Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: växter
Läst 1194 ggr
[Kajsa91]
0

Fråga om anubias.

Min anubias har blivit jättestor och då jag köpt mer rötter än jag hade när jag köpte den får den inte plats längre. Tycker det är synd att slänga den med, :P Såå, kan man ha den flytande bara?
Eller kommer den dö eller må dåligt av det?

Har inga flytväxter och rötterna är nog bra ställe för yngel att gömma sig på, och såg rätt mysigt ut att den flöt omkring ^^

Imitra
0

det borde inte vara något problem alls, anubias vill ju inte vara i gruset alls :)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[Kajsa91]
0

Okej :) Tack!

Luddeg
0

Annars funger Anubias bra då den får växa på en rot eller en sten.

www.shrimpshop.se/forum

Luddeg
0

Men som sagt så kan den flyta.

www.shrimpshop.se/forum

[Kajsa91]
0

Större än mina rötter och gillar att se rätterna ^^ Fast kanske kan klippa av en liten bit för det är otroligt snyggt med en liten planta på en rot :)

ceiling8
0

#1 Att dom inte vill vara i grus alls är väl lite till att överdriva? Mina växer som ogräs och förökar sig och blommar konstant och dom växer i grus och sand:)

stosse
0

rötterna kan vara i gruset, men själva rotstocken bör inte vara det….

[Kajsa91]
0

Kan man klippa av ett blad som är fult? Den kan inte må dåligt av det liksom?

Och blommar dom under vattnet?
För jag tröttnade på ett akvarie för ett halv årsen typ och började tömma det, sket sen i resten och då den precis vid ytan, då kom det en blomma över ytan.

HilmaN
0

nej, det gör de nog inte. om du vill bli av med lite så kan du ge bort en bit till mig :)

ceiling8
0

Mina blommar under vattnet, har en bild här på iFokus på det faktiskt:) Och mina har rotstocken under gruset också. Uppfattar den som en väldigt tålig växt som klarar det mesta, så fula blad kan du självklart klippa bort:)