Introducera dig! :) (Tråd för alla medlemmar)
Nu känner jag att det har kommit lite nytt folk i vårt kära forum :) Och av någon korkad anledning så ser jag er alla som tonårsflickor, vilket är helt helt fel. Så jag vill att alla (som vill, inget tvång) introducerar sig lite snabbt. Berätta gärna ungefär var i landet ni bor och lite om er själva!
Så. Nu börjar jag :)
Daniella heter jag (kallas Dani). Jag är 20 år gammal och bor i Landskrona med min bror och föräldrar. Jag är arbetslös men har två daghundar som ger mig lite inkomst.
Jag har haft akvarium hela livet, men började på allvar januari 2011. Sen dess har jag odlat "allt som går att odla" (skämt åsido), och letar hela tiden efter roliga projekt. Jag har för tillfället 5 akvarium, varav det största är 540 liter stort och det minsta 54 liter.
Jag har också en mysksköldpadda, fem klockgrodor, och deras levande foder (kackerlackor, mjölmask och syrsor).
Här är en pinsam men glad bild på mig också.
Er tur! Håll det gärna mellan 50 och 200 ord, så orkar alla läsa :)
Magnus heter jag, är 32år och bosatt i Norrköping. Jag är även Sajtvärd här på Akvariefisk. Bor själv i en liten lägenhet med min son på 3år varannan vecka.
Jobbar som Mac/Apple-tekniker på ett IT-företag.
Akvariehobbyn började nån gång -95 när brorsan och jag tjatade till oss ett 75 liters akvarium. Allvaret började inte för än runt 2005 när min dåvarande sambo ville ha husdjur och jag släpade hem ett 450 liters och installerade koldioxid. Det byttes senare till ett 720 liters och karusellen var igång.
Blev sedan ett totalt uppehåll från akvariehobbyn några år men har nu på allvar tagit tag i det igen.
Kort och gott.
Namn: Jessica
Ålder: 18, född i augusti 94.
Gör om dagarna: Sitter och glor på iFokus, om jag inte är ute och fotar med min pojkvän eller råkar vara och göra nåt skoj på nåt ställe. Går i skolan, tar studenten i juni.
Bor med: Mamma och bror & pappa och bror. anledningen till att jag skrev så är att jag är hos mamma med bror min varannan vecka och hos pappa med bror min varannan vecka, så vi flyttar fram och tillbaka.
Bor i: Gävle
Djuren hos mamma: 2 katter, 1 kanin, 3 akvarium
Djuren hos pappa: 2 katter
Akvarium: två 60 liters och ett 167 liters.
Mina favoritfiskar: Kampfisken Red och mollyn Spot. Men tycker om alla våra vackra fiskar :)
Fastnar typ aldrig på bild så jag får ta en från vårfotograferingen, som jag har gjort i andra trådar på andra sidor.
PS,Tillägg: Min dröm är ett minst 720 liters akvarium med ciklider och stora malar.. ååh!!
Eleni heter jag och är 18 år gammal. Jag bor i Stockholm med min mamma och min dotter på 1 år. Några av mina stora intressen är kampfiskar och nanoakvarium men jag har på sista tiden även fastnat för räkor och trots en dåligt upplevelse så har jag bestämt mig för att försöka igen med projektet ''räkkar''!
elenihadjipetrou.blogg.se
Namn: Frida
Ålder: 22 år (fyller 23 iår)
Bor: På landet i Blekinge.
Civilstatus: Sambo och förlovad.
Gör om dagarna: Pluggar till förskollärare, är med mina djur, är ute med hunden, umgås med sambon mm. Ska börja komma igång och träna mer och mer.
Mina djur (tillsammans med sambon): 1 hund, 2 katter, 5 kaniner, 6 marsvin och fiskar.
Intressen: Djuren, fotografera, mm.
Fotar med: Nikon D3100 och samsung ES65
Mitt akvarium: Ca 96 liters. Har lite blandat, bland annat kuhliål & Guppy.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hellu! Mitt namn är Filippa och åldern är 13! Bor numera i Upplands Väsby sedan ca 1 vecka tillbaks! :) Största intresset är nog klickerträning och ridning! Har just nu två akvarium och ett på G. Har även 2 katter, 2 möss och en hund! :)
Jag är väldigt intresserad av nanoakvarium, tycker att de är såååå himla vackra! Har ett på 15 l. och ett på ca 13 l. Jaaa, det var väl lite om mig! :)
Tar en bild på hunden då jag aldrig blir bra på kort! ;)
Mvh/ Filippa
Medarbetare på Vinthund
Namn: Emil Ålder: 14 Bor: Borås, med min mamma. Min pappa är död, stör mig inte så mkt.. :/ Djur: En söt liten hund och fiskar! Favoritfiskar: Salt: Clownfiskar (Vill ha ett par någon gång). Söt-vatten: SCALARER!!! (Galen i dem!) Intressen: Att studera och en massa mer! Relationsstatus: Singel ;-;
- Emil
Namn: Markus
ålder: 20? dammm jag e 20 tänk va tiden går fort ;)
bor: just nu norr om Lund nästa lördag (27/4) söder om Lund ^^ (skåne) jag bor även ensam :(
gör om dagarna: ja för er som har kollat runt e jag mycket inne på iFokus (om jag e hemma) och blandar det med filmkollande. annars jobbar jag nämligen i djuraffär som "fiskansvarig" men även intresserad av dom andra djuren :)
intressen: är ju då djur och natur blandat med fotografering men även att vara med min bättre halva (flcikvännen) även klättring på berget och krypning i grottorna ;)
djur: ja 2 katter, 10 marsvin, 2 kaniner, 4 undulater, 1 kungsboa på 2,20m och 16 akvarier + x antal dammråttor under sängen ;)
Bild: varning alla mindre kan bli skrämmande ;)
har jag glömt nått eller nån som undrar över nått kasta iväg ett PM alltid trevligt att tjöta :)
#7, mig skrämde du inte! ;)
- Emil
#8 inte änns lite ;)
#9 Nä :) Är det kul att hålla på i grottor? (
- Emil
#10 älskar det :D det e så spännande och på många ställen nu har det vart så jag har fått klämma mig igenom åååå spänningen bara hökar i kroppen och man blir så uppspelt
Hallå allihopa Jag heter Xanna och är akvariemissbrukare.
Jag är 33 år gammal och bor i en lägenhet i Ängelholm, Skåne.
Där lever jag med min man, min 3-åriga dotter och en petit brabancon.
Jag arbetar i eget företag som konstnär och är även anställd inom skolan.
Mina intressen domineras av flora, fauna, skapande och gammeldags hushållning. Blir det en zombie-apokalyps så är det mig ni ska slå er ihop med.
Vi har 4 akvarium med räkor, snäckor och fiskar. 1 Paludarium (och äggen med killifiskarna som ska bo där kläcks när som helst nu!). 1 Terrarium med Peruphasma Schultei och 1 terrarium med min råttsnok Börje som är den enda ormen jag har kvar efter en lång tids ormintresse. (Han blir faktiskt 23 år i år.)
Haha! Det lät som ett AA-möte, med missbruket!
"Hej Xanna", får vi alla säga nu i kör :D
#12, #13 AA = Anonyma Akvarister? :D
- Emil
Namn: Wilhelm men alla säger Wille ålder: 14 bor: En bit norr/nord-öst om Örebro gör om dagarna: Sitter i skolan och tråkar :( intressen: Hahaha, vad svårt det va o komma på något här då… Akvariefiskar, hönsen, ja djur allmänt, spela datorspel. Sen kommer jag inte på met just nu :( djur: Höns (vet inte riktigt hur många men bl.a 4 fasaner och 3 vaktlar), 1 engelsk springer spaniel (hund), fiskar (akvarierna är på 112L och 30L)
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Emma heter jag! 17 år och bor i Åmål, Västra Götaland.
Under dagarna brukar jag fotografera, greja i mina akvarium eller helt enkelt bara mysa ner mig i soffan med kaninerna!
Min familj har katter, höns, hästar, hund, akvarium, kaniner, undulater, råttor och hamstrar.
Dock så är mitt huvudansvar endast över akvarierna, råttorna, kaninerna och undulaterna.
