Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 403 ggr
Witt
2020-02-29 18:55

Funkar fiskarna ihop?

Hej! Jag är ganska ny på det här med akvarium. Jag har ett 120 liters med leoparddanio och briljanttetra. Jag är sugen på att köpa till mossaikgurami. Skulle Gurami funka med de fiskar jag har?

Annons:
Lillyrod
2020-02-29 19:05
#1

Ja det ska inte vara några problem.

Catlady91
2020-02-29 19:38
#2

Tror faktiskt att Gurami funkar med de flesta fiskar. De kan dock vara lite aggressiva emot varann, så ha gärna ett stort akvarium med mycket gömställen i höjd. Jag hade tre olika sorters Gurami, och alla hanar var elaka emot honorna precis vid lek men även lite då och då även när det inte var dags för lek. Mosaikgurami var den snällaste av dom.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Cecilia.S
2020-02-29 21:50
#3

Håller med Kampfisk om att de passar med många arter, men kan vara tjiviga med varandra. Om du vill ha Gurami rekommenderar jag ett väl planterat akvarium (levande växter), allra helst med mycket flytväxter också.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Cecilia.S
2020-02-29 21:51
#4

Gurami är för övrigt helt underbara fiskar… ❤️

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2020-03-01 13:09
#5

Gurami är helt underbara fiskar och de, som flera har skrivit, passar bra ihop med det mesta.Blir det bråk, så är det oftast mot varandra och inte de andra fiskarna i karet.

det är lite diskutioner fram och tillbaka huruvida Gurami är en gruppfisk eller en parfisk. Enligt MIN erfarnehte så ska de gå i par. Mosaikgurami är den snällaste,. Jag har haft mosaik i grupp om 6 stycken, men de gick också i ett kar på nästan 700 liter. Det var ändå lite tjafs, men inte allvarligt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Catlady91
2020-03-01 17:10
#6

Jag tycker också de är parfisk. Jag hade blågurami, Mosaikgurami och Honungsgurami. Snällare var mosaiken, även om den också var lite bufflig. Men otroligt snäll med andra invånare. Jag rekommenderar som sagt bra gömställen på hög höjd, då Gurami är labyrintfisk. Vore bra för honan att få gömma sig även nära ytan.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Upp till toppen
Annons: