1 bäbis åt gången :)
tänkte se här om någon visste varför jag bara får 1 Platy yngel per "omgång" ? =)
Det kanske är rätt bra så jag inte behöver oroa mig för överbefolkning men ändå nyfiken varför det är så här :)
Livet i varje Andetag
du kanks ebara hittar ett!… ;)
hehe ja om det vore så enkelt ^^ är rätt säker att det bara är en men jag har 4 yngel och alla är i olika stadier asså man ser klart att dem är olika kullar :)
Livet i varje Andetag
Det kanske är så att du får små kullar och de flesta blir uppätna och endast en stark överlever :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
ser man det så, så är det inte så farligt ^^få bara starka gener är inte så farligt =)
Livet i varje Andetag
uppdatering ^^ hittade ett nytt litet yngel :) gillar sunset platyna för dem har färg redan som yngel tycker det är nice :)
Livet i varje Andetag
Om du lägger honan i en yngelkasse när hon är några dagar från att föda så kan du lättare ta hand om alla yngel så fler överlever =)
men min hona är alltid tjockis :) nåt tips eller är det bara och chansa när jag tror det snart ska komma bäbisar eller ska jag försöka räkna dagar ?=)
Livet i varje Andetag
Att räkna är nog lite svårt att få exakt men du kan ju försöka =) När jag hade levanfödare så kunde jag se, för dom blir breda och tjocka på ett visst sätt. Mer uppsväld och tjocka ända vid analfenan. Lite kantiga nästan X)
hehe okey när min fisk ser ut som en lego bit lägger jag ner henne i yngelkassen då ^^ :D
Livet i varje Andetag
haha de låter bra =)
updatering----> missade nyss när hon var tjockis men hehe fick en liten till iallafall x)
Livet i varje Andetag
Haha, va sött =)