Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 813 ggr
[Grinch]
0

Världens segaste kampfisk!

Hej, jag har världens segaste Kampfisk här hemma :-) Han har inte så mycket att göra om dagarna. Han simmar lite, äter eller sover/vilar på sitt blad som en hängmatta! Han bor i ett 54 liters och har det inte för strömt heller. Kan det bero på åldern att han är så seg?

ElinvBorg
0

Det kan bero på ålder, foder, ström, värme och sällskap exempelvis. Vad får han för mat? Hur varmt har du? Och har han nå sällskap?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[Grinch]
0

Jag matar honom med flingfoder och ibland ärtor. Det är 28 grader i hans akvarium och så har han åtta småfiskar omkring sig.

ElinvBorg
0

Småfiskar? Vad för småfiskar? Dessa kanske stressar honom så han håller sig undan. Vore bra om du varierade med frysfoder också då kampfiskar behöver protein vilket varken flingor eller ärtor direkt ger :)

[Grinch]
0

Jag har tre guppys och fem Guppy yngel. Vad ska jag ge honom för mat isåfall? Jag köpte pellets men det var väldigt dålig kvalité på dom. När jag skulle mata honom med det så märkte jag att det var alldeles för hårt för honom trots att den ska vara två år till.

ElinvBorg
0

Köp fryst artemia och frysta vita mygglarver, det är bra foder för en Kampfisk :)

[Grinch]
0

Okej, det ska jag göra :-) Tack så mycket för dina svar!