Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 872 ggr
Durex
0

Hona eller hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle detta kunna vara en hona?

Jag är tveksam men jag ska tydligen fått ett lekpar och den andra partnern har verkligen superspetsiga fenor så det måste vara en hane. Han slåss även med andra hanen i karet (har två par). Denna fisk är mycket olika min andra hona men jag tänker att inte alla ser likadana ut…*hoppas*

[dynamitella]
0

Det var en skum en :)

Kroppsformen säger hane (och det lägger jag min röst på), men han har väldans feminint ansikte och fenor. Det gula runt ögonen har bara mina honor.

Oavsett kön så är fisken på bilden något undernärd. Några veckor med artemia och mygg eller räkmix hade nog gjort susen (och hjälpt dig att könsbestämma).

Bifogar en bild på en av mina hanar, som är ca 10 cm lång. Han är väl en (något blek) men typisk hane.

[dynamitella]
0

Och en av honorna.

Durex
0

Hen är säkert undernärd för att den knappt är framme, gömt sig i säkert en vecka (har alltså letat igenom hela karet, lyft på rötter och hela baletten). Trodde att den var död då jag inte sett den på så länge men den är väl rädd för dom andra :/ dom andra paletterna är mycket rundare.

Men nu är den ju framme lite iallfall så får slänga till lite extra mat!

Tråkigt bara när man ska ha fått ett lekpar och det inte alls verkar vara fallet :/