Mina akvarium är på 20, 54 och 350 liter :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Olivia heter jag, är 21 (fyller 22 i år). Bor i Jönköping med pojkvännen och min hund. Jobbar på Max.
Mitt högsta intresse är hundar! Har en portugisisk vattenhund som jag tränar mycket med. Gillar även att fota, baka och laga mat och umgås med vänner.
Fick upp intresset för akvarium och fiskar i höstas då pojkvännen skaffade akvarium. Tyckte det verkade intressant och det är kul att studera fiskarna och följa ynglena. Pojkvännen skaffade från början ett 54 liters, nu har han ett 100 liters nånting (vet inte exakt hur stort det är) och ett på 500 liter också.
Jag hakar på :D
Namn : Sofia
Ålder : Fyllde 20 förra lördagen :)
Bor: Eskilstuna
Gör om dagarna : Är arbetsökande och går hos en jobbcoach två gånger i veckan.. Annars sitter jag väldigt gärna här inne och startar med trådar än vad jag egentligen borde..
Civilstatus : Pojkvän
Intressen : Djur(!!), inredning och börjar mer och mer fastna för aquascaping - längtar tills jag har råd att testa! :)
Djur : 4 katter hos mamma, 2 hos pojkvännen, en boxer hos mamma och en ensam mal i akvariumet.
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Sanna heter jag, 25 år och bosatt norr om Sthlm men är hemmahörande i Vänersborg/Thn. Har en hund, en sambo 😎, 3 råttor och blev nyligen intresserad av akvaristik så nu har jag 3 akvarium, 105L - 60L - 25L. Är en riktigt "noob" på detta ännu men iFokus och medlemmarna här ger mig en massa kunskap! På dagarna grejar jag med djuren, målar, kollar film eller likn.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Namn : Ida (eller Idis som dom flesta envisas med att säga)
Ålder : 22, 23 år i Juni :)
Bor: Bor i Gävle i en 4a tillsammans med pojkvännen och djuren
Gör om dagarna : Studerar på halvtid, söker jobb. Främst som hästskötare
Civilstatus : Pojkvän
Intressen : Djur, framförallt hästar.
Djur : 3 katter, 3 akvarium. Vill också ha en hund men sambon håller inte med. (det gjorde han dock inte med 2 av karen heller så hoppet finns) Hade häst tidigare men han kunde inte följa med i flytten :(
Jag heter Erik och 21! Jag bor i Göteborg och pluggar till Civilekonom. Jag bor tillsammans med en polare och på fritiden umgås jag med flickvännen tränar eller sköter mina akvarium (375 och 85liters)
Flickvännen är en riktig djurfantast så hästar, hundar och katter har blivit en stor del av min vardag! Härligt med djur :)
Akvarieintresset började på allvar i år men min far har länge haft en seriöst akvariehobby så det är väl den som smittat av sig!
Har ny dator så har tyvärr ingen bild men ni får fantisera er en läckerbit ;)
nått liknande mig då ;P #7 xD
Jag heter Matilda bor i Göteborg med min sambo. Har 4 barn (18,15 samt två som blir 8 i år). Vårt akvarieintresse är helt nyvaknat. Ett av barnen fick ett 54lit i julklapp. Intresset växte snabbt så nu har vi ett 200lit också.
Min stora passion är Guppy, men vi har även räkor, krabba, Platy, Slöjstjärt. doktorsfiskar, Neontetra, Kilfläcksrasbora och några malar.
Har dock inte vågat mej på att odla några av fiskarna ännu.
Har en amerikansk cockerspanielflicka på 8 år.
Genom åren har div. djur haft hem hos oss:kaniner, olika fåglar, möss, katter och hundar.
