Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2414 ggr
mmaliinxx
0

Elak guppy hona

Min ena Guppy hona är aggressiv mot mina 2 andra guppys (1 hona & 1 hane), hon "attackerar" dom med en snabb rörelse så de blir rädda och simmar iväg. Det är speciellt vid matning som jag märkt detta, vilket också kan förklara varför hon är tjockast av dom… De är alla 3 albinos och kom i karet i måndags men gick i samma kar i zooaffären också.

Någon som vet varför hon beter sig som hon gör och finns det något jag kan göra åt det? :)

[dynamitella]
0

Albinos? Red albino, eller "riktig" albino?`

(Bara för att jag är nyfiken, irrelevant annars)

Hur stort är karet? Ibland får jag vantarna på dessa aggressiva honor också. Ibland får de flyttas till elaka partners eller helt enkelt ges bort till affären. Jag vill inte ha några elakingar här hemma :) Små akvarium (20-60 liter) främjar deras beteende. I större kar på några hundra liter ser man aldrig tjuriga honor, mer eller mindre.

mmaliinxx
0

Jag vet inte riktigt, men dom är ju blekt gula, med färger på stjärtfenan och har röda ögon :)

Karet är på 30 l :)

[dynamitella]
0

Då är det inte den sortens albino jag tänkte på :) Absolut inte fula för det, som jag kanske fick det att låta som. Haha. Denna sorten är jag ute efter: http://www.guppy-hobby.de/guppy-hobby/images/stories/guppys/w_albino_weiss_a.jpg

Okej. Mja, 30 liter är minsann lite trångt. Inte så att de mår dåligt nödvändigtvis, utan att det ger utrymme för att vara elak och bitas.