Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1979 ggr
Carronella1
0

Kampfisk med Amanoräkor?

Jag har ett akvarium på 54L som jag har en lite mindre Kampfisk hane och 5 st otocinclus, 10 st fejk neontetror (kan ej riktiga namnet). Då undrar jag om jag kan skaffa några stycken amanoräkor utan att dom blir mat för Kampfisk hanen. Eftersom dom räkorna är "stora" och Kampfisk hanen är lite mindre så kanske det går bra?

Djurälskaren Hjärta

emilialinnea
0

har som ingen större koll men om han inte rör dem andra fiskarna så kommer han nog inte röra räkorna heller kardinal och neon tetror är ju inte så stora om det är nån av dem du har

/Emilia

Carronella1
0

Åh tack. Ja han är väldigt vänlig av sig.

Djurälskaren Hjärta

emilialinnea
0

jag tror det kommer går bra men nu såg jag att dem skrivit lite om räkor och kampfiskar i ett annat inlägg :) http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/549c3d32ce12c44f5e000174-tips-och-rad-akvarium-30-liter?discussions-1

/Emilia

[Udoon]
0

just amano brukar det vara större chans att det funkar med iom att dom är större. svårt att säga hur just din Kampfisk skulle reagera, men bryr han sig inte om dom andra fiskarna i akvariet så kan det ju vara värt ett försök iallafall.

Carronella1
0

Tack! :D

Djurälskaren Hjärta

mimåne
0

Mina tankar går också kring att han låter kardinaltetrorna (som jag förmodar du har?) vara ifred. De är heller inte så stora och brukar kunna få sig en omgång av en aggressiv Kampfisk. Din låter dem än så länge vara och det är ett gott tecken. Om, eller när det kan förändras vet vi ju inte däremot. För det kan vända tvärt på en dag.

Om du vill så kan du pröva ta risken och prova. Det kanske fungerar ett tag iallafall?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Mogg]
0

Jag har hört att det brukar gå helt okej eftersom amano räkor är ganska stora.

Carronella1
1

Aa, tack för alla svar!

Djurälskaren Hjärta