Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sydamerikanska-ciklider
Läst 708 ggr
ansel
0

Någon liten Apisto?

Har nu googlat ett bra tag, men det blir ju så mkt olika info. Det jag funderar på är om jag kan skaffa ett par typ kakaduaciklider. Har 125 liters akv, gott om växter och gömställen. Invånare idag är: 3 Platy, 8 Corydoras panda, 5 ottocinclus, några amanoräkor och ett gäng kuhliålar. Tacksam för goda råd.

mimåne
0

Hejsan!

Ett par kakaduaciklider tycker jag passar bra i ett 125L akvarium. De invånare du har går arten också bra ihop med så jag ser inga hinder där. Däremot så tycker jag att du har en hel del fisk redan så jag undrar om det inte blir lite fullt med ett par kakaduaciklider. Jag hade nog nöjt mig med akvariet som det är idag och skaffat kakaduacikliden när du har lite mindre fisk. De är revirhärdade och behöver sitt eget utrymme i akvariet.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

ansel
0

Hmmmm… får väl motvilligt lyda ditt råd.

mimåne
0

Om det är så att du väldigt gärna skulle vilja ha ett par kakaduaciklider så kan du alltid försöka hitta ett nytt hem åt någon grupp av de fiskar du redan har. Eller varför inte skaffa ett till, eller ett större akvarium =)

Qurex
1

Gör dig av med Platy och sen tycker isf jag att du kan skaffa ett ciklidpar. Om du nu inte har 100 kuliålar.

mimåne
0

#4😃

lutralutra
0

Skulle också gjort mig av med platyna, kanske någon otto också och skaffat cikliderna istället. Misstänker dock att dina amano kan stryka med om du skaffar kakaduaciklider(inte 100 men jag tror det).

Lillyrod
0

Jag tror också att räkorna är dömda i samma kar som Apistogramma tyvärr.