Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 19333 ggr
wille_wille
9/25/13, 7:15 PM

Bilder på era akvarium #2

Då tråden som Chese skapade har börjar få väldigt många svar/bilder så tar den också lång tid att ladda (iallafall om man har seg dator och/eller segt internet).

Därför gör jag nummer tre nu och hoppas det är ok🙂

Här är den andra tråden:

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/50db6e09d3b4fd13d20010b2-bilder-pa-era-akvarium

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
wille_wille
9/25/13, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är mitt 112L:

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

wille_wille
9/25/13, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mitt 30L:

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

wille_wille
9/25/13, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och mitt andra 30L (dock så blev vattenvolymen bara 19L när bakgrunden och inredningen kom i😕)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[Jens]
9/25/13, 7:56 PM
#4

#1 Scalare i 112 L akvarium? Hur tänkte du där? Annars fina akvarium! =)

wille_wille
9/25/13, 8:01 PM
#5

#4 Att dom är fina och fortfarande ganska små. När dom blir lite större så ska dom få flytta till min kompis pappa som har större akvarium :) Tackar :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[Jens]
9/25/13, 8:07 PM
#6

#5 Så bra. Visst är de fina men växer fort.

Annons:
-Cissi-
9/25/13, 9:02 PM
#7

Bra initiativ! :) har oxå tänkt på att det behövdes en ny tråd, Tar ett tag att skrolla ner och vänta på att bilderna ska laddas upp

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

sauk1
9/25/13, 9:27 PM
#8

#1-3 Ser riktigt snyggt ut! Det blev ju bra i #3 med bakgrunden också, men det tror jag att jag sagt förut :-)

adelinakebab
9/25/13, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är mitt yngelakvarium som är ÖVERbefolkat till max för tillfälligt. Får det nya 200L karet imorgon som de ska flytta till. Är usel på inredning så om någon vill hjälpa mig är jag tacksam haha ;) Funderar på att skaffa vit sand istället.

Toph123
9/26/13, 12:50 AM
#10

#9 Jag tycker det är fint inrett 🙂

[Jens]
9/26/13, 5:57 AM
#11

#9

Kan bara hålla med Toph123 men jag tror dock att lite mer växter hade inte varit fel för vad jag kan se så är det guramis du har i akvariet och de är ljuskänsliga och vill gärna ha fler platser att kunna 'gömma' sig i. Tätt inrett med växter men dock gärna en simyta ska finnas kvar t ex om du planterar mycket växter baktill. Små fram och större och större ju längre bak du kommer i akvariet. Flytväxter för att inte ljuset ska falla dem på alltför mycket också.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=854

inthegame
9/26/13, 8:11 AM
#12

Jag tyckte #9 var snyggt! Dock lite mer växter som JensW sa:)
Hur många liter är det?:)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

Draken
9/26/13, 8:30 AM
#13

Snygga akvarium. Och vad bra att ni har startat tråd 2 om ämnet ;) Började ta lite tid att ladda upp bilderna ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
adelinakebab
9/26/13, 9:07 AM
#14

#11 #12  Jo jag vet att växter behövs men de som finns i djuraffären här ser riktigt hemska ut därför kör jag på plastväxter sålänge tills de får sin nästa leverans. Jag funderar på om jag ska ta mig an projektet att göra ett ''Planted'' akvartium i det nya 200 liters och kanske skaffa ciklider istället. Detta är bara ett 54L som jag tänker använda till framtida yngel :)

[Jens]
9/26/13, 9:50 AM
#15

#14

Finns det inte flytväxt i butiken som ser bra ut för det gör sig till en del med tanke på ljuset? Hornsärv, andmat m.m. ?

silverorm
9/26/13, 10:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Vårt akvarie på 310l, innehåller 3 ancistrusar, 2 praktbotior, 10 siamensis, 12 flaggciklider, 50-60 kardinaltetror o en reeves kärrsköldpadda. 🙂

Fejhn
10/1/13, 11:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Mitt ena. inte mycket att skryta med men kan inte göra så mycket med det nu, sparar växter till det tredje jag ska köra igång :)

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

LajvKrattan
10/1/13, 11:22 PM
#18

#9 Jag kanske är lite sen men jag vill gärna komma med lite råd! 

När man inreder ett akvarium rekommenderas det oftast att man arbetar med en typ av sten, eller stenar som liknar varandra. Plattan som ligger som "tak" mellan de två större ser tillskuren och onaturlig ut. Du har också placerat stenarna väldigt symmetriskt. För att skapa visuell balans är det vanligt att man använder gyllene snittet eller tredjedelsregeln. Du kan ta inspiration från Iwugami: http://fish-etc.com/aquascaping-main/create-an-iwugami-aquascape 

Det svarta gruset kan skapa spännande kontrast mot dina ljusa stenar. Om du gör som de andra säger och har massa växter kan det bli fantastiskt! Tänk på att ha högre växter längst bak och lägre längre fram för att skapa djup. 

