Grönt äckel på vattenytan!
Idag när jag köpte ny fisk som jag släppte i märkte jag att vattenytan var grön och grumlig! Fyyy… Kan ta bilder om någon vill se. Allt verkar annars funka som vanligt och fiskarna mår bra, vattnet luktar inte illa heller. Men vad sjutton kan det vara?!
Om det är som tjockt slemm så försvinner det om man tar vanligt papper under och sedan lyfter upp det. Men lägg gjärna in en bild så förstår vi mer hur det ser ut!;)

Ser inte ut att vara något farligt, beror nog mest på att vattnet är stillastående gissar jag på, kanske behövs lite mer ytrörelse?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Rikta pumpen mot ytan så kommer det att bli bättre!!
Jag tror om du tar t ex ofärgad toapapper eller kökspapper och tar bort så mycket som möjligt och gör tätare vattenbyten varje vecka så kommer det försvinna. Då menar jag flera vattenbyten i veckan i mindre mängd än om du skulle göra det en gång i veckan.
En gång i veckan gör man om man har en pump men du har inte det vad jag förstod och då är det bra att göra vattenbyten oftare för att det ska vara bra och syrerikt men du kanske göra det redan?
Aha, så ts har en pump? Det missade jag isåfall.
Så uppfattade jag det i alla fall, rätta mig ifall jag har fel
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Vad är syresättaren? Är det en pump eller är det en syresten?
Jodå en pump har jag. Men ni tror väl inte det är något farligt i alla fall? Blev lite orolig om jag ska vara ärlig.