Annons:
Läst 41 ggr
I
3/19/23, 11:09 AM

Hur många snäckor i mitt terrarium???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Ska starta ett terrarium på 60x30x30 snart, undrar då hur många svenska snäckor jag kan ha i? (Sådna som man hittar ute i naturen liksom).

Det kanske behövs fler detaljer?

Mvh Ilovesnäckor

  • Redigerat 3/19/23, 11:45 AM av Draken
Annons:
Zefirka
3/19/23, 11:10 AM
#1

#0: så du ska skaffa snäckor!


Mvh. / Zefirka

Hon/henne

Medarbetare på barnens, akvarium, skojigheter och vänskap ifokus


I
3/19/23, 11:22 AM
#2

#1: Haha! De också!

Zefirka
3/19/23, 11:23 AM
#3

😂


Mvh. / Zefirka

Hon/henne

Medarbetare på barnens, akvarium, skojigheter och vänskap ifokus


Pilspets
3/19/23, 11:30 AM
#4

#0: Är det din bild?😊


Jag går på hästkraft.
Uppfödare av Maran's Hamstery
"Jag gör misstag,livet kom utan bruksanvisning."


Nephi
3/19/23, 11:41 AM
#5

Jag har tyvärr ingen koll på snäckor ☺️

Rekommenderar att du testar https://snackor.ifokus.se/


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Detta är en sajt för alla som är intresserade av snäckor och sniglar. Välkommen hit! Snäcka, Snäckor, Snäckorna, Snigel, Sniglar, Sniglarna, Snäckskal, Skal, Afrikansk, Afrikanska, Jättelandsnäckor, Jättesnäckor, Landsnäckor, Anatomi, Mull, Kokosmull, Kalk, Kalcium, Landlevande, Havslevande, Achatina, Fulica, Iredalei, Marginata, Immaculata, Albopicta, Reticulata, Suturalis, Ovum, Rodatzi, Hamillei, Alba, Albino, Ägg, Bebisar, Ungar, Cepaea, Hortensis, Nemoralis, Helix, Pomatia, Lucorum, Cornu, Aspersum, Aspersa, Rumina, Decollata, Pleurodonte, Marginella, Isabella, Rostrata, Limicolaria, Flammea, Subulina, Octona, Red, Dark, Flame, Apricot, snäcka, snäckor, snäckorna, snigel, sniglar, sniglarna, snäckskal, skal, afrikansk, afrikanska, jättelandsnäckor, jättesnäckor, landsnäckor, anatomi, mull, kokosmull, kalk, kalcium, landlevande, havslevande, achatina, fulica, iredalei, marginata, immaculata, albopicta, reticulata, suturalis, ovum, rodatzi, hamillei, alba, albino, ägg. bebisar, ungar, cepaea, hortensis, nemoralis, helix, pomatia, lucorum, cornu, aspersum, aspersa, rumina, decollata, pleurodonte, marginella, isabella, rostrata, limicolaria, flammea, subulina, octona, red, dark, flame, apricot Achatina iredalei, Achatina fulica, Achatina fulica rodatzi, Achatina fulica hamillei, Achatina immaculata, Achatina marginata, Achatina marginata suturalis, Achatina marginata ovum, Achatina albopicta, Achatina reticulata, Achatina reticulata albino, Achatina achatina, Cepaea hortensis, Cepaea nemoralis, Helix pomatia, Helix Lucorum, Cornu aspersum, Helix aspersa, Rumina decollata, Pleurodonte marginella, Pleurodonte isabella, Pleurodonte rostrata, Limicolaria flammea, Subulina octona,
Draken
3/19/23, 11:45 AM
#6

Snaäckor kan man ha rätt många tillsammans.

Man får ju inte plocka in vilda djur från naturen och hålla som "husdjur". Jag tror det kan gälla samma för snäckor och sniglar. Kolla upp det innan du gör något.

Som skrivet här ovan så är snäckor iFokus nog en lämpligare site at ställa dina frågor på 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: