Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1876 ggr
Bondkaka
0

Kön på min Sewellia?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan detta vara en hane tro? :)

Bondkaka
0

En till

[dynamitella]
0

Jag tippar på en hane :)

Jessica Holländare
0

Vad mysig!!

Bondkaka
0

Misstänkte det :) den är helt underbart fin och velat ha en i många år nu.. äntligen är den min :D

aktiv om kvällar och nätter, sover mest om dagarna :)

Jessica Holländare
0

Vad fint den bor! Ser ut att vara ett mysigt akvarium. Inte alls avis på varken fisk eller akvarium. Oskyldig

plutopellis
0

Finns i Åled syrran, kostar inte många kronor. Väldigt små och otroligt söta!

Jessica Holländare
0

Åh, kanske skulle ha i mitt 200-liters då?! Skrattande

Bondkaka
0

Denna Sewellia lever även ihop med mina blåa tigerräkor utan problem :) trivs otroligt bra bakom växter och på stenar :)

plutopellis
0

Hur ser ni könet? Den är så otroligt vacker! Har tittat på dom så många gånger!

HilmaN
0

hur stora blir dem? minsla litrern? :) väldigt söta.

Jetaime
0

Tycker också det ser ut som en hane.

Kika på denna länken, jättebra gämförelse!

http://www.loaches.com/species-index/photos/s/sewellia_spotted_08.jpg/image_preview

Bondkaka
0

Här är en bra länk med fakta: http://www.loaches.com/species-index/sewellia-lineolata

Underbara fiskar :)

Bondkaka
0

Upptäckte nu i eftermiddag att min Sewellia låg på rygg, helt stel :\ är den sjuk eller vad har hänt med den?

I djuraffären där jag köpte min ifrån, så såg jag en annan också göra så, men tänkte inte mer på det för den vända på sig tillslut igen.

Men jag fick ta och vända på denna själv här hemma, nu ligger den på samma ställe och andas iaf och hjärtat slår :(

Alla värden är som de ska i akvariumet också.

sallad
0

Hoppas den blir bra!

-Rasmus 🌈

CarlMH
0

Kanske lite OT men jag funderar på att skaffa 1-2 st sånna här fiskar. Men står att de behöver väldigt stark ström.

Hur mycket är det? Har en 1700 l cirkulationspump i mitt 375L kar är det tillräckligt?

(Gör så att bakre halvan av karet rör sig relativt snabbt medans främre delen rör sig lite saktare men skumpar ganska bra fortfarande)

Köpte nyligen en L200 som också uppskattar strömt vatten och den verkar trivas bra (aktiv och så) men den är däremot inget krav på strömt vatten som denna har.