Lycka till! 👍

PS: Vill bara tillägga att jag ÄLSKAR formen på dina stenar! Det är som lager med… utstickighet och runt och lager och… ooooooohhh! 🤤

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Jens]
10/2/13, 5:56 AM
#19

#17

Inte mycket att skryta med =) Tycker det är häftigt med alla de växter. Bättre men mycket växter än få tycker jag. Kanske en sak som jag funderar på är att belysningen inte är på topp? Kan vara kameran som ger fel bild men den är väldigt 'gul'. Gamla lysrör?

Sedan nämnde jag i förra tråden som jag står fast vid och det är att det är inte bara akvariet som gör det hela vackert utan även hur det ser ut omkring akvariet. 😉Böcker, sax, flaska, skräppåsar, fiskfoder m.m.

Fejhn
10/2/13, 10:10 PM
#20

#19 den är bara fotat med mobilkameran, så egentligen ger det ingen rättvis bild om hur det ser ut, men förstår vad du menar. 

Ljuset ser helt annorlunda ut IRL. 

Det står på mitt köksbord eftersom jag inte har en bänk än, så det är därför det ligger prylar runt omkring. haha

Tycker också om mycket växter, men har många olika så det ser väldigt rörigt och ostrukturerat ut. Silikonar om mitt största nu, sen ska allt i det på bilden flyttas över dit, så dethär kan silionas om. Har eventuellt ett fjärde kar på ingång så ska flytta om alla växter och sånt och dela upp dom mellan alla kar senare, så kan inte göra så mycket med dethär nu.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Annons:
adelinakebab
10/4/13, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Sanden bytt och på måndag kommer det en hel hink med växter :) Tack för alla hjälpsamma råd de har hjälpt mig mycket! Dock kan jag inte bestämma om det svarta gruset va finare ån sanden nu :/

LajvKrattan
10/4/13, 4:35 PM
#22

#21 Sanden är fin. 👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Susanna_w
10/4/13, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

30L

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

**Malin**
10/4/13, 8:17 PM
#24

Kollar in här på era kar så himmla snygg bakgrund willi_willi jag ska lägga in lite bilder här med ;))

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

godisgrisen
10/4/13, 11:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Mitt lilla akvarium i hallen med moskitorasbora, trådfensregnbågar, Corydoras panda och mina älsklingar pygméguramisarna. En väldigt trevlig fisksammansättning för ett litet pluttakvarium.

godisgrisen
10/4/13, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

110 l med framförallt Guppy. Där bor också ett gäng dvärgklogrodor, Corydoras sterbai, Ancistrus, en clownpleco och ett par åldriga stänktetror.

[Jens]
10/5/13, 6:49 AM
#27

#26

Är det hornsäv du har på ytan?

Annons:
godisgrisen
10/5/13, 9:25 AM
#28

#27 Nej jag har salvinia flytväxt och tyvärr en massa andmat också. Sen växer det javmossa på bakgrunden och uppepå rötterna så det ser ut som den lirrer i ytan på bilden men den är bakkant på akvariet. Det du ser är nog en bit växt som mina malar skottat upp det är från den till vänster… men jag drabbades av tillfällig minnesförlust… vad heter den?

godisgrisen
10/5/13, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Mitt lilla akvarium i hallen på 63 l har vuxit till sig lite sen det var nyomrett på #25

godisgrisen
10/5/13, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Mitt stora på 250 l som jag känner att jag vuxit  ur (eller fiskarna då) sen jag akut fick överta de stora regnbågsfiskarna från en kompis. Gillar alla som bor där men skulle önska att akvariet var ca. 400 l istället. Nu bor en rödregnbågsfisk, fyra boesmaniregnbågsfisk, en blå marmorgurami, två Mosaikgurami, tre indiska glasnmalar, tre siamesiska algätare. ett gäng Ancistrus och ett stim kilfläcksrasboror på 20+ där. Jag tycker att det ser trångt ut åtminstone fiskarna ser inte stressade ut och vattnet är i perfekt skick. Om någon i Uppsalatrakten har ett större akvarium till mig så skulle jag gärna byta upp mig. 😉Då skulle jag utan tvekan skaffa fler regnbågsfiskar.

Toph123
10/5/13, 10:37 AM
#31

Så fina akvarium alla har! 👍

godisgrisen
10/5/13, 10:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Samma akvarium fast med blixt så man verkligen ser hur skitig rutan är.😉Nåja jag hoppas man ser färgerna bättre på snyggfiskarna på denna bild.

godisgrisen
10/5/13, 10:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Skickar med en bild på mitt lilla 25 l där det bor Guppy yngel också trots att det är i akut behov av omstart pga. skitighet, trådalger och brist struktur. Det är inte på något sätt en skönhetsupplevelse för tillfället.

