Frågor från nybörjare
Hej
Jag hade tänkt att skaffa ett akvarium inom en snar framtid. Jag är nybörjare på det här så hoppas inte mina frågor är för dumma.
Just nu har guppys tillsamans med sköldpaddor. Dom har förökat sig vilt och jag skulle gissa på att det är riktigt "bra" fiskar då endast dom starkaste eller hur man ska säga har klarat sig ifrån sköldpaddorna.
Därför skulle jag gärna vilja behålla dessa!
Men samtidigt skulle jag så otroligt gärna vilja ha Kampfisk! Tycker dom är riktigt vackra.
Så lite frågor:
- Kan kampfiskar och guppys gå tillsamans? Jag flyttar till lägenhet och kommer inte ha alldeles för mycket plats tyvärr.
- Är kampfiskar svåra att ta hand om?
- Hur stort akvarium kommer jag behöva ha?
Och sen skulle jag gärna vilja ha lite tips på hur jag bäst startar upp ett akvarium. Och finns det några andra fisksorter som skulle passa bra?
Om en vecka kommer jag bo 10 minuters gångavstånd ifrån ciklidhuset. Ser ni någon annan fisk på deras lista som skulle passa mig bra, och som inte behöver allt för mycket plats.
+ Är ju om dom funkar med Guppy.
Hoppas någon tar sig tid och svarar
/M
/ Melanie
kampfisken kan tyvärr se guppyn som en rival pga deras färger och fenor
Nej va synd 
/ Melanie