Varför växer dom fortare?
Min äppelsnäckor i 30 liters karet växer jättemycket fortare än de som är i 65 liters och 125. Varför?
Nu är det kanske 100 äppelsnäckor i 30 liters och för någon dagsen las världens ägggrej, kan dom med vara i 30 liters eller kommer de sluta växa då?
Eller bör jag ta dom i 30 liters karet och ta över till 60 liters så dom får fortsätta växa där?
Kan inte bestämma mig.. xD
De växer snabbare då de lättare får i sig maten :)
Mycket enkelt.
Börja lägga ut grönsaker på 4-5 olika ställen i de större akvarierna, så kommer du se samma resultat. (ska de växa ordentligt ska de mer eller mindre bo på vars en bit broccoli 24/7)
Jaha okej :)
Tänkte att de var därför, tar ju jättetid innan någon rör maten i de stora. :P
Men tänkte flytta ägggrejen till ett annat akvarie då en kläcktes idag när jag inte var hemma, skulle haft den i 30 liters med men nu är det omöjligt att få upp dom där små ju.
Dom i 30liters är typ som ett pepparkorn, lite större.
Så kanske borde flytta dom till 60 liters så de finns mer plats att växa och den som jag ska flytta får vara där..
Åh,hmm..
Hejsan!
Det är precis som #1 dynamitella säger, sen kan det också bero på temperatursskillnader, om de är varmare i 30L.
Om du bara har ett 30L och ett 60L ska du nog vara lite försiktig med att kläcka fram för många snäcklingar. Det blir snabbt för många, och då är det inte lika lätt att hålla dem friska och fina.
Man räknar ca 10L vatten per fullvuxen snäcka, + 1-2 till max.
Lycka till med de små.
Med vänlig hälsning
Camilla Thunberg