Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1067 ggr
Skurtrasan
1

1 bäbis åt gången :)

tänkte se här om någon visste varför jag bara får 1 Platy yngel per "omgång" ? =)

Det kanske är rätt bra så jag inte behöver oroa mig för överbefolkning men ändå nyfiken varför det är så här :)

Livet i varje Andetag

Moast
0

du kanks ebara hittar ett!… ;)

Skurtrasan
0

hehe ja om det vore så enkelt ^^  är rätt säker att det bara är en men jag har 4 yngel och alla är i olika stadier asså man ser klart att dem är olika kullar :)

Livet i varje Andetag

Catta-
0

Det kanske är så att du får små kullar och de flesta blir uppätna och endast en stark överlever :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Skurtrasan
0

ser man det så, så är det inte så farligt ^^få  bara starka gener är inte så farligt =)

Livet i varje Andetag

Skurtrasan
0

uppdatering ^^ hittade ett nytt litet yngel :) gillar sunset platyna för dem har färg redan som yngel tycker det är nice :)

Livet i varje Andetag

theraphosa
0

Om du lägger honan i en yngelkasse när hon är några dagar från att föda så kan du lättare ta hand om alla yngel så fler överlever =)

Skurtrasan
0

men min hona är alltid tjockis :) nåt tips eller är det bara och chansa när jag tror det snart ska komma bäbisar eller ska jag försöka räkna dagar ?=)

Livet i varje Andetag

theraphosa
0

Att räkna är nog lite svårt att få exakt men du kan ju försöka =) När jag hade levanfödare så kunde jag se, för dom blir breda och tjocka på ett visst sätt. Mer uppsväld och tjocka ända vid analfenan. Lite kantiga nästan X)

Skurtrasan
0

hehe okey när min fisk ser ut som en lego bit lägger jag ner henne i yngelkassen då ^^ :D

Livet i varje Andetag

theraphosa
0

haha de låter bra =)

Skurtrasan
0

updatering----> missade nyss när hon var tjockis men hehe fick en liten till iallafall x)

Livet i varje Andetag

theraphosa
0

Haha, va sött =)