Kanske är fånig men..
Något säger mig att min Kampfisk måste ha väldigt tråkigt om dagarna 😂
Hur bor era kampfiskar? Min bor i 60 liter med en hel del växter och två olika gömställen/grottor. Måste vara tråkigt att vara fisk, bara simma omkring på samma område dag ut och dag in, haha gud vad fjantigt det låter men jag har seriöst funderat på hur kul det egentligen kan vara..
Jag håller med men fiskars liv är väldigt annorlunda än våra ;)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Jag brukar ha småfisk, snäckor och/eller räkor med kampfisken. Bara sådana som kan "offras" som foder om han så behagar att äta dem.
Egon, min gamla Kampfisk, hade jag posthorn, räkor och guppybebisar med utan problem alls. Andra kampfiskar slaktar allt som rör sig dock, så man får testa sig fram försiktigt.
Han har haft kardinalfiskar till sällskap men alla har nu dött, inte förvånad då jag haft dom väldigt länge men.. tomt även för mig!😐
Inte fjantigt alls. Jag har valt att inte skaffa akvariefiskar just för att jag inte klarar av att se vilket tråkigt liv de lever. Man blir deprimerad. 🤪
Kanske fel sajt att säga en sådan grej på men jag hamnade här via nya inlägg. 😊
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Haha! Jag har aldrig suttit och funderat så här förut men kunde inte låta bli när jag ser honom simma omkring där borta..
Fint med omtanken tycker jag. Om det gnager på ditt samvete kan du väl skaffa honom några nya polare.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag kan inte låta bli att tänka samma sak när jag ser kampfiskar. Det är därför jag aldrig haft någon heller. Jag kan inte låta bli att känna mig sorgsen när de går helt ensamma i sina små akvarium..😢
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag får nog ta och skaffa nya kompisar för nu vet jag att han är snäll mot såna fiskar som jag har haft med honom, och så ska jag ta och köpa nya växter och kanske inredning :)
Klickerträna lät intressant, detta ska undersökas! Grabben ska inte ha tråkigt mer :) brukar sitta och titta på honom för då tänker jag att han iallafall får "sällskap" Haha!!🤔