Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sydamerikanska-ciklider
Läst 914 ggr
m4rkus93
4

mer fisk här hemma :D

yes :3 nu har jag fått lite yngel på kakadua cikliderna nu ska man bara klara av att vänta på att få se dom växa ;)

Sweetbebban
0

Hur matar du dom och sköter dom, blev nyfiken:D har du dom i ett eget akvarium och kan man få lite bilder?:) Kn ingenting knappt om denna fisk så vore intressant att veta lite om ynglen och så:) Lycka till:D

m4rkus93
0

haha ja du första kullen än så länge så vet inte jätte mycket än men ja dom går i eget kar ungarna är så små så foto är ingen nytta ;P om man säger så men det kommer foton när dom börjat växa mer igår simmade dom och åt själva såg jag hela tiden men vad dom åt vet jag ej ;) små partiklar antar jag :) men jag får skaffa nått mer foder idag så jag har nått mer att fodra med då föräldrarna får sjunkande granulat vilket absolut inte skulle gå för dom små ^^

[Jens]
0

artemia är bra foder till yngel 🙂

m4rkus93
0

jo det vet jag ;) dock misstänker jag att mina är gamla -.- nån som vet hur länge artemia ägg håller?

Sweetbebban
0

Jaha okej, spännande:) Jadå bilderna kan du ju vänta med då hehhe tills dom växt till sig:D Vet inte när artemia ägg blir gammla men kan tänka mig att risken minska för kläckning hur äldre dom blir, om dom är riktigt gammla kanske det knappt finns någon riks att dom kläcks.. Men tror att artemia är för stort för dom nu ibörjan, om dom nu är så små som jag tänker mig typ Gurami yngel(alltså minimala;D). Då är infosorer bra, du kan starta en egen odling det är inte så klurigt:) Men gör det nu idag så fort du kan då det tar några dagar för infosorerna att bildas. Du kanske odlat infosorer förut eller?:)

m4rkus93
0

aldrig odlat eller hört faktiskt men nykläckt artemia kan ju inte vara nått problem då Kampfisk yngel äter det och är typ samma storlek skulle jag säga

Sweetbebban
0

Jaha okej, trodde dom var riktigt små typ som Gurami yngel:)

m4rkus93
0

Gurami yngel tycker ska skulle kunna äta artemia nykläckt asså

Sweetbebban
0

Ja det kan dom men inte dom första dagarna, då är nykläckt artemia alldeles för stort dom behöver t.ex. infosorer då, men sen när dom är lite större kan man börja mata dom med artemi:)

m4rkus93
0

men ett Gurami yngel kan väl inte vara mindre än ett Kampfisk yngel? dom ser du ju knappt mer ögat och jag matade mina med nykläckt artemia och det gick bra