Hur mycket låter akvariet?
Hur mycket låter ett akvarie? Jag funderar på att skaffa ett att ha i sovrummet men hatar ljud när jag ska sova så det kanske inte är någon bra idé? Bara porlande vatten skulle vara ok men inget surrande/brummande hellst…
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Det är helt olika :)
Du kan ha ett akvarium som inte låtar alls om du hittar filter som inte låter.
// Dodat :)
Är de dyrare då eller gäller det bara att ha tur? Något speciellt märke?
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Mitt ytterfilter från resun till mitt 375 i sovrummet låter bara porlande, inget brummande alls. Man bör ha pumpkapacitet på 3 ggr liter på karet. Så jag kör 1200 liters ytterfilter. finns på vattenliv.se och kostar 821 kr. billigt bra och tyst. all filtermaterial medföljer! Bra och prisvärt!!!
Kram /Tess
Jag har 5 akvarium i mitt rum och de låter knappt nåt alls, kanske väldigt svagt brummande men det är absolut inget man tänker på förens an försöker lyssna efter det.
Jag har 2 av 3 akvarium i mitt rum. Mina filter låter inget alls. Det kommer bara porlande ljud om jag har för lite vatten i karen.
Men däremot mitt egenbyggda lilla filter gjort av en tvättsvamp och en luftpump låter jättemycket! Ska nog köpa ett riktigt istället, det var trots allt bara en tillfällig lösning till en plastback där jag hade min gibbiceps som hade blivit rejält tuggad på… stackaren.
/ Emma