Namn : Astrid :) Ålder: 23 Bor: 15 minuter från Sthlm, tsm med min fästman. Djur: började med hamstrar när jag var liten, ca 11 års åldern. Den första hamster fick jag som födelsepresent, vet inte hur mkt jag hade tjatat på mina föräldrar. Men till slut fick jag en som från början hette Matilda , familjen tänkte att hon såg ensam så hon fick en vän. Någon tid märkte vi att plötsligt hade den andra hamster fått bebisar och sen dess har vi haft djur xD! Hamster som hette Matilda fick namet Bullen efter vi insåg att det var en liten pöjke ;)! Mina djur: hamster, marsvin och min feta hund! Dock dom bor hos mina föräldrar pga platsbrist där vi bor nu ( jag och min sambo 32 kvm )!! Här hemma hos mig har vi 4 akvarium. Vanliga firrar, har en guld Ancistrus som är ovanlig för mig och sedan mina räkor ( Körsbärsräkor och Blue jelly ). Vad jag gör nu: jobbar och pluggar för att bli lärare :) Hur jag ser ut? Ja kika på bilden xD!
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3
Jag heter Elin. Jag är 24 år bor i Norrköping med sambo.
Jobbar som CNC operatör - svarvare här i stan.
Hade akvarium som 15-åring med guppys i alla färger.
Har nu återfått intresset och fick köpa dagmattes akvarium med guldfiskar. En vit, en guld och en shubunkin alla med långa fenor, tycker dem är jättevackra! 😃
Jag har också en kastrerad hanhund av "oftast kallade kamphund" rasen American Staffordshire terrier som fyller 1 år nästa fredag + en huskatt på snart 4 år vid namn Corona. Kallas för Mojs då hon älskar majs. 😉
Bjuder på en typisk "duckface" bild ;)
Namn : Anna-Karin
Ålder : 30+
Bor: Örebro
Gör om dagarna : Arbetar som Medicinsk Sekreterare på Universitetssjukhuset i Örebro.
Civilstatus : Sambo
Intressen : Akvaristik, krukväxter, trädgård och mycket annat
Djur : Har 2 hundar, fiskar, snäckor och räkor. Har 5 akvarium igång just nu.
Namn: Lilo
Ålder: 25
Bor: Stockholm
Gör: Jobbar som natt undersköterska
Civilstatus: Sambo + 1 Cornish Rex dam på 13 år.
Intressen: Min kolonilott, odling, djur, musik.
Har alltid haft ett stort djurintresse, haft katter, kaniner, råttor, möss, fiskar mfl.
Nu: Håller på att starta upp ett axolotl-akvarium :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Bunchie är vad jag kallar mig själv, men heter så mycket som Pernilla irl.
15 år, autistisk, brony och något galen.
Bor 30min med buss från Jönköping centrum med min mamma och mina djur i en stor villa på ett berg.
Skolan går inte så bra, utan jag sitter nog mest och pluggar om fiskar och räkor här.
Djurintresset började någon gång när jag var liten, fick hem hund och kanin 2007 och har även ridit sen i den vevan också.
Nu har vi en häst, en hund, två kaniner, två chinchillor och möss på g (även några chillor ska nog kunna flytta in i sommar/höst).
I akvarieväg har jag haft ett 40L sen typ 2005, men i höstas tog det fart och nu har jag 3 mindre och ett större akvarium med b.l.a. skalarer och räkor.
Fotografering och djurparken är även ett av mina stora intressen.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#28 Jag är också galen :O
- Emil
#29 Där ser man!
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Elin heter jag och fyller 21 till sommaren och bor i Västerås!
Akvaristiken är från början min pappas hobby sen han var liten men han gjorde ett långt uppehåll.
2007 tog han tag i hobbyn igen och köpte sig ett 500 liters med mycket centralamerikanska ciklider men Malawicikliderna lockade mer och mer.
Numera är det i stort sett bara Malawiciklider som gäller men även malintresset har växt på senaste tiden.
Jag drogs med i pappas hobby men ville väl egentligen inte inse att akvaristik intresserade mig förrän jag gick djurvård på gymnasiet med akvaristikkurs och föll rejält in i akvarieträsket! Riktiga Malawinördar är vi numera ;)
Flyttade hemifrån för ungefär ett halvår sen till en lägenhet där jag än så länge bara har ett 180 liters med Malawiciklider. Hemma hos pappa har vi huvudakvariet på 500 liter, 180 liter ungfiskakvarium och ett antal 50-100 L yngelakvarium. "Det låter som en j*vla akvariebutik här hemma brukar min lillasyster gnälla om som inte alls är lika förtjust i vår hobby ;)
Djurintresse är stort och förutom fiskarna så har jag en ragdollkatt och kvar hos föräldrarna bor min rexkanin och deras rottweilerhane.