[Jens]
10/5/13, 12:20 PM
#34

#29

Gillar rötterna! Snyggt!! =)

Annons:
Jessicahagstrom94
12/9/13, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Mitt 60 liters :) de andra två har jag inte bilder på på datorn just nu.

johannamig
12/16/13, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Mitt nya 400l startat nu i november. fiskar och inredning från mitt gamla kar. plus mer växter och inredning som jag fick med på köpet.

[Jens]
12/16/13, 5:47 PM
#37

Väldigt snyggt inrett johannamig!

[KiwieMie]
12/16/13, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Här är mitt 60-liters Guppy akvarium som jag gillar rätt mycket nu, men ljuset irriterar jag mig verkligen på. Ljuset är så rosa att man kan tro att sanden är rosa. En hane nu i detta akvarium, och en vuxen hona. Resten är fortfarande rätt små. Här bor även en liten Ancistrus hona som kommer bli flyttad :)

[KiwieMie]
12/16/13, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Mitt 220-liters reeves hane akvarium. Nu bor även Guppy yngel här då jag vill vänja min sköldpadda med fiskar och växter. Han äter inte riktigt fiskar, men har försökt under matning då han misstar ynglen för pellets. Har tre filter i detta akvarium nu, två inner och ett yttre. Vill plantera växter men kan inte. Varje gång jag försöker plantera någon växt så gräver sköldpaddan upp den och äter rötter & blad. Yngelnätet är tillför växter, så dem hinner växa innan sköldpaddan förstör dem >.< är verkligen inte nöjd med detta akvarium. Vill inte ha så många växter och dekoration då jag vill att sköldpaddan ska ha så mycket utrymme som möjligt att simma på.

kaninsköld
12/27/13, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Mitt 120 liters med Zebrafisk , en asiatisk filterräka , MASSOR av posthorn, Svärdbärare och Platy! Zebrorna ska flytta, Vad tycker ni om inredningen annars? PS: ljuset ser mörkt ut, men det är starkare än på bild. Fotat av en Ipad. Edit: Mätte akvariumet, det är på 120 l

Mvh Kaninsköld

[Jens]
12/27/13, 11:00 PM
#41

För lite växter vill jag säga. Det säger jag till alla! Köp en fisk men köp minst två växter samtidigt!!

Annons:
kaninsköld
12/27/13, 11:05 PM
#42

#41 Ska skaffa fler växter snart! Förövrigt, hur tycker du?

Mvh Kaninsköld

[Jens]
12/27/13, 11:11 PM
#43

Svårt att säga. Pumpen hänger o dinglar, likaså doppvärmaren? Fiskarna simmar vid ytan? Brist på syre eller trött för kvällen? Känns lite kalt i akvariet skulle jag vilja säga.

Lilolizeit
12/28/13, 1:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Här är mitt 350 liters med 2 Axolotl. :) På bilden äter dom ur varsin matburk.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
12/28/13, 8:07 AM
#45

#44

Så fint dom har det!! Förstår att du gillar dem =)

[Jens]
12/28/13, 8:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Äpplesnäckor, red sakura räkor och galaxyrasboror försöker trivas i mitt 54 L akvarium.

Lillyrod
12/28/13, 8:17 AM
#47

Väldigt snyggt Jens

[Jens]
12/28/13, 8:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Här visas mina två nano-akvarium med äpplen och räkor dock ser man inte invånarna på långt håll 😉

Annons:
Lilolizeit
12/28/13, 9:04 AM
#49

Tack Jens! Alla dina kar är i vanlig ordning väldigt snygga! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
12/28/13, 9:20 AM
#50

Tack tack Lilo, jag lägger ner ca 30 min om dagen ungefär på alla karen. En gång i veckan gör jag delvattensbyten och gör rent pumparna kollar ph-värdet m.m. och det tar en timme ungefär.

[Jens]
12/28/13, 9:24 AM
#51

wille_wille, I inläggen #2 och #3 .. är det olika lampor till karen eller är det bara jag som tror mig se det ? Det är väl samma sorts kar?

inthegame
12/28/13, 9:10 PM
#52

Riktigt snygga kar JensW och Lilolizeit!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

Lilolizeit
12/28/13, 9:12 PM
#53

Tack så mycket inthegame! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

wille_wille
12/28/13, 9:38 PM
#54

#51 Det är olika lampor. Standardlampan på aquaelnanot och en LED-lampa till zoluxnanot. Aquaellampan gick sönder 2 gånger så då fick jag en som skulle hålla bättre men den lyste sämre…ny vanlig 11W lampa ska fixas så snart som möjligt :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

kaninsköld
12/28/13, 9:42 PM
#55

Jens & Lilolizeit, Altså WOW , vad fina kar, avundas eran inredningskunskap!

Mvh Kaninsköld

Annons:
GuUuLd
12/28/13, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

3 av mina nanos, 2st Fluval EBI, 30L & ett Aquatic nature cocoon 7, 43L :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Jens]
12/28/13, 10:20 PM
#57

Tack för ditt svar wille_wille. Trodde du inte skulle se det men kul att du gjorde det och jag fick mitt svar =) #52 och #55 Tusen tack, jag gillar verkligen mina nano-kar. Det var rot från början i mina kar men det blev helt fel. Rötterna blev dåliga och smittade av sig och mina äpplen blev sjuka så jag gjorde mig av med dem och tänker nu göra det så grönt som möjligt men det tar sin tid. #56 Snygga kar GuUuld! Ska försöka låta min växter växa så kommer jag kanske få något liknande ;)

kaninsköld
12/28/13, 10:22 PM
#58

GuUuld , Jättefina nanokar, nu fick jag inspiration!

Mvh Kaninsköld

GuUuLd
12/28/13, 10:22 PM
#59

#57 Tack :) Det till vänster är dock helt nyplanterat och nyinrett (därav stenen som man ser liggande ovanpå roten, annars flyter roten) :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

inthegame
12/28/13, 10:48 PM
#60

#56 Snygga!! Vad bor där då?

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

inthegame
1/12/14, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

54 liter nu

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

GuUuLd
1/12/14, 7:13 PM
#62

#60 hade missat din kommentar, Längst till vänster bor det fjärilsbarber och amanos, i mitten moskvablå guppys, amanos & CB och i det till höger Galaxyrasbora & ett par mountain rockräkor.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
inthegame
1/12/14, 7:22 PM
#63

#62 Ingen fara! Moskavblå Guppy! Det har jag alltid velat ha!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

kaninsköld
1/12/14, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Mitt 32 l räkor!

Mvh Kaninsköld

Fejhn
1/17/14, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Mitt Stora:

(nyplanterat, lite glest, hoppas att som växer på sig fort)

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Fejhn
1/17/14, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Mitt lilla:

(inte jättegenomtänkt design, ska jobba lite på det. ska bli mer växter osv)

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

[Jens]
1/18/14, 8:38 AM
#67

#66

Vad är det för 'brun' sörja som ligger på gruset? Är det överflöd av mat så måste du se till att du tar bort det genast så det inte blir cyano utav det och sen naturligtvis minska avsevärt på matningen. =)

Fejhn
1/19/14, 1:45 AM
#68

#67 

Nej det är inte överflöde av mat, gruset överst är mindre än det gamla som ligger under, rörde upp en massa förmultnade växtdelar osv som låg i det gamla gruset när jag fyllde på nytt grus och planterade om växter. Har ingen slamsug så kan inte fixa det heller!

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

[Jens]
1/19/14, 7:42 AM
#69

#68

Aha, var lite orolig =)

Annons:
Reven
1/26/14, 3:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Lite toffsalger 😂

Don't know.

Roxie
1/26/14, 9:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Mitt 54L. Har även ett 180L och ett 30L, dom får ni se när de är "renoverade" ;)

// Sofia

Emmieline
1/26/14, 11:13 AM
#72

Roxie
1/26/14, 11:18 AM
#73

#71 såg att jag visst lagt upp en "gammal" bild. Återkommer med en ny om en stund! :)

// Sofia

-Cissi-
1/27/14, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

mitt 54l :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

inthegame
1/27/14, 3:32 PM
#75

#74 Snyggt!!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

-Cissi-
1/27/14, 3:37 PM
#76

Tack ^^ Jag har möblerat om för några dagar sen.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Sarah E
1/27/14, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Mitt nystartade Walstad 200 liter

Beffa
2/11/14, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Möblerat om men blir inte riktigt nöjd. Tror det behövs en hel del fler växter? Vill gärna ha tips/råd på man ska få det att kännas sådär bebott och snyggt. Funkar placeringen av rötter osv? Funderar på att fylla vänstra hörnet med höga växter, bakom roten och låta det bilda en triangel ned mot höger.

Eventuellt köpa små växter att plantera framtill, mindre än de som sitter nu, så man får som en matta.

ubbe51
2/12/14, 9:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Detta är mitt 720 liters Discusakvarium som det ser ut idag😃!

[Seaside]
2/12/14, 1:00 PM
#80

#16 Gud, vad sött det var med paddan som ligger och lapar sol ovanpå🙂

Malin688
2/18/14, 9:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Vårt 240L kar :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Denna kommentar har tagits bort.
Malin688
2/18/14, 9:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

.Vårt 54L kar

Blandad kompott är en bra kompott :)

Annons:
Malin688
2/18/14, 9:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Medicin som senare ska bli yngel kar, vet dock ej hur många L men ca. 50 skulle jag tro :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Snuttefia
2/21/14, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

110 Liter

Danio Rerio 0.0.7

Pangio Kuhlii 0.0.4

Ancistrus Dolichopterus 0.0.2

Trichogaster Trichopterus 0.3.0

M.V.H Snuttefia

GuUuLd
2/26/14, 5:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Gjorde om i mitt 18L "sovrumsnano" igårkväll :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Lilolizeit
2/26/14, 6:46 AM
#87

#86 Riktigt snygg GuUuLd! Vad är det för växt längst bak?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

GuUuLd
2/26/14, 7:00 AM
#88

#87 Det är Hygrophila pinnatifida. :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

randomhero
2/26/14, 11:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Mitt akvarium på ca 60 L :)

Draken
3/7/14, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Skalaretanken. 375 liter, efter vattenbyte.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Japantoe
3/7/14, 12:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Mitt 250l :) med egenbyggd möbel.

[Jens]
3/7/14, 6:07 PM
#92

Japantoe. Det kan inte ha varit lätt för dig tidigare att ladda upp bilden och den blev liten och sned ;))

Jag har fixat till detta och nu får man verkligen se ett fint akvarium! Det skulle gärna få vara mer växter men det kommer med tiden hoppas jag…

Fridhem
3/7/14, 6:13 PM
#93

#91 Jätte fint! Är det en färdig bakgrund + rot eller sitter allt ihop?

Draken
3/7/14, 10:56 PM
#94

Som sagt tidigare, det är jättesnyggt :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Japantoe
3/10/14, 9:24 AM
#95

JensW haha nej ja vet inte vad som gick fel ;) sitter med telefonen och allt. Blir lite mer svårnavigerat då :) aa de här med växter har jag funderat på, innan möbleringen så hade ja hela karet fullt.. Tyckte det var lite grötigt och fiskarna hade inga fria simytor direkt. Det jag saknar isf är nån låg (Max 1dm hög) och kraftig växt, typ som nån slags buske el nått.. Tips? :)

Japantoe
3/10/14, 9:25 AM
#96

Fridhem Tack! Det är en komplett btn bakgrund så roten är bakgrunden :)

Japantoe
3/10/14, 9:27 AM
#97

Ciklidtok Tack o tack! :):)

Annons:
Oliviahack
3/10/14, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Nyansat. 180L

Draken
3/10/14, 12:49 PM
#99

#95 Anubias kanske. De är kraftiga, inte så höäga och så sprider de ut sig längs botten, eller fastnar på rötter och stenar ;)

#98 Jättesnyggt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

inthegame
3/11/14, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Här är mitt 54 liters just nu:)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

[Jens]
3/13/14, 5:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Efter ominstallation av mitt akvarium i lördags så lägger jag upp en bild här. Växterna har inte vuxit till sig och bilden är tagen med min mobil.

Fridhem
3/13/14, 6:11 PM
#102

#101 Jätte fint, jag kan inte förstå varför alla lyckas så bra men inte jag😕

Roxie
3/13/14, 6:14 PM
#103

#101 Jättefint Jens! Kommer bli ännu bättre när växterna vuxit till sig, samma väntan här hemma :)

// Sofia

Roxie
3/13/14, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Här är en bild på mitt nystartade juwel 240L.

// Sofia

Annons:
[Jens]
3/13/14, 6:27 PM
#105

Taaack Fridhem och Roxie! =) Ska låta det gå en månad eller två och se hur växterna växer för nu har jag även använt JBL växtkulor under de mer krävande växterna och hoppas på växterna kommer trivas. Jag har även stratum växtsoil under den bakre delen, hela vägen och där har jag planterat Vallesneria jätte. Så om en månad eller två så kan jag justera det lite för att få det ännu bättre. Mer sten hoppas jag kunna lägga till…. Roxie, ditt akvarium är väldigt fin och det ska bli kul att se när växterna har växt till sig och se hur det ser ut. Det tar ju sin tid.

Lillyrod
3/13/14, 6:30 PM
#106

Väldigt vackert både Jens och Roxie.

[Jens]
3/13/14, 6:34 PM
#107

Tack tack Lillyrod. =)

Draken
3/13/14, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Otroligt snygga akvarium 😍

Mina har börjat gå till sig efter vattenbyten :)

720 litern

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
3/13/14, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

300 litern.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
3/13/14, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

112 litern.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jens]
3/13/14, 8:20 PM
#111

fina kar ciklidtok. Vad har du för fiskar i 300 L ? Ser något som liknar mosaik till vänster ovanför roten?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Lilolizeit
3/13/14, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Fixat till lite i Axolotl karet. :) köpt nya lite bättre (tror jag) lysrör så köpte en till grotta som ursäkt till dom för det starka ljuset. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
3/13/14, 8:44 PM
#115

Jag tror det är flaggciklider du ser JensW :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
3/13/14, 8:46 PM
#116

Fiiint Lilo! Vad heter växterna till vänster? De höga spretiga växterna?

Lilolizeit
3/13/14, 8:49 PM
#117

Tack Jens! :) Det är pogostemon stellata.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Draken
3/13/14, 8:51 PM
#118

#111 Tack :) det är som Mimåne säger, det är ena "Flaggan" du ser där till vänster. Förutom Flaggcikliderna så går det 3 Chokladciklider (ungdjur), en Jordätarehanne samt en massa snäckor och pansarmalar i karet :)

#114 Jättesnyggt

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Jens]
3/14/14, 5:31 AM
#119

Flaggciklid, noterat! Pogostemon stellata noterat! Faan vad man ska slösa pengar och det brukar inte vara populärt i familjen ;)

[Jens]
3/14/14, 5:37 AM
#120

Ett tips till er ALLA som tycker det är lite 'jobbigt' med att scrolla. Ni har två funktionella tangentbordsknappar som heter Home och End. Dessa förflyttar er på sekunden upp och ner på sidan.

Draken
3/14/14, 7:54 AM
#121

#119 Brukar inte vara så populärt här heller och slösa bort så¨myclket pengar, men de tiger och lider …Allt för att morsan skall vara nöjd och glad :p

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

GuUuLd
3/15/14, 1:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Vårt "sovrumsnano" som det ser ut idag :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Oliviahack
3/15/14, 5:20 PM
#123

#122 Usch vad fint! 😭

MallaT
3/17/14, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Mitt nystartade 240L 🙂

Draken
3/17/14, 8:02 PM
#125

WOW ..SNYGGT 😍👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
MallaT
3/17/14, 8:03 PM
#126

Tack! 😃 Jag är väldigt nöjd

GuUuLd
3/17/14, 8:56 PM
#127

#123 Tack så mycket :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Draken
3/20/14, 10:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Så här såg mitt ut igår 😃 Nu är det inga påsar kvar, men mycket mer liv i akvariumet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Malin688
3/20/14, 2:02 PM
#129

Ska beställa 80kg svårt grus ikväll och göra om i alla våra kar :) Lägger upp nya bilder när det är färdigt! :D

Blandad kompott är en bra kompott :)

johannamig
3/24/14, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Fick äntligen tag på ett litet kar till mina guppys och räkor. Så efter snabb uppstart mår alla djuren bra i sitt nya akvarium. Kameran är dålig och vattnet är fortfarande lite grumligt men ni ser kanske ändå.

Roxie
3/27/14, 3:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Mitt 240L. Under uppväxt :)

// Sofia

[Jens]
3/27/14, 3:40 PM
#132

Satans så snyggt Roxie! *dreglar*

Annons:
Roxie
3/27/14, 3:40 PM
#133

#132 Tack! 😃

// Sofia

[Jens]
3/29/14, 9:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

#120

I inlägget så skrev jag endast om HOME och END för PC-användare och jag själv har MAC så där gäller det att hålla ner CMD-knappen och klicka på PIL upp och ner.

Fridhem
3/31/14, 7:51 PM
#135

# 131 Jätte fint, det är så mitt kar ser ut i mina drömmar.

#120 Riktigt bra info JensW använder dom jämt nu😃 (jag skällde på barnen varför dom aldrig visat mej det, och fick svaret det vet väl alla människor utom du mamma) jaja nu kan jag.

wille_wille
3/31/14, 7:54 PM
#136

#120

Då är vi två som inte visste det 😉

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

NiklasM
3/31/14, 7:57 PM
#137

Där lärde jag mig ngt jag med ;D

Malin688
3/31/14, 8:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Omgjort!

Blandad kompott är en bra kompott :)

Malin688
3/31/14, 8:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Omgjort även här!

Blandad kompott är en bra kompott :)

Annons:
NiklasM
3/31/14, 8:05 PM
#140

Sweet kar Malin! Den grottan med kiselplattan, vem bor däri?

Malin688
3/31/14, 8:08 PM
#141

Ingen speciell faktiskt :) En Platy brukar hänga där rätt ofta :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

NiklasM
3/31/14, 8:11 PM
#142

Den såg lite hemlig ut :D

[Jens]
3/31/14, 8:59 PM
#143

#135 #136 och #137. Det var så lite så! Jag klarar mig inte utan kortkommandon, förenklar användandet otroligt mycket och det är sällan jag använder mig av musen. ;)

AlexVG
3/31/14, 9:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

Vilken trevlig tråd, massor av roliga och vackra akvarium 👍

Här är mitt om startat 375L, ska bli Asien biotop liknande ? 20 tigerbarber, 20 nätbarber, 1 Eldstjärt, 3 siamesiska algätare

[Jens]
3/31/14, 9:08 PM
#145

En bra start AlexVG ! Ska bli kul att se hur det fortskrider.

AlexVG
4/1/14, 10:27 PM
#146

Tack 🙂 Verkar gå bra med nitrit och då det är omstart så är allt det gamla filtret kvar och kör. Funderar på om man kan öka antalet algätare om 3-4veckor eller nåt, eller om det blir för mycket fisk. Hade egentligen inte tänkt ha så mycket mer i.

