Köpa fisk, under 16 år?
Hej! jag undrar om man får köpa fisk eller snäckor mm. utan vuxen när man är under 18? :) jag får ju så klart för min mamma och pappa, men om dom inte följer med, tex. om jag tar bussen till djuraffären nån dag… för jag hade tänkt att köpa snäckor på tisdag tror jag och då kan inte mamma och pappa skjutsa… tacksam för svar! :)

Absolut! Inga problem.

Japp, det har jag gjort :) Jag är 13 år och en gång när jag var med min kompis i djuraffären så hade mamma och pappa sagt att jag skulle få köpa ett akvarium till :) Men gubben i affären sa bara: Är det säkert att du får köpa detta för mamma och pappa nu? Och ja ba: Aaa :D
ja det går ju nästan alltid :P men en gång var det en som sa att ja inte fick köpa och att det gällde alla djur :s menmen, så ere ju oftast inte :)

okej, vad bra! :D tack för svar alla! :D är det nån som har något förslag på bra rengörings snäcka som brukar finnas i djuraffärerna? :)

#4 Snäckor följer ofta med växterna, och många vill inte ha dem, så man kan få dem helt gratis… Kan ju variera vilken sort du får då, men men de gör nytta ändå…
#5 dom snäckorna som kommer med växterna är ohyra och förökar sig med blixtens hastighet..

okej ;)
Om de har äppelsnäckor så är de både bra rengörare och de är jättefina :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

aa okej :) jag hade tänkt köpa såna ;D

#9 men din pappa kom ju in när du köpte den ^^ aa där har dom snäckor ja! :D
#11 Ah men han kom ju sen efter jag fått påsen med fisken. :P ^^ Dom är ganska stora, snäckorna asså, på arken, men dom är fina, liknar posthorn lite. ;P

#12 meh vi sa ju att din pappa skulle komma xD okej ^^ men jag ska köpa en snäcka i morgon :D är det nån som vet nån bra snäcka till yngelkaret? :) förutom äppelsnäckor (dom har inte det har i sundsvall :/ )
Posthorn håller rent och fint.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

För renhållning har jag fått lära mig att posthorn är bäst.

okej ;) tack för svaren! :)
ta med en lapp där det står att du får och en vårdhavares namnteckning