Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlevandefödare
Läst 1048 ggr
daddel
0

Gravid eller sjuk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet om denna molly är gravid eller sjuk?😊 Jag har så svårt att se skillnad på hona och hane!

daddel
0
daddel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
[Jens]
0

Tycker mig se gonopodium så det är en hane. Svårt att se. Fler får bedöma helt enkelt. 🙂

Lillyrod
0

Det är en hane.

daddel
0

Ojdå! Har ni någon aning om varför han är så uppsvälld? Jag tycker han är så rund om magen!

[Jens]
0

Jag ser att han håller sig vid pumpen och det är inte så bra tecken men det kan vara en tillfällighet? Att när du tog bilden så var han där eller håller han sig där ofta så kan det vara utav rädsla. Vad har du för andra fiskar i akvariet?

daddel
0

Han var bara där just då. Nu ligger han på botten :o jag tror inte att han är rädd, har bara 4 stycken andra mollysar och en Gurami. Tidigare har han varit med dom andra men nu verkar han måste dåligt. Jaf tycker att han ser väldigt svullen ut och andas häftigt.

[Jens]
0

Ja det låter inte bra det du beskriver med att han flåsar. Vet inte vad det kan vara.

paradisgarden
0

Sök på bukvattensot och se om det stämmer in? Annars kan det kanske vara en tumör eller så.

daddel
0

Alltså jag har inte koll på om just den fisken har matvägrat :/ han ligger bara på botten och vilar. Får avvakta ett tag annars måste jag nog avliva honom..