Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: levandefödare
Läst 1841 ggr
[DödaFisken]
0

Guppy i svartvatten biotop

Kan man ha Guppy i svartvatten biotop eller blir värdena på vattnet helt fel för dom då? Är ju schysst med löv på botten, vattnet har blivit färgat av torven osv osv. Mvh

Draken
0

Guppy vill faktiskt ha alkaliskt eller lite hårdare vatten 😉

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

mimåne
0

Guppy går bra att hålla i ett lite surare phvärde som man få vid svartvatten. Löv är verkligen snyggt på botten i ett sådant akvarium.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Liten boll
0

Vill någon visa bild på ett?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

[Jens]
1

Liten boll. Här är ett ex på svartvatten biotop:

http://farm3.static.flickr.com/2562/3790264418_536bd8df15_o.jpg

Qurex
0

Visst är det kul att om man frågar så får man helt olika svar. Har aldrig gillat Guppy och när man googlar så står det mellan 6 till 8 i ph. Så antagligen kan de vänja sig vid det mesta men är de odlade i högt ph och du har väldigt lågt kanske de inte trivs…

Liten boll
1

Jens. Tack så mycket för du visa. Riktigt snyggt.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

[Jens]
0

Kul att du gillar det 'Liten boll' =) Själv så föredrar jag ett akvarium med mycket växtlighet. Lite djungelliknande akvarium.

Draken
1

Guppy kan anpassa sig, men jag har testat. Jag hade en grupp i neutralt vatten (ph7) och så hae jag en grupp i surt (ph6-6,3) De som var i högre Ph fick fler kullar och var i bättre skick än de jag hade i lägre Ph.

Men, som sagt, de är ganska anpassningsbara.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

mimåne
0

Intressant Rovfisk!

Medarbetare på akvariefisk ifokus