Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 922 ggr
Soda2
0

Lek på mina guramis ikväll

Ikväll leker mina houngsguramis :).

Inget planerat o de går ju i ett sällskapskar så det lär väl inte bli några överlevare.

Hanen bygde bo redan igår men det försvann över natten såklart. Idag har han byggt hela dagen på ett nytt bo på samma ställe i mitten av karet bland alla flytväxter, han har lyckats få till ett stort o fint bo.

Jag var ju osäker på om båda de andra verkligen var honor men nu vet jag säkert då både åker upp till honom o bli omkramade.

Han är så duktig så han jobbar så hårt med boet o samlar duktigt in all rom fast det står en Kolglödstetra hane under o försöker ta så många korn han kommer åt.

Antar att det inte finns nån chans till överlevande bebisar i den här karet?!

Stoodyear
0

Tyvärr inte, hanen så fort dem blir frisimmande kommer han börja käka dem han också, likt alla andra invånare. Det dröjer för länge tills dess att ynglen är kapabla att simma undan så att säga. Men bra mat för alla fiskar är det ju såklart, näringsrikt!

Soda2
0

Ja naturen får ha sin gång helt enkelt har inte möjlighet för ett eget odlingskar för tillfället.

men kul o se deras lek iaf.

Stoodyear
0

Ja det är kul! Och alltid tecken på att dem trivs!

Soda2
0

Ja o det är ju det man vill.

Han jagar dem lite o de jagar varandra med men de gmmer isg bara bland växterna så är det lugnt igen.

En ahonan har dock fått ett märke på ett fjäll men det borde ju läka rätt bra ändå.

Stoodyear
0

Jadå, hon lär sig att hålla sig borta och sedan kommer allt återgå till det normala ^^

Soda2
0

Det ä rhon som är mest på hanen hela tiden, den andra är lite mer blyg men simmar fram ibland o blri då så fint kramad han är så duktig kille.

Han har blirvit helt svart bak på kroppen med så fint. Kul att lite av originalfärgen finns kvar ( de är ju rubinfärgade).

Stoodyear
0

Vad spännande :))

Soda2
0

Äta hade han tid för iaf :) men väldigt snabbt sen var han tillbax vid äggen, honorna är tomma nu.

[hejhejnaffy]
0

Åh vad sött :)