Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 1764 ggr
farido13
1

söker 2 kampfisk honor och en luftpump gratis

hej jag söker två kampfiskhonor till min hane. Jag vill också ha en luftpump till ynglen som dom kommer att få för min luftpump är redan upptagen. om det är nån som skänker bort två Kampfisk honor och en luftpump skriv ett inlägg till mig jag bor i Stockholm i Ekerö nära Ekerö centrum.

alfred.
3

Läs annons reglerna och sen så ska honor och hanar inte gå ihop då det oftast resulterar i dödsfall! Sen så undrar jag om du är påläst och har tillräckligt med många akvarium för att dela upp hanarna i?

[dynamitella]
5

Jag ser att du bara är 13 år gammal, så jag vill inte ta diskussionen om detta för hundrade gången i detta forum.

Men jag vill upplysa dig om att det är en stor och jobbig uppgift att odla kampfiskar. Det är inget man gör på en höft. Anledningen att jag reagerar är för att du inte nämner fenform eller färg på honorna. Det är en viktig del i om du får sålt avkomman eller ej - hur föräldrarna ser ut.

Mvh Dani

farido13
0

jag vet om kampfiskar och jag hade ringt akvarie lagret och dom sa att jag kunde ha två honor till min hane bara om jag hade gömställen till dom. Jag har gömställen och växter för dom. Jag har förut odlat kampfiskar så jag vet vad jag gör och att jag har 3 akvarium som är 10 l fast luftpump söker jag till då dom får yngeln. Jag vet hur hanens fena är och hur honors är för jag har odlat dom.

AxelBergendal
2

Du kommer behöva mycket mer än bara 3 akvarium. Hur hade du tänkt göra när hanarna måste separeras?

Sen så behöver du köpare för det blir inte kul om man inte lyckas sälja de.

[dynamitella]
16

Hjärtat, jag menar inget illa. Men det är nog bäst om du pratar ut om detta med dina föräldrar.

Först ska du sälja dina fåglar, och sen sätter du dem i häckning trots det och vet inte hur de ska skötas trots att du gjort det förut. Så nu sitter du alltså med ägg och ska föda upp fågelungar, och på samma gång föda upp kampfiskar i små, små akvarium?

Hur i hela fridens namn hade du tänkt att det skulle gå?

Det låter som att du sätter djurens välmående i andra hand. Och det gillar ingen djurälskare att se.

blåsippa
8

har man inte råd att köpa på kampfiskhonor själv som kostar en femtiolapp styck bör man fundera på om man ska föda upp fler djur. ynglen tex ska ha speciell mat, den kostar den med.

Jag har god lust att ringa upp akvarielagret och fråga hur dom kan säga till en 13 åring att det går bra med flera kampfiskar i ett akvarie? Det är verkligen inte seriöst.

Jag har själv fött upp lite yngel att ha som levande mat, det är ett jobb jag inte gör igen. ett yngel sparade jag och hon simmar omkring här brevid mig nu.

kallepudas
8

Instämmer med dynamitella…inte ofta hon & jag är överensFlört men nu skrev hon allt så kunde inte skrivit det bättre själv så var bara att klicka på "bra inlägg"

Farido13 du bör nog koncentrera dig på dina stackars fåglar som du satt i häck innan du ger dig in på fler stora projekt.

farido13
0

ok ni har förstörd mitt intresset för kampfiskar för jag ville bara att dom skulle para sig engång men tyvär så förstörde ni det tack så mycket för ingeting.SkrikandesSkrikandesSkrikandes

Fejhn
9

Var inte intresset större än så så var det väl lika bra?

Djurens välmående ska alltid gå först, man ska inte avla bara för att det verkar vara en kul grej.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

farido13
0

jag låser denna tråd

[Jens]
1

Ta inte illa vid dig farido13.

Ta lärdom av det och bli bättre =) Alla kan göra misstag och det är vanligare än vad man tror.

farido13
1

tack jenwib jag skaGlad

farido13
0

putt

m4rkus93
0

jag har själv fött upp en kull kampfiskar och det är fan inte lätt jag var dock 18 år och inte 13 år. jag tror du kan vänta några år innan du försöker med det… och som sagt tidigare har du inte råd med honor och pump kanske du ska vänta. har du dessutom fågel ägg ska du ta dom först

[Evisen]
8

Farido13. Jag kan ta hand om dina undulater och ev fågelungar! Såvida du överlåter/skänker dem till mig! Jag har erfarenhet av undulater sen 15 års ålder och har i nuläget 5 st undisar hemma. Jag kan t om göra den jobbiga resan till Ekerö kommunalt så du slipper besvär!

Om personerna här lyckas döda ditt intresse för kampfiskar/odling så lätt så har du nog inte ett brinnande intresse tyvärr.

farido13
0

men min undulat hona förstörde sina egna ägg och ok jag ska vänta några år.

[Evisen]
1

#16 Då var inte honan i det skick att hon ville häcka!

Ta genast bort holken och se till att fågelparet får i sig vitaminer och kalk. Ge henne grönsaker, dock inte avoccado då det är giftigt för dem.

Ska man häcka ett undulatpar måste man förbereda för det äventyr som det faktiskt är att föda upp fågelungar! Man ska mata upp honan på bästa sätt för hon ska orka bilda bra skal, få ut ägget ur sig och orka föda upp ungarna. Så nu vet du det😉.

farido13
0

ja och tack evisen