Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 504 ggr
MallaT
0

Hona eller hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, så, efter lite efterforskning kan det vara så att vår fina men aggressiva kampfiskhona egentligen är en hane.

Vad säger ni med erfarenhet av kampfiskar?
När man håller upp en spegel mot h*n så spänner h*n upp gälarna och alla fenor och liksom glider fram i akvariet (huserar just nu ensam i ett 54l kar :))
Försökte få en bild på det, men hon är snabb som attan när kameran kommer fram!

axa
0

Oj, vad fin h*n är! Jag skulle själv tro att det är en hane, men det ser fortfarande ut som en hona… ;p Det kan vara ganska viktigt att veta kön på Kampfisk, men kolla upp det med en odlare för att få veta kön på h*n. Dom vet garanterat vad det är för kön på h*n!

miar
1

Det där är en hane, få honor som är vackra….tyvärr….dom har inte denna sprakande färgning som en hane har, och att hanen spänner sig framför spegel, det gör dom

Man kan göra de i två syften, dels för att han ska bli lite mer go i honom dvs inte så mesig,ler…o sedan få till så han bygger skumbo…….

Att spegla dem med är ett sätt att få upp o till deras fina fenor,,så dom blir större….

ha denna i egen burk om du ej har det redan, mata henom…i bland så stannar dom i detta läge o blir varken de ena eller andra…men tror de är en hane,,,så vacker. Att han spänner sig också det gör ingen hona….

MallaT
2

Tack för era svar! Det är ju toppen, nu har jag en toppenanledning att skaffa mig ett nano till hallen :)