Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1437 ggr
[raichu]
0

Räddning av fisk

Någon som har möjlighet att ta köpa fiskar som går helt fel innan de hamna helt galet?

OBS inte jag som säljer.

http://www.blocket.se/stockholm/Akvarium_Eheim_54_liter_komplett_62347247.htm?ca=11&w=1

[Tinitusan]
0

men oj, är inte det en jättegurami?

[raichu]
0

Jo, det är en jätte, en mosaik, en guld Gurami ihop med tre guldfiskar och en Ancistrus i 54l. 😡

Hells Angel
0

Jag hade köpt dem om jag hade haft plats :c

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Hells Angel
0

Jag tycker självklart att det är fel att hålla fiskarna såhär men jag tycker inte att det är säljarens fel, det är affärens fel som ger ut felaktig information! 😕

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

[raichu]
0

Men om du kan köpa akvariet så kan jag nog se till att fiskarna kommer till ett bra hem. 🙂

Min mamma skulle "mörda" mig om jag köper ett akvarium till då jag ska flytta hemifrån så småningom och ju fler kar desto jobbigare flytt. 😊

Hells Angel
0

Mm, dock bor jag i Sollentuna, och karet säljs i Märsta… Men man kanske åker förbi där någon gång… Men vet inte om jag änns har plats med ett till akvarium, men ett på 54 L kan väl inte vara nått problem…? 😃

[raichu]
0

Klart att du har plats för ett 54l. 😉

Man kan ju kolla med säljaren om man kan mötas halvvägs eller så. 🙂

Hells Angel
2

Mmmm…. ett litet 54 L, vad kan gå fel….? 😊

[raichu]
0

Menar det. 😃

Hells Angel
1

Dock har jag tänkt skaffa ett nano och ett saltvattenskar inom några dagar. Jag hjälper dock hellre några fiskar till ett bättre liv än skaffar saltvattenskar, det kan vänta. Men jag borde nog kunna ta 54 litern med lite planering…

[raichu]
0

Varför kan du inte använda 54l som nano? 😎

Blir säkert hur bra som helst med 54l åt de räkorna, snäckorna och eventuella mini fiskar. 😃

Jag använder mitt 43l som nano. 🙂

Hells Angel
0

Thats a good idea….. säljaren till nanot har inte svarat på flera dagar iaf.

Hells Angel
0

Tycker du att varken man köper karet eller ej ska informera säljaren om vilka fiskar hen egentligen har och deras blivande storlekar?

[raichu]
0

Ja, det kanske man borde göra. 

Har funderat på att kontakta säljaren för o se om jag kan ta enbart fiskarna, men om någon annan ändå vill köpa det och vill att jag tar fiskarna (man kan ju mötas någonstans eller så) så blir nog det lite smidigare. 🙂

Hells Angel
0

Jag försöker övertyga min mamma om att ett 54 L inte kommer ge några problem, hon verkar inte helt övertygad…

[raichu]
0

Säg att 54l kommer att vara mycket lättare att ha som nano än ett säg 30l. ;) Dessutom så har du väl redan ett kar igång som funkar galant? ;)

Hells Angel
0

Ja, jag har kar som funkar utan problem, men så klart så tror hon att just det här karet kommer ge problem.

[raichu]
0

Okej, varför skulle nu detta kar ge problem när de andra inte gjort det? 😎 😉

Man ska ju aldrig förutsätta att något kommer att ge problem. 😉

[raichu]
0

Ingen som vill vara med och rädda fiskarna?

Fjordell
0

Hoppas verkligen att de får komma till någon som har kunskap och möjlighet att ge dem ett bra liv.