta01
0

#157, #158 tack för svar🙂

marta01
2

vårt ena 54l

marta01
2

vårt 220l (om jag mins rätt på liter antalet är inte säkert)

-Cissi-
2

Var ett tag sen jag laddade upp nyare bilder på mina så här kommer 2

Räkkaret 30l

-Cissi-
2

Scalar/diskus karet på 200l

Draken
5

720 litern :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

540litarn
7

Tänkte ge er en uppdatering på mitt kar! Har köpt lite mera växter och troligen det roligaste och personligaste fisken någonsin! En kulfisk! Hoppas ni gillar min tank!

MallaT
3

#165 Supersnyggt!

Här är mitt 240l, nyss ommöblerat 😃

marta01
0

#165  , #166 väldigt fina🙂

mimåne
0

#165, Vilket vackert ljus!

Lilolizeit
6

Det har hänt lite sen inlägg #128 :)

[Tinitusan]
3

Här är mitt nya 560 Malawi kar =)

[VSK]
0

👍

wille_wille
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Kom på att jag inte hade laddat upp bilder på nanoakvarierna sen jag gjorde om dem. De ser dock ljusare ut i verkligheten…

Och 112:an gjorde jag om igår 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

-Cissi-
6

Tänke putta upp denna lite med en ny bild på mitt kar :)

Draken
0

OJ vad snyggt :D

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
1

Fick inte till en helbild på akvariumet, men jag är jättenöjd med hur vattenspikbladen har slingrat sig kring roten och trasslat in sig i mossan :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lillyrod
0

Snyggt Rovfisk.

Sarah E
2

Gaveln på mitt 54-liters

-Cissi-
0

Tack rovfisk :)

Maleficum
0

Vad stiliga akvarium alla har! Mina ser mest ut som grönsaksröror :P

Mitt lilla kar med guppyprojekt och röda posthornssnäckor, finns lite Körsbärsräkor där i också. Och mitt trasiga porslin har hamnat däri också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
0

Del av mitt trinidadguppy kar. Även här finns det massor av Körsbärsräkor, malaysiska sandsnäckor, ancistrusar som ynglar av sig hela tiden och posthorns snäckor (försöker få fram blå i detta kar). Syns inte riktigt på bilden men det är lika djupt som det är högt.

Maleficum
0

Lite mörk bild. Mitt Svärdbärarkar. Tyvärr drog de med sig sjuka när jag fick hem dem och mina siamensisar och pakistanbotior dog. Ancistrusarna klara sig och förökar sig hela tiden och finns en del Körsbärsräkor, posthornssnäckor och malaysiska sandsnäckor även här i. För att komma åt alla sjuka och döda fiskar var jag tyvärr tvungen att ta ut all inredning och eftersom anubisen var för stor för att få ur akvariet var jag tvungen att rensa och ta bort en del av det.

[Jens]
2

Jag gillar hur det har blivit i det lilla akvariet som jag har på 63 L. Det är verkligen en djungel 🙂

Lillyrod
1

Djungel är snyggt Jens.

[Jens]
0

Ja, det är väldigt underbart och de flesta fiskarna gillar ju det. Nu är detta ett Guppy akvarium och jag ser ju att de gillar läget och honorna sticker iväg och gömmer sig ibland växterna och får sin vila så att säga =)

Draken
0

Tack Lillyrod  :)

Vad mycket snygga akvarium 🙂 Och mycket inspiration får man av att titta på era bilder :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
4

Bild på mitt stora akvarium.

[VSK]
0

Tjusigt kar… fråga om bänken.. inte är det väl IKEA det där? 🤔

[Jens]
0

Tack VSK! Det där är en Avanti-möbel med förstärkning bak 🙂 Såna där järnbitar som är i nittio graders vinkel som man skruvar fast.

[VSK]
0

👍

Man vill inte se bild på krossat kar och krossad fot… Enda gången ett krossat kar är bra är vid brand.

[Jens]
0

Näee, usch nej.. det vill jag inte uppleva och tycker det är bra att du frågade för alla kanske inte tänker sig för.  Jag har skruvat upp 12 st vinkeljärn i varje hörn så att säga för att förstärka möbeln.

Aristarcos
0

#186  Vad fint det där var. Hur långt och liter ?

[VSK]
0

Starka stabila möbler gillar jag 🙂

niklassandgren
0

Åh vilka fina kar du har jens! allihopa!

Har alltid undrat hur dina kar ser ut då du aldrig har gjort någon tråd med den helbild på de. Men nu hitta jag denna tråd, superfina akvarier Jens!

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

35 l blandat :)

[Jens]
0

Tack så mycket niklassandgren! Alltid trevligt att få höra att man gör något bra 😉 För mig är det såå viktigt att göra en bra miljö så att fiskarna, malarna trivs och även räkorna och snäckorna förstås.

Draken
0

nu törs jag visa kort på mitt hörnakvarium, nu när det inte är övervuxet av jättevalle och anubias ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Gillar rötterna! Fattar inte hur ni får tag i så fina rötter !! Glasmalar är fina men är de inte ganska tråkiga? Står de inte mest still ?? Det är den uppfattningen jag har fått av glasmalar.

Draken
1

Jag jagar rötter hela tiden, och ser jag något intressant, så köper jag dem, inte alltid jag har nån plats för dem just då, men ibland får jag för mig att göra om i karen och bryta revir, och då kommer allt som kan vara bra att ha, som jag har köpt innan, till användning ;)

Glasmalarna är ganska mycket stilla, om de är för få. men , åtminstone vad jag har sett på mina, så blir de rörligare om de är många, och när det kommer mat så är de helt galna. Skall filma när jag matar ikväll, så skall du få se hur de beter sig ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Det ser jag fram emot att få se. Ja, då är det som jag har trott om dessa glasmalar.

burmamys
1

Mitt Juwel Rio 125 liter med sydostasiatiskt tema. 

[Jens]
0

Väldigt snyggt burmamys.. Måste fråga vad det är för grönt på botten? grönsaker?

GuUuLd
0

2x20L i sovrummet :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Lillyrod
0

Så vackert GuUuLd.

burmamys
0

#200 det enda gröna på botten är några små sjöstensgrus som det växer lite grönalger på. Finns olika storlekar sjösten ovanpå finkornigt rött grus/sand i akvariet. Har inte rensat bort dessa eftersom jag tänkte att sewellia kanske gillar grönalger! =P

burmamys
0

Måste bara tillägga att jag är grymt imponerad av alla snygga akvarier, särskilt #1 & #21. Sjukt inspirerande! =D

[Jens]
0

Ahaa.. sewellia gillar också grönsaker. =) Bra att du tänker på dem för de gillar alger med. Jag har själv sewellias.

burmamys
0

Hihi försöker curla alla små invånare så gott jag kan

Draken
0

Skall försöka fixa det nu Jens ;) Postar här sedan om det blir nåt bra ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vet inte om det funkar med länken till filmen, annars får jag göra om det iomorron ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
1

Hmm, ser mest bara svart ut. då göt jag om det imorron när det har tänts i karet :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Jag ser ingenting i video men misstänker att du har tagit bort den helt.

Draken
1

Det är bara en svart ruta, jag måste ha gjort något galet när jag laddade upp den, men jag försöker igen när det har tänts i karet :) Filmade med mobilen, men jag skall försöka filma med kameran istället :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Hoppas  det funkar nu  :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Men vad suddigt det är fattar inte vad jag gör för fel 😭

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
1

Fast man kan ju ana hur det ser ut *retas*

Spöket
0

Ett grod/kampfisk-akvarium (inte städat på bilden) . Vattendelen är pa ca 100-liter.

Multi vad?

Spöket
0

Ett ca 25-liters karantän-kar (ett nytt större är beställt till firren 😃)

Multi vad?

Spöket
1

Lite OT.  Kampfisk nr 2 var ett spontanköp så medan jag väntade på att doppvärmaren skulle få upp tempen i karantänkaret så la jag påsen med den nya firren i mitt andra varma kar…där jag har en annan Kampfisk (som dittills aldrig visat humör..men nu så jäklar 😮)

Multi vad?

Lillyrod
1

Verkligen fina bägge två. Han i påsen såg ut att vilja komma ut och ta matchen    : )

Borhan
0

Här är en bild på en fisk som man inte får se alltför ofta när det är ljust. Min Black Ghost är däremot inte särskilt skygg.

Draken
1

#214 Jo, men man anar bara, det är ju nästan omöjligt att urskilja vad som är vad. men de dära spöliknande grejorna som flimrar förbi ibland är Indiska glasmalarna i varje fall ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Det var verkligen fart på dem och jag såg mer än vad man kan tro. Skojade lite med dig. 🙂

Draken
0

Lite såg man väl, men det är långt ifrån bra 😉 Jo, det är bra fart på dem ibland, men de står mycket stilla också 😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Ja, det är den uppfattningen jag har om dem och därför inte valt att ha några.

Borhan
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Bild1: Så här ser mitt akvarie ut. Den hade kunnat varit finare, men skyller på att det är mitt första. Förhoppningsvis blir nästa kar snyggare. Bild2: Min älskade Chokladciklider, den fina hanen som styr i karet. Bild3: Min fina Brasiliensis hane, har stora förväntningar på honom när det gäller färgerna. Han har inte färgat ut än.

usvead
0

#217 Häftig film! De där två stiliga herrarna skulle säkerligen ta död på varandra om de hamnade i samma kar.

Lilleman123
2

Lägger också upp min då :)

HeidiH
1

Sju veckor gammalt 200 liters

HeidiH
0

Jobbakvariet startades i nov. 200 liter.

HeidiH
0
[Jens]
0

#229 Har du tagit bild i butik? 🙂 Ser massor med saker i en hylla?

Aristarcos
1

#230 inlägget ovan är det skrivet jobbakvariumet startades i november;-)

wille_wille
1

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer