Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 11507 ggr
[Gudrun-Berit]
0

Guppy hona gravid?

Vad är ett säkert tecken på att en Guppy hona är gravid?

Fridaaaa
0

Dräktig ;)

De blir tjockare :P Sedan tycker jag det brukar i regel synas bra på Guppy :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[dynamitella]
0

Jag ser tvärt om inte hur man kan missa att en hona är dräktig :) Regeln lyder såhär. "Friska, könsmogna honor som vid något tillfälle gått ihop med hanar är alltid dräktiga i någon grad."

Är man väldigt osäker så vänta i 30 dagar. På den tiden ska honan hinna föda också om hon är dräktig. Om hon inte får några kullar på 2-3 månader så kanske hon är obefruktad, infertil eller sjuk.

Här är det okej att vara osäker: http://merlinmarina.com/images/fishes/freshwater/livebearers/guppy_female5.jpg

Vid detta laget vet man: http://www.fishlinkworldwide.com/fish/products_pictures/image05.jpg

[Gudrun-Berit]
0

Finns det inget säkert tecken på honorna att dom är dräktiga?:) Tack för era svar:D

Fridaaaa
1

#3 nr #2 Har länkat till bra :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[dynamitella]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men. Jo, titta på bilderna :) Du vet ju att honan är dräktig om hon har en enorm mage. Det är den enda 100% korrekta bedömningen.

Annars får man gissa baserat på utseendet. Baktill på buken på sidorna av kroppen har honorna ofta inget pigment i skinnet. Därför kan man se bebisarna i magen i form av en mörk eller orange/rosa fläck (se på bilderna). Ju längre in i dräktigheten honan är, ju större och mer markerad blir fläcken.

Här ligger ungarna så man ibland kan se dem. (de blåa ringarna)

[Gudrun-Berit]
0

Har hört att dom ska ha en fläck vid analfenan när dom är dräktiga är det sant?

[dynamitella]
0

Jag sa ju nyss det :) Det är där jag ringade in på mitt förra inlägg.

[Gudrun-Berit]
1

Såg det nu;) tack

[Gudrun-Berit]
0

Har dom bara den fläcken när dom är dräktiga

-Cissi-
0

Dom är iregel alltid dräktiga så iregel har dom alltid en fläck :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Gudrun-Berit]
0

Ok tack:D