Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1948 ggr
Blue_Ice
0

Räkor(crystal red) i petbox?

Har inrett min petbox på 25-30l Grus och växter och liten rot. Vi har väldigt varmt hemma så vattnet ligger mellan 22-25grader utan doppv. Det ska bli Guppy yngel kar :-) men skulle gärna vilja köpa några Crystal red räkor tror ni dom skulle kunna trivas i min pet box? Måste man ha filter isf? Jag är noga med att rengöra:-) Är det nå mer man måste fixa innan räkor? All hjälp tas tacksamt emot:-)

Susanna_w
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då, dom vill ha mellan 20-25 c. I små akvarium så är det svårare att hålla bort Nitrit. Jag har ett litet micro innerfilter den kostade en hundralapp bara (sen om det är nödvändigt det vet jag ej) och doppvärmare. Mitt är 25L yngelkar och ska alldeles strax stoppa i 5 CR. Tänk på att dom gärna vill ha finbladiga växter, så som hornsärv eller cabomba. Sen finns det bra mycket mer räkkunnigare personer än mig men detta är vad jag har googlat och frågat mig till ;) 

Sen kan du ju läsa om dom här http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=1

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

-Cissi-
0

Redbee.se finns mycket bra info om räkorna :) Finns även folk som säljer.

Om man klarar av att hålla stabila värden är det inget problem att ha dom där :) skulle även ha nån mossa och lite ek löv i :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .