alarmerande upptäckt
Sedan jag började återupptäcka akvarievärlden så har jag upptäckt en inte så eftertraktad egenskap hos mig själv. Jag har en dragning som jag inte längre kan bortförklara mot det som är rent tacky. Självlysande stenar, blått grus, och nu senast oohade jag mig igenom en sida med luftdrivna akvariedekorationer (typ dykare, krokodiler osv). Jag trodde mig verkligen vara en "Ju naturligare-desto bättre akvarist och fann en viss stolthet i detta, men det synsättet var tydligen förlegat.
Äsch, så länge djuren inte lider av det så spelar det väl ändå ingen roll?
Jag hade ett akvaterrarium inrett i naturtrogen regnskgsmiljö, men mitt i alltihop fanns en fontän med blått ljus. Sköldpaddorna klagade definitivt inte, dom tyckte den var jättespännande.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

#1 Nej det har du säkert rätt i:) Det var mest en obehaglig upptäckt då det gick stick i stäv med bilden jag hade med mig själv🤦♂️
Skönt att du upptäckt det själv. Det finns inte mycket som slår den obekväma känslan av att prata med någon som har fyllt akvariet med blått grus, självlysande stenar, bubblande plastkrokodiler och som hävdar att de strävar efter en naturlig känsla. 😛
#0 Det viktigaste är att du själv tycker det är snyggt och strunta i alla kommentarer du får. Sen kan man ändra smak😉.
#0 Håller med Evisen…viktgaste är att du är nöjd med akvariet & det är ju faktiskt du som ska titta på det….
Vilka biotop tycker ni är snyggast? Personligen så gillar jag SA. Med, något stim kardinaltetror, ett par scalarer, ett par fjärilar! :3
- Emil

#jag håller med. Men ett mangrove akvarium med ljus sandstrandssand skulle inte sitta fel heller:)
Men mitt stora ska bli svens sjö/bäck inspirerad (utan bubblande gargoyler hoppas jag)
Jag gillar asieninspirerade kar med mycket växter och bambustänger. Gärna lite svagt svartvatten :)