Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: ot-offtopic-och-lekar
Läst 2449 ggr
CupcakeGod
0

vad är det för fisk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det här för fisk? Sett likadana i Tyskland för typ 5 år sen.

oim
0

ser ut som typ en slöjsjärt

CupcakeGod
0

#1 Nja.. Dom här hade en äcklig fluffig sak som såg ut som en hjärna på huvudet.

Nwmo
2

En slöjstjärt med en tumör?

- Emil

Zureel
0

Det ser ut som nån variant på bubble head slöjstjärt det finns tyvärr långt extremare varianter än den på bilden.

theraphosa
0

Dom kallas även lejonhuvad sjölstjärt.

[dynamitella]
0

Precis som theraphosa säger så är det en lionhead. De går ibland att hitta i vanliga djuraffärer här också.

Sweetbebban
0

Men oj, har den inte ont av det där? Eller lider den inte alls? Det ser inte så bekvämt ut för den lille söte stackaren:o

[dynamitella]
2

Nej, ont gör det inte :) Det är "hudveck". 

Men det är inte så snällt. De är framavlade för vårt nöje och skulle inte klara sig i naturen. Så jag, själv, köper dem inte :)

sallad
0

Jag har två stycken "lionhead", jag fick dock lite skuldskänslor nu. Mina har bara just lite på toppen av huvudet, men det blir väll inte mer sedan? (Typ som på bilden) :(

-Rasmus 🌈

CarlMH
0

Visst är de framavlade har väl tagit över 100år att ta fram vissa Guldfisk sorter, så de vet ju inge annat än att bo i akvarium, då är det väl värre med vildfångade fiskar … de har ju ändå vart vilda. Sen är ju hundar ännu mer "människomodifierade" än fiskar men de verkar ju inte lida av att inte få springa runt i skogen å yla som vargar 🙂