krokiga guppy yngel?
Fick ett antal krokiga yngel från en blomaffär. Jag fråga om de villa bli av ned några och de villa dom.några ser normal ut men de flesta var krokig,min fråga är:har ni is i magen å tar bort alla krokiga,finns de nån möjligjet att de kan rätta till sig hos de som är mindre krokig när de blir större? Det tråkiga är att de som är mäst krokig har finaste färgerna.vägled mig är ni snäll.
Blomaffär? 🤔
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
I början tog jag bort dom ja, för jag vill inte avla på krokiga djur, men ni skaffade jag fjärilar så nu blir alla yngel mat istället.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Ja,köpte blommer och de hade ett akvarium.där,fullt med yngel antagligen inavel hela bunten. Fick för mig att någon skulle gå att rädda :) och några är ju raka men frågan ärom det blir krokiga avkommor från dom sen,det visar sig väll:/
Jag har et krokigt litet välgörenhetsfall här hemma som bor ihop med en Kampfisk ett litet gäng neontetror. Hon verkar inte alls lida av sitt handikapp, lika snabb och pigg som sina kullsyskon.
Är ingen expert men min har varit krokig sen barnsben (inte helt vuxen än men bor i ett ganska litet kar) och hon har inte rätat ut sig.
Verkar de må sämre av att vara krokiga så tycker jag du ska döda dem (haha lät brutalt). Annars behåll dem, det är insidan som räknas… Hehe helt genomskinlig är min så den krokiga insidan syns….
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Krokiga yngel beror på mycket hård inavel. Jag skulle ge dem som mat, om du har ciklider eller andra fiskar som kan tänkas äta yngel eller halvvuxna individer.
Jag brukar få både vuxna och yngel som är krokiga. Både Platy och Guppy, av en lokal fiskhandflare här i stan. De ger jag som föda åt mina ciklider, både större och mindre.
De som är raka kan du ju kanske behålla, men jag tror inte det är så lämpligt att avla på dem. Förr eller senare kommer det förmodligen och bli krokiga yngel efter dem också.