Annons:
Etiketterprojekt-diyinredning-stenar-rötter-mm
Läst 87 ggr
Syntium
2022-08-20, 06:47

Göra egna dekorationer

Kan man göra egna dekorationer av epoxy resin (heter tydligen epoxy harts på svenska)? Snabb googling säger att det kan finnas akvariesäkra varianter av det.

Andra material som man skulle kunna använda?

"I'm too old for this shit."

Annons:
Draknästets_Reptiler
2022-08-20, 10:01

Så länge du använder lim ich sådant som annars är akvariesäkert, så kan du mycklet väl göra egna akvariedekorationer.

Jag använde fogskum och levande sten och byggde grottsysten när jag hade saltvatten. Har även byggt bakgrunder till akvarium och terrarium själv 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Tismon]
2022-08-21, 14:18

#1: Wow har du bilder? 😍

Draknästets_Reptiler
2022-08-22, 10:47

#2: Jo. Någonstans i mina bildarkiv. Det var en del år sedan 😉

Har över 3000 bilder att gå igenom. Håll gärna koll i denna tråden, där kommer det postas bilder om jag hittar dem 🙂

https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1542197/en-simtur-langs-%22memory-lane%22-3

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
[Tismon]
2022-08-22, 14:16

#3: Ah okej ska följa 😉 Ser verkligen fram emot bilder, hade varit roligt att pröva på själv någon dag

Draknästets_Reptiler
2022-08-22, 15:24

#4: Kan inte lova att jag hittar några bilder. Det kan även ta ganska lång tid att gå igenom korten 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
2022-08-22, 16:41

Fimo lera har jag hört att många gör malgrottor av, men det får ni googla på själva för jag har ingen aning om hur bra det är i längden 😁

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
[Tismon]
2022-08-22, 18:00

#5: Hoppas verkligen att du hittar för jag är lite taggad här! 😁

Det här med akvarium var roligare än jag trodde, jag längtar tills jag har råd med större akvarium för då vill jag pröva skapa något crazy!!!

Syntium
2022-08-22, 18:18

#7 Finns lite på Youtube, sök på aquascaping 😁
Men man kanske får vara lite mer specifik för det galnaste, de flesta försöker efterlikna naturliga miljöer. Fast har sett några som gjort vattenfall och kristallgrottor. Lite för avancerat för mig dock 😅

"I'm too old for this shit."

[Tismon]
2022-08-22, 18:20

#8: Asså WOW det låter roligt!!!!!!! Jag ska definitivt kolla youtube 😍😍😍

Upp till toppen
Annons: