Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 2977 ggr
dirdib
0

kampfisk och andra fiskar..

Hej!

Jag har nu molly, Guppy och Platy och svärdbärare (några av varje, inte många) i mitt akvarium. Jag fick en Kampfisk hane - som bodde i en akvarium innan - skulle ni våga flytta honom till andra fiskar?

jag vill tilllägga att den ena molly fick simblåsan och sen upptäckte jag att det var en slagsmål mellan den silver mollyn och en Guppy.

dirdib
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den som fick simblåsan sitter ensam nu. och jag satte kampfisken med dem andra för att prova och han är inte en interesserad av dem andra, och dem andra bryr sig inte om honom.

dirdib
0

…

limaka
0

han var ju jätte fin blir jju kär på stutsTungan ute

dirdib
0

Jag hoppas att han kommer att trivas där i forsättningen.

Jag vet inte nu om jag vågar sätta en silver molly som blev skadad (han simmar bra nu) med Guppy..

limaka
0

hmm du får nog prova dig fram

dirdib
0

jag har inte sett själva slagsmålet utan såg att molly simmade fel - simblåsan - och att Guppy var död och såg inte fint ut… :(

Lovizaa
0

vad menar du med att den fått "simblåsan" ?

Sloj-border
0

ja jag fattar inte heller? Obestämd

dirdib
0

Den simmade lodrätt - jag läste om simblåsan som kan vara på grund av vattenkvalitet eller slagsmal

KerstinL
0

Det är om simblåsan går sönder.., simblåsor har i stort sett alla fiskar, annars skulle dom inte kunna simma..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

dirdib
0

Jag vet. Jag ska skrivit bara lite kaotiskt.

Jag har avvaktat och tittat på den silver mollyn och han blev bättre dagen efter (han bodde ensam). Jag möblerade om nu - nya levande växter, lite ny sten (och nya gömställer såklart) och satt honom med andra igen. Allt är lugn men jag sitter där och avvaktar. Det behöver inte vara att han började slagsmal - jag vet inte vem började.

Lovizaa
0

#10 Ja, jag vet vad simblåsa är! Men heter sjukdommen "simblåsan"?

dirdib
0

enligt en bok ja

Lovizaa
0

okej . ^^

KerstinL
0

Sjukdomen heter inte "simblåsan", det heter trasig eller brusten simblåsa. Simblåsan är själva "organet", inte sjukdomen.. : )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Sloj-border
0

alla fiskar förutom typ hajar och (rockor??) har simblåsa :P (det finns säkert fler men iallafall ;) ) och eftersom dom inte har någon simblåsa så måste dom simma hela tiden! dom kan inte sluta simma för då sjunker dom som en sten x)

limaka
0

läskigt hahaSkrattande

Lovizaa
0

#16 och då dör dom, typ. ;)

Sloj-border
0

aa :P