Vad är detta för läskig fisk?
Jag var in i en djuraffär idag och fick se 2 av dessa fiskar..
Dom är liksom.. väldigtväldigt platta men höga (mellan mage och rygg). Ganska hög böj på ryggen..
Fenan som går under magen går hela vägen runt och byggs ihop till en stjärtfena. hela fisken var väldigt blek i färgen..
Dom såg väldigt fula och läskiga ut om jag ska vara ärlig :S
Ursäktar för dåliga bilder men ville inte riktigt fota hur mycket som helst inne i affären :P
Detta är en sorts knivfisk, exagt vilken det är kan jag inte svara på, men det finns helsvarta sådana som enligt mig är väldigt vackra =)
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
Efter en snabb googling så ser jag att du har rätt :D
Tack!
ja helsvarta kan jag kanske tänka mig är mindre fula (vackra kan diskuteras :D).. Men dessa.. hua.. dom liksom bara flöt fram i det där dassiga akvariumet (det var inte speciellt fräscht) Trodde det var en missbildad alt. död fisk som flöt omkring först xD
Är det en sån där Black Ghost du menar? Sådan har jag ju hört talas om förut. Dom är lite häftiga faktiskt..
Den jag såg är mer lik denna i kroppsformen. Helt annorlunda!
http://migrated.ifokus.se/uploads/2f9/2f9d7987cba98877168c7066d3041ee0/dsc03623.jpg
Denna menade jag =) Hade en sån förr , fick mata honom för hand .
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
hah =) va roligt.. och OK då. Dom svarta är lite fina :)
de svarta är ju skitsnygga. är de inte lite svåra att få tag på och ta hand om? :)
Ser ut som en Clown knivfisk, Chitala ornata, dom brukar ha fina prickar på sidorna men finns en del utan. Snygga? Njae men mycket coola fiskar!
De där fiskarna var ju jättegrymma, vet någon kanske hur stort akvarium dem ska ha? :D
Jag kommer inte ihåg vad de heter, men det är en rovfisk. Man ska veta vad man ger sig in på :)
Det är definitivt ingen BlackGhost. Jag har en BG själv, ett otroligt vackert djur.
Två kommentarer ovanför dig står svaret :)
Tack, såg det nu. Lätt att bli blind med all denna reklam som flashar runt här på sidan.
Det förstår jag :) Menade inte att vara dryg.
Ingen fara! Är inte känslig av mig!