Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 691 ggr
em.nord
0

Tips på nya fiskar

Nu är jag lite trött på sönderavlade guppys o Platy. Dax att gå vidare känner jag :) har hållt mig till dessa i flera år men känner att jag är beredd att gå upp lite o avancera mig lite ;) De ska passa med neomtetror o pancarmalar i karet som är på 100l. Så inga stora fiskar som är elaka eller mobbar. Har tre siameser men de ska få flytta till ett annat kar då de mobbar o stressar de andra fiskarna. Kanske ett par av något slag? Gärna med mycket färg! Älskar färg :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[raichu]
0

Honungsgurami kanske? :)

Annars kanske ett par av någon apistogramma, typ cacatuoide eller borelli. :)

mimåne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter din beskrivning på vad du söker så skulle jag tipsa om någon Dvärgciklid ur släktet Apistogramma. Här kan du bläddra genom en lista på olika arter i släktet, men tänk på att bilderna kan vara lite missvisade i färg så googla gärna även på namnen. Jag bifogar bild på min Apistogramma Borellii hane nedan.

Dessa fiskar är fantastiskt roliga att hålla. De har så speciella beteenden jämfört med guppy/platy.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här kommer en bild på hans hona.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

em.nord
0

Gurami har jag kikat på för de är ju så fina :) så står helt klart på listan! De andra ska jag kolla upp för känner inte igen de men väldigt fina ju! :)

emmans blogg

Ankah
0

Ser ju att du är inne på det men måste ändå säga: Gurami! Finns så många olika och de är alla underbara…fast dvärgarna kan vara lite griniga ibland…

em.nord
0

Såg Gurami igår live för första gången. Bara sett på bild innan. Eller rättare sagt jag har aldrig lagt någon tid på att kika på de ;) Blev smått kär! Så söta fiskar! Så nu ska jag plugga gurami

emmans blogg