Har jobbat som djurskötare sen sista året på gymnasiet och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan djur! :)
(Som vanligt har jag svårt att fatta mig kort…)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Hejhej Anna heter jag och är 22 år gammal.
Bor i Lund ensam i min lgh.
Jobbar på ett demensboende.
Min familj har fyra katter. Min syster driver ett kattomplaceringshem där jag hjälper till.
Jag har två akvarium 110 med lite allt möjligt och 375 med malawi.
Funderar på att till hösten köpa en Belgisk jätte eftersom att det är så otroligt ensamt i min lägenhet. Har bott med pitbull större delen av året men när det nydligen tog slut med min fästman förlorade jag även hunden.
Har haft kanin större delen av livet och tycker dem är förträffliga varelser.
Annan hobby än allt som lever är cyklar och film.
Planerar att studera biologi och gifta mig rikt!
#32 Varför köpa en raskatt när du kan hjälpa en av de på din systers katthem? :)
( Vill absolut inte låta anklagande utan det är bara en fråga :) )
Belgisk jätte är en kaninras😉
Den ser ut som en förvuxen hare på ett ungefär.
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#34 Men ja!! Vad dum jag är! HAHA det vet jag ju! :P Fick för mig att det stod ragdoll hahah XD
Jag heter Sofi är 21år och bor i Stockholm med min sambo.
Har alltid haft ett djurintresse, och nu har jag nischat in mig på herptiler och fisk. Har haft akvarium i snart 10år. Inom fisk/vattenlevande är de rovfisk, malar, ålar och snäckor som är intressantast.
Jag har gått en djurvårdar utbildning och jobbar nu på en djurbutik ("ansvarig för fisken") och i en akvaristik butik, trivs bra. Jobbar med djur och har en del djur hemma så man ska ju inte klaga. Har för tillfället en Tanganyika tank på 250 liter, en rov tank på 350 liter och ett 30 liters med Kampfisk och snäckor. Övriga djur: Finkar, ormar, spindel, grodor, hamster, hund och en krabba och diverse foderdjur.
Tess 32 år, bor i Borås, sambo o har en drös djur så som katter, kanin, ödlor o orm, o så klart en jäkla massa fesk! Vi har en stor lokal där vi huserar med näst intill alla fiskar, tre stor kar kvar hemma med Diskus dock. Men även dessa skall ner till lokalen så småningom. Rider en hel del med, o detta får väl ses som mitt stora intresse! :) Jobbar som habiliteringspersonal på boende med autistiska ungdomar. Mkt givande och kul jobb! Sedan är jag även karaokevärdinna o sjunger o skrålar i kapp! :) Jobbar även med artistsäkerhet på olika festivaler och sådär. De var lite om mig! O här e jag! :)
Kram /Tess
Heter Ida, är snart 25 år gammal. Bor i lilla Laxå lite söder om Örebro tillsammans med min sambo, 2st hundar (shetland sheepdog), 4st undulater & 23st akvarier.
Jobbar som Lagerarbetare/truckförare på ett företag som bearbetar tunnplåt. På min fritid pysslar jag med akvarierna (främst L-malar, corydoras & räkor), fotograferar, aktiverar övriga djur i hemmet, sitter vid datorn osv. Är odlingsansvarig i Örebro akvarieklubb & blev i helgen (Under akvariehelgen i Växjö) även invald i SARF styrelsen (Sveriges Akvarieföreningars RiksFörbund).
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Typ som bevego eller något? :)
#39 Preform AB som ingår i PARS gruppen, största kunden är volvo. Verkar inte vaara så likt bevego direkt.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Jag heter Tove och är 21 år, bor i en egen liten lägenhet i Trosa (mellan Södertälje och Nyköping). Jobbar för tillfället inom hemtjänsten men planerar att utbilda mig till sjuksyrra någon gång (kanske i höst). Mina största intressen är att rida och fotografera, tävlar på SM nivå med min islandshäst Raudur. Hos mamma har vi fem hästar och tre katter (min Puma kommer flytta till mig när jag har skaffat bättre förutsättningar för utekatt). I min lägenhet har jag två, snart tre, uppstartade akvarium. Ett Tanganyika på 190 liter och ett nano med killis på 20 liter. Vad mer kan man säga? Gillar musik, glass, sommaren och naturen :)
Hej jag heter Jenny 32år å bor lite utanför Hudiksvall med mina 2 tvillingbarn,ossian å joline på snart 9 mån. vi har 2 st akvarium på 54 liter å 120 liter Fick de på lilla i sommras å intresset börja gro:) Vi har några guppyn,neontetror,ansictrus malar, mosaik Gurami och några Platy.Försökte att lägga ut en bild men gick ej,har i.gen data utan bara mobil och ibland går det och ibland inte,lägger ut en så fort jag kan. Är de något jag glömt så skriv å fråga bara. :)
Jag heter Astrid, är 24 i år och bor i Uddevalla med min sambo :)
Hänger här typ varje dag, men skriver inte så ofta ;)
Jag är snart färdigpluggad sjuksköterska och på fritiden pysslar jag med islandshästar och virkar/stickar - och med akvariepysslar också såklart ;)
Har ett på 240 liter som är SA-inspirerat (Förutom praktbotiorna) och på ca 60 liter med amanoräkor och äpplen.
Hälsningar Astrid :)
Hej på er alla, gör en liten presentation jag å!
Är 27 årig tjej som bor mellan gävle och falun. För tillfället är jag sjuskriven,vilket har gett mycket tid till akvarium… kanske lite för mycket tid ;)
Jobbar annars som målare, värdens bästa yrke :) Tycker om att skapa och göra praktiska saker så som att måla en och annan tavla, sy, pyssla med trädgårdslandet i sommarsolen och sticka raggsockor på vintern, eftersom jag konstant fryser om fötterna.
Nu bor jag med sambo och hans hund, vår katt och tre akvarium.
För 1½ år sen starta jag upp mitt gamla 90 liters kar, och gjorde många nybörjarmissar. Idag har jag ett 260 liters, ett 90 liters och ett 54 liters igång och kan säga att tack vare människorna här så trivs fiskarna och växterna mycket bättre nu.
Har en liten förhoppning om att jag en dag snart ska kunna prova att odla rasbora av olika sorter. Har en förkärlek för små stimfiskar.
Hej hej, jag är lite nying här :) 26 år fyllda, småbarnsmorsa och student på sluttampen. Hänger lite här för att jag funderar på att starta upp ett nanokar med räkor, samlar inspiration och matnyttig info inför köpet! Är galet djurnördig, men har för tillfället ingenting, hoppas kanske att akvariet kan stilla suget ett tag för just nu är verkligen inte bästa tillfället för ett lite mer tidskrävande familjetillskott, även om vi alla i smyg går och trånar efter en hund ;) Har haft ett akvarie innan, då hade jag slöjstjärtar och platys om jag inte missminner mig, var en väldigt stolt noob :D
Hej Hej!
Hanna heter jag. Är 30 år och bor utanför Landskrona. Bor i lägenhet med mina två barn. Älskar djur. Just nu har jag en liten nakenfis, en korsning mellan kinesisk nakenhund och dvärgpinscher och mina fiskar. Har inte haft akvarium så länge men är helt hooked.
#37, Tror jag har sett dig ;o Känner du någon som heter Ines? :OoOo
- Emil
Hejsansvejsan! Jag heter Rasmus, är 13år och bor i norrbotten :) På fritiden brukar jag fixa och trixa med akvarierna, spela dator och vara med kompisar. I stugan där datorer och kompisar inte finns brukar jag fiska, åka båt, och dyka efter musslor (Mitt rekord är 100 på en dag) :P Jag har skilda föräldrar, och därför har jag valt att konvertera alla mina kar till Low-techs för att det ska bli så lättskött som möjligt! :) Har just nu 220l, 100l, 60l och 50l. Fiskarna som står mig närmast är Gobys och kuhliiålar :) Det var det mesta om mig tror jag :P
-Rasmus 🌈
Är väl dags att skriva här också :D
Hej jag heter Peter och är 26 år, bor i Stockholm. Studerar till civilingenjör, men arbetar nu under sommaren som restaurangtekniker på Gröna Lund.
Har alltid intresserat mig för udda och lite annorlunda fiskar, speciellt monsterfiskar. Började med sött för ca 7 år sen och salt för 3.
Tjenixen Jag har lyckats missa den här tråden så nu är det vell dax att skriva en rad eller två.
Torbjörn heter jag bor uppe i Umeå med min fru och 2.5 åriga dotter. Nästa unge kommer i Augusti, sömnlösa nätter "incoming" 😴
Jag har alltid har djur av något slag sedan jag var barn, ( år 0-13 på bonngård får, tjurar, katter & hästar). Just nu har jag 2 perser katter på 5 & 12 år gamla, och 20L & 58L saltvattens akvarium.
Totalt nybörjare på saltvatten men jag har pluggat på 1 år innan jag vågade på mig det, vilket känns lite för lite ibland. Tur man har Gurky på forumet 👍 som bollplank. Anyhow skulle det vara något mer ni vill veta så skriv en rad.
Kalle var namnet men det har väl dom flesta förstått 42 år ung & bor precis utanför Göteborg med sambo & liten son på snart 3år & vi har en massa djur…3 nymfkakaduor,3 dvärgpapegojor & ett gäng undulater…min sambo har häst & tillsammans har vi en rottweilerhane som vakar över oss på nätterna(och snarkar)😉
Sen så har jag ju mina akvarium som sambon är lite mindre road av ibland…just har jag igång 8 st med allt ifrån Malawi,tanganiyka-ciklider till mer vanliga fiskar som Guppy & tetror…
Förutom detta så gillar jag att fiska…spinnfiske till flugfiske och på vintertid brukar man sitta ner & binda sina egna flugor & drömma sig fram till vår/sommar/höst-fisket….ja detta var lite om mig!
Hej alla! :)
Jag heter Amanda, är 21 år och undersköterska :)
Jobbar som timvikarie på ett äldreboende men är annars arbetslös.
Bor i en tvåa med min pojkvän, en katt och 3 akvarium (375L, 63L, 30L)
På fritiden umgås jag gärna med min familj, spelar world of warcraft eller pysslar med mina akvarium. Plingar även på gitarren och skriver låtar lite då och då :)
Micke heter jag! Är nu 33 år, bor i lkpg med min sambo och hennes 2 grabbar (Lucas är 9 & Oliver 11) Är en gammal restaurang människa, har även drivit egen hotel/restaurang ett tag. Arbetar nu mer på Systembolaget sen snart 3 år tillbaks. Älskar att laga mat o ibland avnjuta god dryck, främst öl och vin.
Mitt akvarie intresse tog fart för lite mer än 2år sen.. Har haft 5st akvarier sen dess 😉O mer är påväg!
Kom på mig själv när jag var på Jula, för att skaffa lite pvc rör.. fick tag på en försäljare där, som mer än gärna ville erbjuda sin hjälp efter mina önskemål om mått på vinklar mm.. efter 25 minuter så frågade han om jag skulle bygga om mitt badrum. Nej sa jag, det är till mitt akvarium…. han tittade på mig med förrakt o en sådan besvikelse i blicken, att jag nästan skämdes.. -Vi hörs sa han o drog där ifrån!
Nåväl.. jag är en stolt akvarist och ägare till 600 liters SA svartvatten.
Är väll på tiden att jag skriver nått här med :P med tanke på att jag sitter och läser här hela dagarna.
Namn: Cecilia
Ålder: 21 Fyller 22 i Augusti
Bor: Eskilstuna
Civilstatus: Pojkvän, dock bor han i Göteborg. :/
Gör om dagarna: Är arbetslös men har börjat plugga till lokalvårdare :)
Mina djur: 2 Katter, En norsk skogkatt och en liten blandis flicka som fyller 1 imorn ^^ 3 akvarium, 112l äpplen, sandsnäckor, guppys/endlers en Fjärilsciklid och ett par Ancistrus. 54l ca 120 Ancistrus yngel, Guppy yngel, posthorn 54l khuliålar, sandsnäckor, äpplen, guppys/endlers.
