Hjälp ang kalk.
Hej! Fick tips av dynamitella en gång att man kunde köpa kalk som är till fåglar och ha i hos sina äpplen. Jag har även rasbora brigittae och körsbär, rainbow. Jag köpte idag på djuraffären en burk som heter high quality minerals och som innehåll står det eggshell och skeleton. Jag hällde i lite i karet, knappt två tsk men nu blev jag rädd att hitta alla döda imorgon! Fungerar det här eller ska jag genast ta upp det? Tacksam för svar!
Tror du med största sannolikhet kan lita på dynamitella:)
Om du kan köra ner äggskal så borde nog det där funka, men du snackar inte med ett proffs
Shamall
Jag tror att det går bra. Men jag skulle inte vara 100% säker då det kanske innehåller tillsatser?
Vanliga sepiaskal fungerar bra. Sådana man har i undulatens bur.
Vi får väl se ikväll när jag kommer hem från jobbet. Ångest! Har ju ingen koll på fågelsaker så visste inte alls vad jag skulle ta…. Men verkar inte vara några tillsatser förutom mineraler :)
Ta snäckor upp kalk från vattnet eller måste de äta de för att få i sig de?
För om de måste äta de (vilket jag tror) så ar sepiaskal bra, de har jag till mina och de brukar sitta och äta på dem.
Medans de där smuligare som du nu lakt i kanske blir lite svårt för dem att äta på.
Kom hem till trötta räkor :( en tror jag faktiskt kommer stryka med :( men har tagit upp skiten och gjort ett litet vattenbyte och göra ett till imorgon. Ush vad arg jag blir när man försöker hjälpa ena djuret tar man död på det andra *grrr* Nej tror de tar upp ur vattnet för hört att man kan lägga äggskal och sånt i pumpen om man inte vill se det?? Får köpa det ni skriver, var ju irriterande att jag inte frågade innan! Har bara hört kalk till fåglar och tänkte denna var det :/
Hmm aa kanske de.
Ja men gör så, sepiaskal heter de och de är en bit man lägger ner, den går att dela på. MEn försök slamsuga upp alla smulor med så får vi hoppas att räkorna piggnar till =)
Tack :) får göra det ikväll när sonen lagt sig :) se om jag kan sälja till nån som har fåglar ;)
haha aa du får nog göra de =)
De behöver äta med, att man lägger äggskal i pumpen har med pht p göra så det hålls upp men de behöver även få i sig kalk via maten för att skalen ska bli starka (pht är ju bara för att skalen inte ska frätas sönder)
Har ju alltid sån mussla liggandes i ju :( Men! Inget dödsfall! Trodde en räka skulle ryka med men den hämtade sig :)