Färger äppelsnäckor och massa andra frågor
Hej
Jag har ett 54 liters kar med Körsbärsräkor och amanoräkor i.
Jag funderar på att ha några äppelsnäckor i det också. Vad finns det för färger på äppelsnäckor? Skulle någon kunna lägga upp bilder på färgerna också?
Sen funderar jag på om jag ska ha några fiskar med också, typ neontetror, eller blir det för mycket i mitt kar?
Om äppelsnäckor av två olika färger skulle para sig, blir det olika färger då eller kommer det till slut gå tillbaka till "ursprungliga" färgen, dvs färgen de har i det vilda?
det tar ett par generationer av blandfärger innan de går tillbax till den bruna ursprungsfärgen.
den guldrandiga på mina bilder är resultatet av en gul/rosarandig parning
Soda, jag har ju en salig blandning av färger nu ju. Kommer dessa i slutändan bli bruna då? För jag har ju inte många i samma färg direkt 
*10 risken finns att det inte kommer o bli fina färger efter ett tag o att de kommer att bli bruna så småingom ja.
Mina (de du har) är frsta generationen blandfärger med andra ord deras föräldrar är renavlade.
Känner folk som har bebisar från mig från tidigare kullar som nu fått egna bebisar o även dessa är väldigt starka o fina i färgen fortfarande så det lär nog ta ett tag innan det blir bruna (föruton enstaka individer jag har hittat en brun bebis en gång bara, men i ett kar där dte gick zoosncäkor som jag inte hade en aning om bakgrunden på)..
Till en början kommer färgerna o blekna lite o "snurren" är oftast den första som blir brun/felfärgad innan färgerna helt går till det bruna hållet.
Aha, men de är söta i vilket fall
och jag som bara har ett kar samt gubbens kan ju inte ha renodlade om jag vill ha flera färger så det blir så bra så.