Såg idag att dom sådda Lotusen hade grott i karet och skickat upp en lång stängel.

Annons:
Fridhem
4/1/14, 10:50 PM
#147

#146 Har du sått lotus frö? Fur fungerar det, var har du hittat frö? Låter spännande.

idaaforsling
4/1/14, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

120L, Walstad.

Just nu går däri 3 Mosaikgurami, en drös guppys, 2 amanoräkor och en massa sandsnäckor.

Det här karet ska dock uppgraderas inom kort, till ett 400-500L Walstad.

AlexVG
4/1/14, 11:06 PM
#149

147# Köpte från ebay från denna säljare,tog veck länk kanske anses som reklam.

Slipade ner fröna och la i vattenglas i 4dagar bytte vatten varje dag, dom som sväller och sjunker gror. Sedan satte i karet, tryckte ner i sanden och efter några dagar till så kommer raka skott :)) Har sått innan också och det brukar gå bra, fröna har lång grobarhet. Problemet är att dom blir JÄTTE stora med tiden. Dom är jätte kul att så. Testa Glad

AlexVG
4/1/14, 11:09 PM
#150

148# vackert kar :) växterna ser ut att frodas,, ska du göra jord i det nya också ?

idaaforsling
4/1/14, 11:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

450L, Malawi.

(lite på båda hörnen saknas, men hittade ingen bättre bild i datorn)

idaaforsling
4/1/14, 11:16 PM
#152

#150 Tack! Ja dom har växt som sjutton :)

Ja det ska bli ett Walstad det också är det tänkt, får väl se hur det går :p

nlinds
4/2/14, 8:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Växterna är himla fula då mitt förra gick sönder och jag fick panik och slet upp alla växter, men annars är jag relativt nöjd :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
nlinds
4/2/14, 8:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Den lilla 45 Litaren, Kunde ej ta bild rakt framifrån då avståndet var för kort och jag kunde inte zooma ut med just det objektivet :P Så det fick bli en från sidan !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[Seaside]
4/2/14, 9:26 AM
#155

#154 Himla läckert djurskelett där till höger - vart köpte du det?

nlinds
4/2/14, 9:31 AM
#156

#155 Tack ! Hornbach is the place 😃

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[Seaside]
4/2/14, 9:41 AM
#157

#156 Tack för infoTummen upp

nlinds
4/2/14, 9:44 AM
#158

#157 nemas problemas ! 😃

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

AlexVG
4/2/14, 12:26 PM
#159

#152 ska bli roligt att se hur det blir med ett stort walstad, har aldrig sett det :))

idaaforsling
4/2/14, 1:10 PM
#160

#159 Inte jag heller, får väl se om det går åt skogen :p

Jag funderar på att starta upp en projekttråd när jag köpt karet, vilket förhoppningsvis blir på söndag. :)

Annons:
NiklasM
4/2/14, 2:45 PM
#161

såg de där käkarna i fler utföranden på arken zoo i kungens kurva

[Seaside]
4/4/14, 12:21 PM
#162

#161 Tack för tipset!

Girrre
4/4/14, 10:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Första inlägget för mig på denna sidan. 

Här är en bild på mitt ny startade 125 liters akvarie. Varit igång ca 1½ månad nu. 

Halv bra bild men den får duga.

LeeKnow
4/23/14, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Mitt 56 liters akvarie. Bor 11 galaxyrasboror och 6 räkor däri :)

NiklasM
4/23/14, 11:59 PM
#165

#164 snyggt! Men en fråga angående din pump, varför sitter den dör den sitter/ligger?

LeeKnow
4/24/14, 12:18 AM
#166

#165 Därför att sugpropparna inte fäster ordentligt.. Den sitter fast en liten stund men åker oftast ner igen efter ett tag. Orkar inte fixa till den hela tiden så det får oftast ligga så.

[Jens]
4/24/14, 6:09 AM
#167

#166

Väldigt enkelt att lösa genom att köpa nya sugkoppar. =) Verkligen synd på ett så fint akvarium att pumpen är det som blir den som stjäl mest uppmärksamhet och inte fiskarna eller inredningen.

Cirkulationen blir avsevärt sämre och risk för sjukdomar, plötslig fiskdöd, dålig vattenkemi ökar markant när pumpen ligger så som den gör.

Sist men inte minst ;) Akvariet är fint inrett!! ;)

Annons:
LeeKnow
4/24/14, 10:41 AM
#168

#167 Ja jag ska göra det någon gång, inte blivit av än bara 😉

Haha dock ser man knappt invånarna.. Firrarna är så skygga och gömmer sig bara under eller bakom rötterna. Räkorna är är bara 2 som faktiskt går att se utan att sitta och spana som en hök, resten är minibebisar 😉

Draken
4/24/14, 12:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

720 litern efter vattenbyte och flytt av stora bökiga fiskar ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Apsn-
4/24/14, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Lite tråkigt kanske men slöjisarna behöver en del simutrymme ^^

Skall göras om när jag bytt innerfilter mot ytterfilter :)

Lilolizeit
4/24/14, 12:19 PM
#171

#170 Tycker det var jätte fint. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Smulan80
4/24/14, 1:07 PM
#172

#170 den lilla svartvita är hur söt som helst. :) Men jag tycker karet är fint.

