En simtur lĂ€ngs "Memory Lane" #3 đ
Dags för ny trÄd igen, dÄ den gamla börjar bli lÄng och seg.
Simma lungtâŠ.đ
LÀnk till de andra trÄdarna :
https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1506999/en-simtur-langs-%22memory-lane%22
https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1532223/en-simtur-langs-%22memory-lane%22-2
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2023-01-09, 18:21 av DraknÀstets_Reptiler
Hybrid. Papegojciklid korsat med Nicaraguaciklid.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Scalare Dantum "Cream red eyes"
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2022-06-08, 23:45 av DraknÀstets_Reptiler
Mitt "lilla" spöke đ
Barnen kallade honom för spöke eftersom vi sĂ„g honom efter att akvariumet var slĂ€ckt pĂ„ kvĂ€llen. De andra syntes inte, men han gjorde det đ
Han har skrĂ€mt upp nĂ„gra av mina bekanta och vĂ€nner om de inte har tĂ€nkt pĂ„ hur han ser ut innan. Helt plötsligt kommer det en vit flĂ€ck förbi i ögonvrĂ„n och med ganska hög fart đ€Łđ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2022-06-08, 23:56 av DraknÀstets_Reptiler
Aquael 112. VÀlvd ruta. Guppy och snÀckor.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2022-06-09, 00:13 av DraknÀstets_Reptiler
Men Äh vad mÄnga fina bilder! SÀrskilt de flÀckade skalarerna i förra trÄden fastnade jag för. Och kejsargoby ser inte dum ut heller.
Shit vilken gullig i #219 đ
- Redigerat 2022-06-10, 07:06 av fluffis
#36: Jag har haft massor av olika fiskar, men scalarena har alltid hĂ€ngt med đ
Ornaten (#219 i gamla trÄden) Àr, i mina ögon, den snyggaste av fengÀddorna, men den Àr ocksÄ bland de mest aggressiva.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Ny laddning med kort frĂ„n hĂ„rddiskar och CD skivor đ
PÄfÄgelciklid ( Astronotus occelatus) Sydamerika.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2022-07-09, 12:18 av DraknÀstets_Reptiler
#37 P ornatipinnis Ă€r en favorit som jag oxĂ„ haft för lĂ€ngesen. Dykt upp ett gĂ€ng klassiska, i mina ögon, om man kan kalla dom detđ€
#3 Ăr det papegoj x H nicaraguensis du sjĂ€lv fĂ„tt fram? Eller en du fĂ„tt av nĂ„n som sagt att det Ă€r det?
#60 Det Àr N pulcher oftast kallad Daffodil. I förra trÄden var det oxÄ N pulcher och inte N brichardi.
Skriver lite för snabbt ibland kanske.
#53 Vetenskapliga som stÄr pÄ Pacu Àr piraya som i förra trÄden oxÄ.
#16:
Den dĂ€r djupt blĂ„ glittriga fĂ€rgen đ Jag kan se likheterna till en delfin đ
Fina. Jag bara mÄste ha zebra- och leoparddanio nÄn gÄng.
- Redigerat 2022-07-11, 10:09 av fluffis
#44:
JĂ€ttecool jĂ€tteposthorn đ
#81: Ornatipinnis Àr en av mina favoriter ocksÄ. Synd att de blir sÄ aggressiva bara (Ätminstone de jag har haft)
De Ă€r födda hĂ€r đ Det var bara 3 som överlevde och de behöll jag đ
Ja dÀr ser man. De Àr köpta som N. brichardi
Jo det Àr pirayor.
#82 "Delfinen" Ă€r jĂ€ttesnygga tycker jag, det Ă€r en favorit bland Malawi đ
#83 De Àr jÀttefina, men de rensar allt vad vÀxter heter i karen, sÄ jag har inte haft dem pÄ senare Är.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#74:
Vilken tjusig hornsĂ€rv đ
#84 Mörka flÀckarna bakom ögonen Àr lodrÀta pÄ N pulcher. PÄ N brichardi Àr den nÀrmast ögat mer vÄgrÀt.
Bilderna dĂ€r "nĂ„gon" skrivit rödbuks pacu och sen vetenskapliga för pirayađ Ingen pĂ„ dom bilderna har t ex pirayamun. Dom Ă€r ju rĂ€tt lika sĂ„ kanske fĂ„tt bĂ„da arterna? BĂ„da funkar ju med andra som papegojorna frĂ„gan Ă€r bara hur lĂ€nge.
Hybriden fick en riktig Geophagus brasiliensis lookđ
#85: Ja den var jÀttefin. Har inte hittat den igen.
#86 Ok. Ja dĂ€r ser man đ
De sĂ€ljs/sĂ„ldes som Rödbukspiraya, och det vetenskapliga namnet stog pĂ„ lappen i butiken đ
Jo hybriderna kan se ut lite hur som helst har jag mĂ€rkt đ
Detta var nĂ„gra Ă„r sedan, sĂ„ jag visste inte att de kunde korsa sig med annat Ă€n centralamerikaner, men dĂ€r tog jag ju fel. De kan korsa sig, förutom Centralamerikaner, med bĂ„de Afrikaner och Sydamerikaner har jag fĂ„tt erfara đ.
Det finns ju egentligen ingen sÀker dokumentation pÄ hur Papegojcikliden Àr framodlad. Det rÄder vÀldigt mycket olika meningar om vilka arter som Àr inblandade.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2022-07-16, 10:23 av DraknÀstets_Reptiler
SĂ„ fina firrar
Följer đ
Ny mapp sorterat. Var ett tag sedan nu, men hÀr kommer lite smÄtt och gott. Mycket Malawi i den hÀr mappen.
Dessa bilder Ă€r tagna med min absolut första systemkamera, men skall jag vara helt Ă€rlig sĂ„ Ă€r min mobilkamera bĂ€ttre đđ€Ł
En av mina Malawibiotoper.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2022-09-10, 21:27 av DraknÀstets_Reptiler
Ă H herregud đČ. Det hĂ€r hade jag glömt. Sonen skulle överraska mamma genom att ge vĂ€xterna "mat" som han kallade vĂ€xtgödningen. Han hĂ€llde i halva flaskan pĂ„ 500 ml i ett akvarium pĂ„ 300 liter đ„Žđ€Ł
Jag bytte vatten flera dagar pĂ„ rad utan att göda, men det blev explosion i karet av vĂ€xterna đ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2022-09-10, 21:55 av DraknÀstets_Reptiler
Thats all folks âŠför denna gĂ„ng i varje fall đ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#107:
Vilken snygging till elefantsnĂ€cka! Skalet ser ju helt perfekt ut đ
Vilka fina! Torpedbarber planerar jag sen efter melonbarberna.
#125: De var födda hĂ€r hemma hos mig đ Jag sĂ„lde flera ungar frĂ„n just den hĂ€r stammen, och jag fick mellan 80 och 100 kr pr st för dem. Just för att de var sĂ„ fina i skalet, och folk kunde komma hit och se hur alla de andra sĂ„g ut đ
Torpederna Ă€r otroligt vackra. Det Ă€r en mycket livlig fisk och de krĂ€ver ju lite plats. Kommer nog kanske bli sĂ„nna hĂ€r igen ocksĂ„ đ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI