Mitt akvarium *bildbomb*
Fint akvarium! kul att du fått en hona & hane av malarna 
Åh, det perfekta svaret! Har faktiskt funderat på vilken som är vilken, jag vet att det ena könet ska vara lite skäggigare, som den ljusare malen är, men jag har ingen aning om vilken som är vilken
Är det honan elelr hanen som ksa vara den "skäggiga"?
Det var en klockren bild, skägget syns jätte tydligt! :D

Har du en kampishane tillsamans med slöjstjärt?
#9 Det är bara högst tillfälligt, han ska snart flytta.

Kanske säkrast för slöjisen, annars finns det risk att kampisen anfaller honom
Fina fiskar! 
Måste bara fråga. Hur får ni era bilder på fiskarna så skarpa?
Har försökt själv att ta kort på dom men utan blixt så blir fiskarna suddiga när dom rör sej, och med blixt så syns dom ju inte pga glaset.
Snygga Firrar ^^!
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/
#12 jag själv använder blixt, det finns en tråd om hur man fotar fiskar som jag fick jätte många super bra tips i :)
#13 tackar, tackar ^.^
Tror jag har läst i den men nu hittar jag den inte. Får väl leta vidare, om nu inte nån snäll människa vet var den är och länkar till den 
Ja, det är det. Tack så mycket! 

#17 Då har man iaf gjort lite nytta idag 
Det har du sanneriligen gjort 
Hej, fina fiskar du har!
Skulle bara säga att jag har en nästan likadan guppyhona som du. Om du tänker dig att hon är svart där din är blå och blå där din är svart på stjärtfenan.
Just den kombinationen kanske inte är så ovanlig… Vet inte, är inte direkt någon expert…
Hejsan hilevij,
Vad kul att skaffa fiskar! Jag har själv ett akvarium. Vad stort och fint akvarium du hade..
Jag har en tjej och kille av malarna. Och dom har faktiskt fått bebisar 1 gång
. Men dom överlevde inte pågrund av andra gluppska fiskar i akvariet….
.
Dom var ju så söta dom små mal bebisarna….! Synd att dom inte överlevde…
Måste tillägga att det var en fin Guppy hona du har
Mvh Lodjuret
P.s skickar med en bild på min Kampfisk jag hade, men den lever inte nu=(
Visstär det kul att starta upp ett nytt akvarium? :D
verkligen synd att bebisarna och kampisen inte överlevde :( Kampisen var riktigt snygg annars!
Ja, det är kul att starta upp ett nytt akvarium.
Ja, visst var han snygg xD Jag döpte han till Famous = Känd på engelska…hi…hi
Funderar på att lägga upp lite nya bilder snart, det har blivit rättså stora förändringar i akvariumet, bland annat två stora rötter och så har jag flyttat på guppysarna och guldbarberna, och skaffat två till slöjisar ;] Hehe, snart är jag pank, och jag tänker ändå inte sluta köpa växter x']

Hej!
Och jag måste såklart berömma framförallt dina botior :-)
Det var så fina bilder allihop men jag är som svagast för dessa, och jag tror att det kan vara värt att fundera på om det verkligen int är två olika botior.
De "kan" ju vara i olika stadier i livet men är de jämstora sö bör de väl vara ganska lika. Pakistanen tvivlar jag inte ett dugg på - dock såg den andra ut at vara en kubotai eller histronica (dessa två kan lättare förväxlas) men det är sällan de tas för en pakistan.
Men man vet ju aldrig med dess firrar, lite finurliga - avvakta du och se om teckningen ändrar sig på den andra. Fast OM det skulle vara två olika så går de bra ihop ändå :-) Jag har pakistanier och histronicor ihop och det funkar skitbra :-)
Lycka till med karet !
Jag funderar faktiskt på att köpa ett gäng med histronicor eller polkadot botior till akvariumet, jag har verkligen kärat ner mig i botiorna :) <33
Du har verkligen jättefina fiskar och akvarium!Längtar efter nya bilder.
#28 Tack :D Ja, jag borde kunna fixa lite nya bilder innan helgen, men just nu vill inte den andra datorn veta av mig, och tyvärr är det den som vi har bilder och sådant grejs på.. Så jag får vänta på lite data hjälp först ;) Jag har rättså mycket mer växter nu, och sen så planterar jag på att starta upp ett jordakvarium och odla lite hornsärv, ludwigia, och annat smått och gott. Huvudtanken är att jag ska kunna fylla det stora akvariumet med fina växter utan att kosta skjortan av mig.. :P
Ja lycka till med det :D Jag tänkte oxå på att starta ett jordakvarium men e helt pank just nu.De får bli i framtiden någon gång ;P
Här kommer lite påfyllning med bilder. Vi har nu tre akvarium igång: Poecilia-karet med sphenopser, guppys, lite yngel av bådadera, albino corydoras och ett par kyssisar. 200litersmöbeln består av ett gäng sorgmanteltetror, slöjstjärtar (vill någon ha dem? :P), guldbarber, en kampis, och några botior och ancistrusar på bottnen. Och så har vi jordbaljan som vi startade upp för några dagar sen som jag har ett gäng Guppy yngel i (ca 15) men jag ska slänga i flera guppys sen, men jag vill vänta tills jag ser vad ynglena får för färg, tänkte köra lite mer planerad avel i några avkarium, och lite "bajs" (de är mest där för att leva och bajsa på växterna :P) guppys i jordbaljan.
Denna bilden är då på den enögde Onyx (japp, alla mina vuxna guppys har namn :P) som nu mår fin fint och dansade runt i akvariumet och stötte på alla honorna.
Här ett på kyssisarna
Är det någon som vet vad det är för växter runt karpen på bild #35? Alltså dem gröna med blad som sticker upp ifrån vattenytan?