Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 1763 ggr
[peterhan]
4/19/20, 7:18 AM

Vilka fiskar passar ihop?

Hej alla, jag är "nybörjare" inom det här.

men jag ska starta upp ett akvarium om ett par veckor. (450L)

Mina planer är 2 Ancistrus och 3-4 kuhliålar.

vad jag undrar, vilka fiskar passar ihop, jag frågade djuraffären om Pakistanbotia passade, dom sa "kanske" beroende på storlek på kuhliålen för dom var lite väl vilda och matglada i "allt".

min tanke var att Botia åt upp ev snäckor och sånt som man kan få, några tips och råd? :)

Kan säga att jag är ute efter ett rogivande akvarium, så lite färgglada fiskar som ger den känslan, sen finns en tanke till att lära mig om att föda upp malar, när erfarenheten finns är målet Zebra mal :)

Annons:
PeG
4/19/20, 9:49 AM
#1

Mitt förslag är att välja huvudnummer i ditt fall kanske makarna och sedan välja ett bra sällskap. Kanske ett stort stim tetror, kardinaltetror är vanliga men väldigt snygga i ett stort akvarium som tillåter ett stort stim. De är också lugna och färgrika. Neontetror är mindre och har inte lika mycket färg så mitt råd är att inte byta till dem pga det lägre priset.

5ara
4/19/20, 10:24 AM
#2