Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1572 ggr
Tikkatikkatini
2

Fiskplågeri på hög nivå!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni vet ju att jag postade ett inlägg om ett mega litet kar för några dagar sen och att det blev en liten hysteri om det. Trots att jag bara frågade om vart man kunde få tag på det så blev det genast en annan diskussion att man inte kunde ha något levande i där.
Trots att ämnet gällde något annat.

Nu tillåter jag denna hysteri för jag blir själv upprörd över detta. I samma veva som jag hittade det där usb mini mini karet så hittade jag även denna jag bifogar bild på.
Dessa verkar speciallt avsedda för att ha Kampfisk i. UTOMLANDS! Har faktiskt sett att Gordon Ramsay inredde en restaurang med såna upphängda på väggen. Och det är ju i USA. Men ja, de finns nog världen över skulle jag tro.

Men detta är fiskplågeri på hög nivå!! Förstår inte hur man kan ha mage och samvete till att stoppa ner en fisk i sånt litet.. Den där rymmer nog mindre än 1,5 liter vatten. Fisken har ju inget som helst utrymme. Vad är det folk inte förstår? arg och upprörd blir jag i alla fall!!

[Alenzi]
0

Har varit i en handfull amerikanska djuraffärer, och där säljs kampfiskar på hyllorna i BÄGARE som de bara precis kan sträcka ut kroppen i - varannan fisk låg ju så klart upp och ned och flöt runt, alldeles död.. Resten såg inte så välmående ut. Men så hade de också hundvalpar i glasburar med vattenflaskor. Jag blev riktigt upprörd och skällde ut den stackars ägaren ordentligt, som verkligen inte förstod min svenska blödighet :P Hur skulle det annars gå till, menade han..

jagga-ewe
0

Håller med, hemskt att ha fisk sådär!

Men, kan inte låta bli att tänka att det vore snyggt att ha lite fina växter i en såndär, på väggen… Kanske nåt som växer över ytan, ut genom hålet där… Skulle inte det funka precis lika bra som dekoration i restauranger?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Tikkatikkatini
0

Hur det annars skulle gå till? Arrrrrghh! Va irriterad man blir, det ska gå rätt till, skaffa mer plats till hundvalparna, tänka på värmen..
I usa och andra utländska länder fattar man ju inte det här med djurens välmående.. Skulle nog ta med mig varenda hund hem.
Och fisk…. Som inte hunnit dö.

de kanske borde ta sig en resa hit till Sverige och titta på hur VI har våra djur och fiskar.. att vi inte säljer hundar i butik.. uscha!

Nej men helt klart, växter går ju kanske att ha i.. Men inget levande liksom.. Jo, man tycker ju det.. Att de kan ha det som växtdekoration istället.. Men inte till stackars kampfiskhanar…

[Alenzi]
4

Ja de hade varit riktigt fina med växter, det tänkte jag också :) Och kanske någon belysning!

Eldsjärten
0

Ush…. Gud vad hemskt Gråter

ivanhoe81
0

det finns något värre som finns i japan, en liten fisk eller sköldpadda i en örtblandning inkapslad i en liten påse som säljs som nyckelringar

men visst är det hemskt att ha en fisk i sådant litet akvarium som de har i utlandet

kallepudas
2

Tragiskt är det! Gråter

Men det beror väl som vanligt på okunskap från alla hål & kanter gissar jag på i alal fall.

Fåglar som sitter i för små burar,fisk & snäckor som skickas med post så i sverige är vi nog inte mycket bättre vad jag förstår…fast kanske är vi något fler som ändå tänker på djuren lite grann i alla fall.

Catta-
0

Herregud… Man slutar aldrig förvånas över människans idioti

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Alenzi]
0

#6 Jag ville inte tro på det där, så jag var DUM och googlade..

http://reefbuilders.com/2011/04/08/live-fish-keyring-tattooed-preserved/

:,-(

Usch, ibland blir man bara deprimerad av internet.

ivanhoe81
0

#9 jag förstår dig att du inte ville tro på det, det gjorde inte jag först heller, det kallar jag för djurplågeri iallafall

kallepudas
0

grovt djurplågeri….