Apsn-
4/24/14, 1:45 PM
#173

#172

Haha åh tack ja hon e favorit! Tror dock att det svarta kommer växa bort med åldern tyvärr :/ svårt att hitta stabila pandor i sverige :(

Apsn-
4/24/14, 1:46 PM
#174

#171

Tack Lilo vad glad jag blir! :D

Annons:
Lilolizeit
4/24/14, 2:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

En bild på 222-litarn som jag aldrig blir nöjd med..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Apsn-
4/24/14, 3:17 PM
#176

#175 Det borde du vara tycker jag! Jättefint!

Lilolizeit
4/24/14, 3:18 PM
#177

#176 Tack så mycket. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Tinitusan]
4/24/14, 11:34 PM
#178

vilka underbart vackra akvarium ni har!

[Tinitusan]
4/24/14, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Här kommer bild på mitt nyomgjorda 110 liters, här bor 3 guldancistrus, 1 hane o 2 honor, några gula o vita snäckor, några Guppy o platyyngel o några yngel jag inte vet vad de är, o väntar på att gula tigerräkor ska bli leveransklara!

[Tinitusan]
4/24/14, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

Här är mitt 56 liters som är hem till 2 Ancistrus bebisar, 10 koppartetror, några posthornssnäckor o på söndag flyttar 6 st black sakuraräkor oxå in =)

[Tinitusan]
4/24/14, 11:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

Här är mitt 375 liters som för tillfället är hem till en salig röra av fiskar inkl 6 unga marigold, tanken är att de vanliga sällskapsfiskarna snart ska flytta över till mig 325 liters som är på g att startas upp snart o då ska jag göra om det här till ett malawikar, fast troligen inte helt renodlat sådant utan lite blandat av den typen av fiskar som passar bra ihop

Annons:
[Tinitusan]
4/25/14, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

O till sist mitt 25 liters som är hem till ett gäng körsbärs o regnbågsräkor, 2 amanoräkor o ett gäng med olika typer av snäckbebisar, oh o 3 st små yngel jag strax ska flytta över till 110 liters.

Draken
4/25/14, 8:48 AM
#183

Jättesnygga akvarium :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LeeKnow
4/25/14, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

Mitt 25 liters när jag hade räkor i där :)

LeeKnow
4/25/14, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

25 litern just nu. Ska snart flytta in en Kampfiskhane däri men har ingen aning om hur jag ska inreda..

mimåne
4/25/14, 6:17 PM
#186

#185 Kanske en häftig rot eller några stenar placerade tillsammans med härliga växter på och omkring?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Roxie
4/25/14, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Här kommer en bild på hur mitt kar vuxit till sig. I inlägg #131 ser ni hur det såg ut för ett tag sen :)

// Sofia

LeeKnow
4/25/14, 6:19 PM
#188

#186 Vet inte om det får plats någon rot däri :/ Alla rötter jag sett är alldeles för stora..

Annons:
mimåne
4/25/14, 6:38 PM
#189

#188 Du kan alltid googla för att få inspiration till små akvarium :)

Men herre mig roxie vad det växt! Snart kommer ju inte dina lavastenar att synas längre! :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
4/25/14, 6:43 PM
#190

Ojojoj, så vackert Roxie… Man bara drömmer bort när man ser det och fiskarna borde vara världens lyckligaste att bo i det karet.

[Tinitusan]
4/25/14, 7:12 PM
#191

roxie helt galet fint! är ju så man blir sugen på att göra ett växtakvarium själv ;)

HeidiH
4/25/14, 7:19 PM
#192

#187, ojoj, det där var såå snyggt!

När jag har akvarie om en tid, skulle jag vilja ha "grön matta", vad heter växten?

Lillyrod
4/25/14, 7:26 PM
#193

#187 Oj vad det växer. Det färgar ut fint med.

NiklasM
4/25/14, 8:03 PM
#194

#187 snyggt, gillar lavastenar mer o mer😊

Roxie
4/25/14, 8:15 PM
#195

Tack så mycket! :)

#192 Tänker du på bottentäckare? Jag har glossostigma elatinoides. Den är dock långt ifrån färdigvuxen :)

// Sofia

Annons:
Draken
4/26/14, 12:58 PM
#196

#187 Jisses vad snyggt det har blivit. Riktigt avundsjuk nu 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

wille_wille
4/26/14, 9:19 PM
#197
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: