Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 935 ggr
[T-Fia]
0

När skall guppyn ha ungar...?

Jag flyttade henne till ett yngelkar när jag tyckte att hon var smällfet, ungefär så tjock som sist hon fick yngel (alla blev uppätna bums den gången) Men efter drygt en vecka har jag fortfarande inte sett till några yngel. Finns det något sätta att se på henne bara någon dag innan hon skall ha? Vill ju inte att hon skall behöva bo i sin lilla nätbur i evigheter…

Dessutom så skänker jag bort en Eldstjärt om någon i uddevallatrakten skulle vilja ha en…

Twili
0

jag upplever det som att honor, i alla fall Guppy brudar, kan hålla inne utvecklingen och födseln. såfort jag satte vår tjocka, fyrkantiga hona i ett yngelakvarium med mycket gömställen o allmänt myspys födde hon efter 2 timmar. hade jag satt henne i en "födsellåda" hade hon knipit igen. men det är klart, hur länge som helst kan de väl inte hålla igen.. eller?

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

-Cissi-
0

Släng i lite växter i kassen det brukar dom gilla :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[T-Fia]
0

Har slängt i en massa växter redan… jaja, dom kommer väl antar jag, får hon inte om ett tag så får jag väl släppa ut henne igen så får ynglena bli mat :-(