Nytt yngelprojekt :)
Nu tror inte jag att folk är särsklit intresserade av molly yngel eftersom Kampfisk och skalarer å andra fiskar är så mycket svårare att lyckas med än levandefödare :P men jag tänkte iallfall lägga ut en bild eller två ^^
Mitt 30 liters kar har precis blivit ledigt för mina Platy yngel har flyttat och jag vill ju inte att det ska stå tomt när det kan användas för att befolka mitt 375 liters akvarium :) har dock aldrig haft något litet akvarium som "BB" förut, bara använt yngelkasse eller fiskat upp yngel som simmat runt i det stora… så det blir ju ett litet projekt :)
Om det går bra så tänker jag försöka med min silvermolly sen någon gång. Dalmatin molly honan är försökskaninen just nu :P
Karet behöver nog en hel del mer växter och jag ska nog försöka plocka lite mer grönt från det stora karet sen för jag har inte råd att köpa nytt just nu :/ men hon ser sprängfärdig ut så jag får nog lägga på ett kol ;)
Söööt ;)
#3 Jag är säker på att hon tackar å tacksamt tar emot din komplimang ;) haha :P hon är även väldigt tjock :D jag hoppas och hoppas att jag får några yngel! Har stulit lite mer växter från stora karet nu men får se om det räcker. Måste köpa nytt grönt när jag får pengar sen.
Jag tycker platys är minst lika roliga att följa som kampfiskar eller något annat :) Levande födare är spännande det oxå :). Ska bli spännande att se när och hur många det blir :)
#5: Intstämmer HELT 
#5 och #6
Vad kul! :D jag hoppas bara att bebisarna hinner gömma sig antingen i växterna eller i slottet som finns där i. Skulle vara tråkigt om hon helt plötsligt blir smal utan att det finns några bebisar kvar :P men om det skulle hända så får min silvermolly flytta dit istället :)
Pappan är antingen en vit segelfensmolly eller en svart dalmatinmolly (han simmade bland dalmatinmolly i affären men han har knappast några märkbara vita prickar, bara någon enstaka här och där) så det blir ju kul att se vilken färg bebisarna blir om det blir några sånna :D
Spännande :)
Det blir säkert några bebisar kvar ;). Se till att mata mamma fisk så hon inte är så hungrig då bör hon inte kunna få i sig allihopa efter födseln ;).
OCH jag misstänker du kommer vara rätt frekvent i dina kontroller så du behöver nog inte oroa dig tror jag :D tror alla gånger det blir bebbar kvar :D
#8 haha ja jag springer och kollar hela tiden :) eller ja, jag smyger :P hon lägger sig bakom slottet hela tiden och när jag går dit så kommer hon fram och vill ha mat så jag försöker att inte störa :P å vill helst inte övermata henne heller xD men det vore ju bra om hon höll sig mätt så att inte bebisarna blir för oemotståndliga ;)
Vad spännande! Ska bli kul o följa fortsättningen! Dotty är jättefin
#10 Tack :) trodde inte direkt att någon skulle bry sig om min lilla tjejs förlossning men det är kul att en del faktiskt intresserar sig :) då får vi hålla tummarna för att allt går vägen! :)
Vad kul! Gullit med BB karet ;) Följer gärna :D
Hihi kul med fler som är lika yngel tokiga som en annan jag skulle aldrig kunna låta bli att kolla henne (skulle troligen förflytta stickfotöljen dit så ja satt nära å såg henne jämt) ;)
HON FÖDER!!! :D det är massor! Vita, prickiga, mörka! Herregud det är hur många som helst!! :D
Åh så spännande!!! 
Eller hur!! Å dom är så söta!! Ska flytta henne strax men hon verkar inte så medgörlig just nu men hon verkar dock klar för det är hur många som helst och jag har kollat på henne ett tag nu och det kommer inga fler. Måste se till så att hon inte äter upp dom nu xD
Åh så söta!
Hade det inte varit för Dynamitellas alla tips och råd så hade jag aldrig vågat stoppa i Dotty i bebiskaret, så en hel del cred går till henne :) just därför så tänker jag döpa en av bebisarna till Ella ^^ (alla mina fiskar har namn men dessa små får vänta tills jag kan se skillnad på dom hehe)
Jag e så glad! Jag älskar mina små mollysar :D
Ja hon är väldigt kunnig och snäll som delar med sig på ett väldigt trevligt och uppmuntrande sätt :)
#20 håller med! :)
Ang bebisarna, visst ser dom väldigt ljusa ut i jämförelse med mamman? :O har en svart hane och en vit hane i karet, kanske är den vita med i spelet också? :D ser oftast bara den svarta på hugget men kanske Elvis (den vita) har umgåtts med Dotty lite i smyg :P
Å andra sidan så ändras nog färgen en hel del när dom blir äldre, men det gör det hela ännu mer spännande! :)
Toksöta!!
nawe vad söta!
Eller hur :'D dom låg mest och vilade för ett tag sen men nu verkar dom börja förstå att dom kommit ut ur mammas mage :) nu simmar dom så sött ^^
Jättesöta små älsklingar ju :-) ska bli spännande och se när dom växer lite med färgerna :-D
Vad fina
Grattis
#25 ja dom är hur söta som helst :) försökte räkna idag och kom upp till 30 men sen tappade jag räkningen :/ igår kom jag bara till 20 så jag antar att några har vaknat till och kommit fram från buskarna :P jätteolika i färgerna just nu! En del ser nästan helvita ut, några andra har klara prickar och vissa är väldigt mörka. Blir som sagt väldigt spännande att se hur dom utvecklar sina färger sen :)
#26 tack så mycket :)
Haha, nej så gulligt! Jag missade att läsa tråden :)
Så roligt att det gick bra :)
Haha, dom har samma födelsedag som mig! Måste ju kanske nästan köpa ett par av dig bara pga. det ;)
#28 Javisst gick det bra :D du anar inte hur chockad jag blev när jag skulle titta till henne och helt plötsligt fick se en massa vita småsaker i hela karet xD ändå hade jag d på känn när jag kollade henne ett par timmar tidigare och såg att hon "bajsade" en genomskinlig lång tråd :P har för mig att jag läst någonstans att man kan se en sån innan födsel.
#29 vad roligt! :D Ja det hade du gärna fått göra! Kan inget om att skicka dock men skulle du ha vägarna förbi någon gång i framtiden så kunde du fått ta några för typ en tia styck ;D
Lite uppdatering nu när dom är 3 veckor och 2 dagar gamla :D
Dom växer och växer, alla har fått synliga små prickar och en del verkar bli ljusare och en del mörkare!
Dom har fått sällskap av två små äppelsnäckor (som snart blir 3 om jag hittar en lilarandig) och fullkomligt älskar snäckornas mat i form av algtabletter, morötter och broccoli xD dom har nyligen börjat äta svarta mygg oxå (dom fattade inte att det var mat förns här om dagen) så fram tills nu har dom ätit olika flingfoder.
Men kolla in bilderna!
1. Tre bilder på de små underverken ;)
2. Kan detta vara pappan? :O
3. Den andra hanen i karet som även han kandiderar om faderskapet ;)
4. Dotty som vi vet är mamman :)
Sååå med tanke på bebisarnas färger, är det kanske mest troligt att Elvis, nr 2, är pappan? Eller vad tror ni? :)
Så söta! :) Det kan ju också vara så att Dotty blivit betäckt av en annan hane i sin barndom eller i djuraffären ;)
Det är säkert den vita hanen som är farsan, eftersom vitt dominerar ungarna :)
#32 jo det har jag också funderat på, men då jag haft henne i över ett halvår så borde nästan den befruktingen "tagit slut" :P hon har ju varit tjock flera gånger om även om jag inte lyckats rädda några yngel :P
#33 Ja det är oxå min tanke :) jag hoppas det iallafall för han är så stor och fin :D köpte honom som silvermolly men om man söker på silver segelfensmolly på google så är han identisk med bilderna där! Så han måste antingen hamnat i fel kar på affären (dom går i olika och segelfen kostar typ 30kr mer) eller så har han en förälder som är segelfen :P han är mycket större än dom andra mollysarna och har större fenor så kanske blir bebisarna lika fina :D
Det är säkert affären som tabbat sig :P
Jag fick av misstag hem tre galaxyrasboror när jag köpte drottningrasboror. De simmade in i håven utan att hon såg ;)
Så sånt händer ibland. Kul!
Jag har fått en ca 10 cm stor svart dalmatinermolly hane med hög fena och glittriga ögon,så sjukt fin! Han var nog en blandning med vanlig och segelfens molly :) Han gick iaf med dem andra "normala" mollysarna. TS din silver molly var otroligt vacker!