Göda upp corydoras
Ge dem mat flera gånger om dagen om du kan och då små portioner. Jag ger mina granulat på morgonen innan jag går till jobbet. Karet är släckt hela dagen tills jag kommer hem och då har de att pilla lite med under dagen. Tetrorna går inte ner och äter när det är släckt har jag märkt så de får ha maten nästan för sig själva.
Alla får mat på kvällen när jag kommer hem.

Jag undrar vad du ger för mat just nu, lättare när man har något att utgå ifrån tycker jag. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag kan prova att mata i "mörker" (dagsljus), tror guppyn äter då med, men slipper kanske konkurrens från tetrorna i alla fall :-) Tack för tipset!

Om waferserna är baserade på animaliska ingredienser så borde de vara bra nog, du kan ju även lägga till någon mer sorts sjunkande pellets som är animaliska. Jag har två olika sorters animaliska pellets och animaliskt granulat, jag ger mina corysar mat när karet är tänt och de är runda och goa. =)
Medis på akvariefisk.
Det är mest det att om alla gillar maten blir det så mycket skit om jag ökar mat dosen, så då är jag rädd vi får snäckinvasion. Både Guppy och Kardinaltetra tycker animalisk föda är toppen de med! Skulle hellre öka mat dosen enbart till de som behöver det… Prövar nog mörkermatning :-)

Men du delar upp maten i bitar väl? Då är det större chans att fler får smaka.
Medis på akvariefisk.
Sinking wafers har jag inte delat, borde jag det alltså!? De får tre sinking wafers om dan, tidigare en vid ca 15 och två vid ca 19. Den andra får de ca 1/4av vid 19. Är två vuxna Guppy, massa Guppy yngel, 9 kardinaltetror, 6 corydoras och en pleco. Plecon äter bara sinking wafers, Guppy och tetrorna äter allt, corydoras är jag osäker på, de äter definitivt sinking wafers men vet inte om de äter den andra. Men sen finns där fler sandsnäckor och mer alger än vi önskar så vill helst inte mata så mycket mer. Både alger och snäckor kom under semestern med semester foder (tror minsann vi skippar det nästa år:-/ )… Guppy äter ju även alger så de klarar sig fint, plecon har massa rötter att tugga på och kardinaltetrorna är tjocka och fina. Vill därför gärna optimera matningen för just corydoras som jag tycker är lite smala (sen inköp, de flyttade in efter semesterns mat-orgie). Men så behöver ju pleco och Guppy grönsaker ibland och det är ju inte corydoras intresserad av. Och inte äter de mindre av den andra maten för det = mer skit och fler sandsnäckor! Tar därför tacksamt emot alla tips på hur jag göder enbart corydoras!
Ska prova både mörkermatning och att dela sinking wafers!

Jag tycker det låter som lagom mycket mat, mer än vad jag ger mina och då har jag 20 corydoras, 7 vuxna Guppy, 2 Ancistrus och en massa snäckor av olika sorter, alla runda och goa. Det kanske kan vara så att din pleco snor åt sig det mesta av dina wafers. När jag matar lägger jag alltid i två mindre bitar algtabletter samtidigt som den andra maten, så tar mina ancistrusar dem och mina andra fiskar får ha den animaliska maten ifred.
Medis på akvariefisk.