Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: auktioner-träffar-aktiviteter
Läst 1992 ggr
GuUuLd
0

Storauktion Örebro 27/10

Nu är det dags för Örebro Akvarieklubbs storauktion 27/10.

Norrbygården, Höglundagatan 10 i Örebro

Auktionen börjar kl. 11

Inlämning av auktionsgods mellan kl. 09.30-10.45

Välkomna!

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

plutopellis
0

Åh! Så långt bort men då kan jag ju få träffa min nan013 :)

[nan013]
0

#1 Precis, ett skäl till att komma till ÖrebroGlad

Tikkatikkatini
0

Det kanske man skulle ta å åka på :D

GuUuLd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi även fått denna med info på :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

f-fridaa
1

Nu är jag väldigt dum.., men vad menar ni med gods? xD

[nan013]
0

Fiskar, stenar, pumpar…..ja allt som tillhör akvariehobbyn….

GuUuLd
0

Ja, i det här fallet så är ju fisk, växter, akvarier, böcker mm. det såkallade auktionsgodset

//GuUuLd, 

-IE Photography-

f-fridaa
0

Jahaa, nu förstår jag :) Tänkte det men var inte helt säker..

CarlMH
0

#TS vet du så här på förhand om det kommer auktioneras ut några mer exklusiva L-mals sorter? Skrattande

f-fridaa
0

Jag bor ju i Skåne, tycker ni det är "lönt" att åka upp där eller hur man ska säga? Är rätt så ny på akvarie så jag förstår inte allt sånt här Xd

GuUuLd
0

#9 Det beror väl på vad du räknar som exklusivare.. Kan iaf säkert säga att det kommer förekomma ungdjur av L038 Peckoltia sp., L201 Hypancistrus sp., L333 Hypancistrus sp. & L340 Hypancistrus sp.

#10 Om det är lönt att åka vet jag inte, det beror ju på vad man är ute efter osv. Har själv haft funderingar att åka ner till skåne när det varit auktion där men det har aldrig passat oss..

//GuUuLd, 

-IE Photography-

f-fridaa
0

#11 Okej, är där mycket fiskar? Jag skulle ju behöva växter så det hade kanske varit nåt..

GuUuLd
0

#12 Det är jättesvårt att säga på förhand vad som kommer finnas och hur mycket. Sist var det väldigt mycket, över 700 poster och lite folk så det mesta gick relativt billigt :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

f-fridaa
0

#13 Aha okej, jag får se hur jag gör :)

plutopellis
0

Jag vill jag vill jag vill!!!

Någon som åker förbi Halmstad och dit som vill ha en färdkompis? Oskyldig

CarlMH
0

#TS oj va lite vag kanske =) … mena inte vanliga Ancistrus eller pleco … men de de på 300 va ju fina så ska läsa på lite om de … har ju inte super långt att åka så Cool

apistogramma
0

gubben funderar på att åka ner… om han får med sig någon här i från och då kommer det olika ungfödare, tetror, scalarer och hans kompis funderar på att sälja sina avelsgrupper på endel corydoras som han har… jag jobbar denna helg men kommer att slänga med gubben lite jätte vallar, vanligvalle, tiger valle, även lite annat gått och smått som växer i akvarien, troligtvis kommer det också endel räkor och äppelsnäckor från detta håll också.. lite tips som antagligen (troligtvis) kommer att finnas…..

Tikkatikkatini
0

Undrar om det skulle va värt att åka dit… Kanske finns några fina vildguppys som jag kan fylla upp mitt 54 liters med… Då det är 4 hanar och en stackars hona där i…

plutopellis
0

Återigen! Om någon åker förbi Halmstad åker jag gärna med!!

Itchy
0

åh! det måste jag ju åka på :)

vem vet, kanske man kan starta upp lilla karet igen om man hittar ngt spännande;)

You can't spell Bitchy without Itchy

GuUuLd
0

Nu är det bara lite mer än en vecka kvar! :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

GuUuLd
0

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Alex05
0

Jag skall dit, det blir spännande :)

rudyC
1

vi ska oxå dit … ska bli kul

första aktionen ever

ska ta me lite pengar så får vi se vad vi kommer hem med =D

CarlMH
0

Vi kommer om vi är nyktra vill säga Guld i mun

CarlMH
0

Ha det vi vill ha =) har damm på 4K L osv .. ge oss rätt så pyntar vi =)

abbas
0

oh inte lönt att åka från malmö till örebro , de pengar ska man lägga på benzin, man kan köpa något här istället , men men man kan missa något värd kanskeGråter

Alex05
0

Första auktionen jag varit på någonsin, och kan bara säga att det var kanonbra!! Välorganiserat, trevligt folk (kul att träffa några man bara har ett namn på via fb-gruppen) Så mycket bra grejer och fina fiskar som fanns att bjuda på om man ville trodde jag inte det skulle vara :)

Kommer definitivt att återkomma om det blir nån mer gång och då kanske man vågar sig på att ta med något att auktioner ut ocksåSkrattande