Platy kliar sig mot växterna
Jag har läst och googlat men jag får inte den svaren jag söker efter. Jag har en Platy hane med andra platysar och guppysar och neontetror. Han är den enda som kliar sig mot växterna. Jag har läst att salt utan jod kan hjälpa och att byta vatten.Detta har jag gjort nu efter ha observerat och kollat efter några ändringar på självaste fisken och de övriga fiskarna. Inga synliga sår eller konstiga förändringar. Alla äter och bajsar och leker som dom ska. Jag har läst att ibland så kan dom klia sig, att det måste inte innebära att fisken är sjuk. Men jag vill inte längre fråga affärerna omkring då jag har märkt att ibland så saknar dom kunskap. Jag har läst många av inläggen här, hänger med på diskussioner och tillsumman är att NI här har mer kunskap och erfarenhet. Så, vad ska jag göra? Avvakta? Bytte vatten nu och salt utan jod. Om inte, vad för sorts produkt ska jag köpa?
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3
Jag tycker inte du ska göra någonting alls. Mina fiskar "kliar" sig mot växterna lite då och då, jag vet inte varför de gör så men det är vanligt och inget behöver vara fel :)
Kolla väldigt noga på fisken det kan va något som är på gång och som irriterar, vita prick kan ex kan va väldigt svårt att se i början. Har det varit någon förändring nyligen ex ny fisk eller akvariet varit lite kallare. Platy kan va lite känsligare än andra fiskar.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#1 ok :) tack! Tänkte att det skulle vara något men han är den enda som gör d , kanske dom andra gör det också men inte ser d
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3