Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 734 ggr
axa
0

Vad ska jag välja?

Hej :)

Jag känner att karet är lite tomt just så ska fylla på med något mer!

På akvarielagret, arken, djurmagazinet och i de flesta djuraffärerna får man ofta dålig info och ofta blir det felköp så tänkte kolla med er.

I karet finns det:

• Slöjscalarer (x3)
  • Surt vatten (som scalarer vill ha)
  • Rötter
  • Finkornig sand
  • Gömställen
  • Växter (såklart!)

Temperaturen är 26-28 grader.

Volym: 200l

Om detta var ditt kar, vilken(a) art(er) skulle du ha haft i detta kar?

inthegame
0

Ett gäng Corydoras panda!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

axa
0

#1 Skulle kunna vara något, får se, är lite förtjust i pansarmalar och har några i andra karet (albino och julii)!

Hur tror ni kakaduaciklider skulle vara? Är dom fenbitare?

[SonjaG]
0

Rödmunstetror är jättepigga och stimmar bra. Jag har dem tillsammans med mina skalarer och de funkar jättebra ihop.

mimåne
0

Jag har själv inte hållit någon dvärgciklid med slöjskalare, men har sett en del akvarium där de har hållits ihop. Speciellt vanliga skalare och dvärgciklider syns ofta ihop. På zoopet har jag däremot läst att de inte rekommenderar det. Har akvairet många gömställen så tror jag själv att det skulle kunna fungera. 

Är slöjskalarna vuxna?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

axa
0

#4 Jag vet inte exakt hur gamla dom är, fast tror dom är 1-2 år nu.

Om du vill se hur stora dom är så har jag två bilder på dom i fotoalbumet "mina slöjscalarer".

sauk1
0

Jag har kakaduaciklider med Mosaikgurami och det har inte varit några problem. Kakaduaciklierna är snälla och nyfikna, hugger inte efter någon.

axa
0

#6 okej, men vet du om dom är fenbitare?

Vovisch nr2
0

Vad jag vet är ingen av dvärgcikliderna fenbitare (är nästan 100 på att det är så). Tror att Kakaduaciklid skulle bli väldigt fint i ditt akvarie! Annars så finns det ju massor av andra vackra, färgrika dvärgciklider som skulle passa dina krav! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

axa
0

#8 Tack för svar! (😂)

Har läst att fjärilar bitit av fenor (guppy mm) så därför blir jag lite orolig eftersom det har blivit SÅ FEL när vi köpt fiskar till stora karet ett par gånger nu och om kakaduorna skulle bli fenbitare så skulle jag slita av mig mitt hår..😕 Nä, men jag vill ju bara att scalarerna ska trivas och att de som flyttar in ska trivas! (skulle egentligen haft fjärilar i lilla karet för längesen om det inte vore för guppysarna)