Förslag på invånare?
Räkor! :) och en Kampfisk i det andra? :)
#1 lite för litet för en kampfisk
Knappast några fiskar i så små akvarier. Små räkor och snäckor skulle kunna fungera, även om det är svårt att hålla en bra balans i en så liten vattenvolym. Ett akvarium på ca 50 liter hade varit mycket lättare att sköta och haft mycket större möjligheter beträffande lämpliga invånare.
Olle
Haha, jodå jag vet mycket väl att jag inte kan ha några fiskar i. Detta är inte de enda karen jag har igång. Har ett par stora också. Bara för att man frågar om invånare behöver man inte mena fiskar eller? :)
// Sofia
Dessa står inne på vårat kontor/datarum och kommer vara mer som prydnad. Men någon gullig snäcka och eventuellt några räkor är väl vad jag tänker. Först växter dock.
// Sofia
Är det ciklidsand eller något annat kalkhaltigt i botten?
Finns rätt många snygga snäckor. Bl a antennsnäckan.
Det är nog någon vanlig vit sand. Köpt på Hornbach. Spännande, det ska jag kolla :)
// Sofia
Nej, du behöver förstås inte mena fiskar. :) Men eftersom många främst förknippar akvarier med fiskar, och alla inte har så mycket kunskap i början, ville jag ändå nämna det. Nu verkar det som att du vet vad du gör, så lycka till med växterna, snäckorna och räkorna! :)
Olle
Jag skulle nog kanske inte rekommendera räkor för kan vara svårt med värdena men du skulle ju kunna testa om du vill med tex Körsbärsräkor som är mindre känsliga. Annars finns det ju många fina snäckor oxå :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .