Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettprojekt-diy
Läst 2316 ggr
Fia81
3

Projekt 96 L akvarium

Hej,

I dag har vi ett 54 L akvarium med ett stim Platys. Vi ska nu starta upp ett till akvarium!

Så denna tråd kommer handla om uppstarten av vårt nya 96 L akvarium 😃 

Jag valde ett Eheim 96 L  80x30x40 som ska hämtas senare i veckan.

I dag kom sanden hem, Sansibar Black.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

burmamys
0

Följer! =)

[Udoon]
0

Spännande, följer :) Tänk på att kolla så att sanden inte är giftig, just svart sand och grus brukar ibland vara det även om dom i affären säger det är säkert att använda.

Fia81
0

Har kollat upp det, JBL Sansibar ska vara ok 😃

Fia81
2

Akvariet finns nu hemma 😃 Idag har jag beställt en bänk, akvariematta och en bakgrund 😃 Så det tar några dagar till innan jag kan börja starta upp…

Oliviahack
0

Kul, jag har ett likadant! Har aldrig sätt någon son har det här 🙂

burmamys
0

Det är precis likadan bakgrund som jag beställde nyss! Tycker också den är jättesnygg =) Nyfiken på vilken sorts fiskar du vill ha…

Fia81
0

Just nu tvättar och tvättar och tvättar och tvättar….. jag sand 🥵 🤪 😓

Jag funderar på Platys och Mollys 🙂

Fia81
0

Jag tvättade sanden i ca 4 tim… NU är den äntligen ren :) phu… Så nu är sanden på plats, dom stora stenarna och växterna :) idag ska det i diverse medel och akvarie vatten från det inkörda 54 L akvariet. Planen är nu att våra Platys ska få flytta in i det stora och en Kampfisk ska flytta in i det lilla! Kommer en bild under dagen :)

Fia81
1

Så här ser det ut just nu 😃 Bänken som var tänkt var slut i lager så det blev denna modell istället och det blev en svart bakgrund till. Mycket nöjd!

Carronella1
0

Riktigt fint inrett. 🙂

Djurälskaren Hjärta

Denna kommentar har tagits bort.
Fia81
0

Tack Carronella1 :)

usvead
0

#9 Om jag får komma med ett tips…. Jag skulle  byta plats på innerfiltret (pumpen) och doppvärmaren. Och plantera några höga växter framme till vänster då döljer man båda.

Fia81
0

Tack för tipset 🙂 Men jag vill inte dölja innerfiltret eller doppvärmaren, jag vet att det kanske låter lite knasigt… men den sidan kommer vara öppen och "djungeln" blir på andra sidan 😃

Fia81
1

3 st mosaikguramis har flyttat in, 2 honor och 1 hane. Dom var mycket skygga i butiken men här hemma är dom hur sociala som helst… Dom och platysarna kommer bra överens och det är en mycket trevlig stämning i akvariet 😃 

burmamys
1

Ser jättefint ut! =) Gillar stenröset, det ser så naturligt ut.

-Cissi-
0

Dina röda växter är inte vatten växter och kommer tyvärr dö bort om dom får vara kvar i karet. Du kan ta upp dom och plantera i en kruka ist. :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fia81
0

Tack burmamys :) Ja du -Cissi- där ser man… :) Då får vi se hur länge dessa klarar sig… Ett litet test :)

[Mogg]
1

#22 De kommer släppa ut massa dåliga ämnen i vattnet när de dör eller medan de dör. Tycker att det är synd. Det finns ju andra växter som är röda som är också menade att planteras i vatten.

-Cissi-
0

Håller med Mogg. Dom kommer bara förstöra vattnet när dom ruttnar bort. Så bäst vore att ta bort dom innan.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fia81
0

Ja nu är dom borta… Våra två algätare var på dom hela tiden… Varför säljer dom dessa växter i butiken…

[Mogg]
0

Ingen aning! De vet kanske inte väldigt mycket om växter på affären.

Fia81
0

Jag tror dom är billiga att köpa in…

Fia81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nya bilder! Platy ynglen har flyttat in (fortfarande i yngelkar) Ottosarna verkar trivas bra och mina Platy är på samma strålande humör.

burmamys
0

Så söt Otto är!