Intressen: Djuren, vara i stallet, fota mm :P
Kan väll bjuda på en gammal bild, har kort mörkt hår nu :P
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Namn: Elin
Ålder: 17
Gör om dagarna: Antingen är jag på Akvarielagret eller i skolan där jag studerar till djurvårdare!
Bor med: Min flickvän och hennes päron för det mesta
Bor i: Stockholm
Djuren hos mamma: Hos min morsa har jag två katter hos flickvännen 8 akvarium, 7 kaniner.
Akvarium: två 3x 19l 25l, räkvas, 30l,40l samt ett vivarium.
Mina favoritfiskar: Humlafiskar helt klart. Underbara små humlor!
Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus
Måste säga att det finns en hel del söta tjejer här inne :)
Men men här är min presentation:
Namn: Niklas
ålder: 22
Civilstatus: Singel, så fint så
Bor: Stockholm, fortfarande hemma hos morsan haha
Akvarium: 60 liters, uppgradering som gäller inom närmaste framtiden
**
övriga intressen:** Musik, Arbetar lite ideellt med att sprida en viss musikstil här i sverige, gör även själv lite såkallade "beats"
#55 Var du på killi/guppy/ungfödar utställningen (på söndagen) som var på södermalms akvarieaffär i mars var det väl?
//GuUuLd,
-IE Photography-
Den här tråden hade jag helt missat! :)
Linn heter jag, fyller 24 i december. Jag bor i västervik (som ligger i småland) i en lägenhet med en hund, två katter och två akvarium (180 liter och 125 liter).
Jobbar på sjukhuset här i stan.
På fritiden sitter jag mycket vid datorn, spelar just nu mest LoL. Annars pysslar jag med djuren, läser, försöker vara ute i stugan hos farmor och farfar ganska ofta, där trivs jag bäst!
Jag är singel sen ungefär ett år tillbaka.
Bästa bilden någonsin på mig och min hund!
Mvh Linn
#57 Ja det var jag :)
Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus
Hej heter Marcus och är 22 år gammal jag bor i göteborg och har 2 stycken akvarium ett på 54 liters som är ett "sällskapsakvarium" med blandade fiskar och så har jag ett på 540 liter där jag har zebraciklider..
jag har hållt på med akvarium i 1 och ett halvt år nu drygt men precis börjat med 540 karet o zebracikliderna =) jag är lastbilschafför för övrigt och gillar att skruva med bilar och spelar innebandy ;)
Kallas Tan och fyller 25 år om mindre än en månad och bor i Trollhättan. Är helt ny här på forumet då jag skaffade mig mitt andra akvarium efter flera års uppehåll.
Jag äger just nu ett 100L kar med två riktigt nyfikna kulfiskar (figur 8) och en Sturisoma panamense mal. Lite pansarmalar är på gång då kulfiskarna är duktiga på att stöka ner med maten.
Har haft ett 200L kar tidigare i mina tonår och kunde bara inte låta bli att starta på nytt nu några år senare. :)
Ida heter jag och bor 3 mil öster (tror jag det är) om Göteborg, i Floda.
Jag blir 17 år i år och går 1:a året på Naturbruk på August Kobbs Gymnasium med Djurens Hälso Och Sjukvård som inriktning.
Min familj har i hela mitt liv haft akvarium men det var för i Mars som jag fick intresset för det och skaffade min första firre. En Kamphane i ett 74L akvarium. Går detta bra har jag tänkt byta upp mig till ett större och med andra roliga fiskar.
Utöver detta har jag mitt största intresse för hundar. Jag hjälper hundägare med hundpassning, vardagslydnad, lydnadsträning, trix, motion, tips&råd, koppel-, social-& kollektiv-träningar m.m. Jag har själv en Chihuahuatik på 10 månader som jag tänkt träna i freestyle och ev. agility med. Har även intresse för fotografering, djur&natur, promenader m.m.
Här är en bild på mig och min chihuahua.
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
#59 Tyckte väl att jag hade sett dig någonstans, då var det där :)
//GuUuLd,
-IE Photography-