Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 1214 ggr
[tlundegard]
0

Guppy - Utdragen födsel?

Min ena Guppy födde 8st yngel förra måndagen men jag tycker inte att hon har blivit smal än. Ser ut att vara ungefär i vecka 2 nu istället för att vara sprängdfylld som innan hon födde, men jag tycker att hon borde ha blivit smal. Den mörka fläcken försvann inte heller.. Vad kan det bero på? Har hört att födseln kan vara utdragen till en vecka, men hon har bara fått 8 yngel och de fick hon på en natt. Dessutom så har det gått över en vecka nu..

-Cissi-
0

En Guppy och andra yngelfödande fiskar bär på befruktade rom ibland kan romen vara befruktade i olika tider och om honan då släpper endel yngel behöver det inte betyda att dom andra är färdig utväcklade :)

Jag vet inte hur vanligt det är för det har bara hänt mej ett par gr, en av mina honor jag har nu ynglade 6 bebisar förra veckan men är fortfarande tjock och frisk :) och rästen kommer väll när dom är "klara" :)

Jag hadde en svärdbärar flicka för några år sen som aldrig blev riktigt tjock men ynglade endå regelbundet 4-5 yngel. :)

Detta är mina iaktagelser och kan inte garantera om det är så för dej, kanske mina fiskar bara är knäppa :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

LindaNov
0

De kan bära flera "kullar" och det kan gå 2 veckor ibland emellanåt.

[dynamitella]
0

Och vissa honor är svarta i magen även då de inte är dräktiga. Mina honor blir aldrig färglösa eller ljusa i buken. Inte heller blir de smala efter födsel.

Men de får ändå ett 30-50tal yngel i månaden.

Så det gäller säkert en dubbel dräktighet, som tidigare skrivit :)